|
کدخبر: 323264

اختصاصی گسترش نیوز؛

تفریحات لاکچری ثروتمندان ایران / هزینه ۱۰۰ میلیونی برای چند ساعت تفریح

در این گزارش قصد داریم به تعدادی از تفریحات لاکچری ثروتمندان بپردازیم.

اقتصاد تفریحات لاکچری ثروتمندان ایران / هزینه ۱۰۰ میلیونی برای چند ساعت تفریح

تفریحات لوکس برای افراد ثروتمند در حقیقت موارد وسیعی از فعالیت‌ها و تجربه‌ ها را شامل می‌شود. این افراد عموماً منابع مالی بسیار زیادی دارند که آنها را قادر می‌سازد تا تفریحاتی را تجربه کنند که برای اکثر افراد غیرممکن یا دشوار است. این تفریحات، علاوه بر ارائه تجربه‌ های استثنایی، معمولاً به دلیل هزینه‌ی بالا و دسترسی محدود، به عنوان نمادی از ثروت شناخته می‌شوند. در این گزارش، به تعدادی از تفریحات لاکچری محبوب در بین افراد پولدار خواهیم پرداخت.

جایروکوپتر یا اتوجایرو

جایروکوپتر (Gyrocopter)، یک نوع هواپیمای سبک و هلی‌کوپتر است. جایروکوپترها ترکیبی از ویژگی‌های هواپیما و هلی‌کوپتر را دارد.

جایروکوپترها دارای بال دو حالته هستند. بال‌های بالادست ثابت هستند و بال‌های زیردست را می‌توان به صورت آزاد چرخاند. در حین حرکت، بادی که از سمت جلو به بال‌های زیردست برخورد می‌کند، باعث می‌شود آن‌ها چرخانده شده و نیروی پیچشی ایجاد شود. این نیرو باعث چرخش پروانه در بالادست می‌شود و باعث می شود این وسیله به پرواز درآید.

گفته می‌شود هزینه پرواز با این وسیله در هر ساعت، یک میلیون تومان است.

پرواز-با-جایروکوپتر

غواصی اسکوبا

غواصی اسکوبا یکی از ورزش‌های آبی است که در آن از یک دستگاه تنفس مستقل زیر آب استفاده می‌شود. این دستگاه با نام SCUBA مخفف عبارت Self Contained Underwater Breathing Apparatus است که به معنی دستگاه مستقل تنفس زیر آب است. در غواصی اسکوبا، غواصان با استفاده از تجهیزات و وسایل مخصوص زیر آب می‌روند و از هوای فشرده درون مخزن‌های تنفسی خود تنفس می‌کنند. اغلب غواصان اسکوبا، غواصان ورزشی هستند که به صورت تفریحی در محیط‌هایی مانند دریاها، دریاچه‌ها، صخره‌های مرجانی و آب‌های دیگر غواصی می‌کنند.

آموزش غواصی اسکوبا تا ۲۵ میلیون تومان هزینه می‌برد و برای تهیه تجهیزات غواصی حداقل باید ۵۰ میلیون تومان هزینه کرد.

غواصی-اسکوبا

اسکی روی آب

اسکی روی آب (Water skiing) یکی از جذاب‌ترین و هیجان‌انگیزترین ورزش‌های آبی است. در این ورزش، ورزشکار با پای برهنه یا با استفاده از اسکی‌های مخصوص به پا، پشت یک قایق موتوری با یک کابل بر روی سطح آب کشیده می‌شود. شتاب رو به جلو باعث ایجاد تنش در کابل می‌شود و سرعت ورزشکار توسط قدرت جریان آب زیاد می شود و بر روی آب حرکت می‌کند.

در ایران برای یک نفر،تهیه تجهیزات اسکی روی آب حداقل ۱۰۰ میلیون تومان هزینه می‌برد.

اسکی-روی-آب

بالن سواری

بالن‌سواری یکی از تفریحات بسیار جذاب و شگفت‌انگیز است که به شما امکان می‌دهد از ارتفاع آسمان نگاهی به طبیعت زیبا و طلوع خورشید داشته باشید. این تجربه در زندگی روزمره به سختی قابل دستیابی است. با بالن‌سواری، شما قادر خواهید بود مناظر طبیعی، دشت‌ها، نزدیکی به ابرها، خانه‌ها و حتی جزئیات کوچک را مشاهده کنید و بر فراز این مناظر مهیج پرواز کنید. برخی از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات بالن‌سواری، علاوه بر طلوع، تورهای بالن‌سواری هنگام غروب نیز ارائه می‌دهند.

در حال حاضر، چهار سایت بالن‌سواری معروف در سراسر کشور وجود دارد.هزینه بالن سواری در کشور ما برای هر نفر بین ۵ تا ۲۲ میلیون تومان است.

بالن-سواری

پرواز با پاراگلایدر

یکی از وسایلی که با حجم و وزن بسیار کمی در صندوق عقب یک اتومبیل کوچک جا می‌شود و نیازی به نگهداری و هزینه خاصی ندارد، پاراگلایدر است. پاراگلایدر، یک وسیله بدون موتور است و با دویدن در راستای شیب، برای کسب لیفت و شروع پرواز مورد استفاده قرار می‌گیرد. طراحی پیشرفته و خمیدگی بال‌ها به خلبانان این امکان را می‌دهد که در مسافت‌های طولانی پرواز کرده و به ارتفاعات بالاتر دست‌پیدا کنند.

هدایت پاراگلایدر به سادگی انجام می‌شود و با کشیدن دستگیره‌هایی که در کنار شانه‌ها قرار دارند، صورت می‌گیرد.

این وسیله سرگرم‌ کننده، برای افرادی که علاوه بر مهارت و هیجان پرواز، از مناظر خارق‌العاده قابل مشاهده از ارتفاعات بالا لذت می‌برند، بسیار محبوب است.

با این حال، پاراگلایدر سواری همانند سایر فرم‌های پرواز، نیازمند زمان برای کسب مهارت در آن است. این ورزش دارای خطراتی نیز می‌باشد و از دست دادن کنترل، تغییرات ناگهانی آب و هوا و تجهیزات نامناسب می‌تواند باعث آسیب رسیدن به خلبان شود.آموزش پرواز با این وسیله بین ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان خرج دارد.

پرواز-با-پاراگلایدر

آفرود سواری

سواری آفرود یک تفریح ماجراجویانه و محبوب است که در آن از خودروهای ویژه‌ای برای عبور از مسیرهای سخت و دشوار در طبیعت استفاده می‌شود. در آفرود سواری، خودروهای قدرتمند و مجهز به سیستم‌های چهار چرخ محرک (4WD) و ویژگی‌های خاصی مانند بالا بردن بدنه، سیستم تعلیق قوی و لاستیک‌های مناسب برای شرایط سخت استفاده می‌شوند.

این فعالیت به علاقه‌مندان به ماشین‌ها و ماجراجویی‌های خارج از جاده و مسیرهای معمولی، امکان می‌دهد تا به مناظر طبیعی زیبا دسترسی پیدا کنند و لذتی بی‌نظیر از تجربه پیمودن مسیرهای دشوار و غیرمنتظره را تجربه کنند. آفرود سواری نیازمند مهارت و تجربه در شرایط سخت و نامعمول است و به خاطر ریسک‌های مرتبط با آن، اهمیت استفاده از تجهیزات ایمنی و رعایت قوانین و مقررات آفرود سواری بسیار حائز اهمیت است.

افرود-سواری

بانجی جامپینگ

بانجی جامپینگ یکی از تجربه‌های هیجان‌انگیز و محبوب است که بهترین لحظات زندگی را فراهم می‌کند و از طریق آن می‌توان آدرنالین خون را به اوج رساند. این فعالیت تفریحی نسبتاً جدید است و در سال ۱۹۷۹ برای اولین بار انجام شد و از آن زمان به بعد، بسیار محبوب شده است.

بانجی-جامپینگ

بانجی جامپینگ شامل پرش از ارتفاع با طناب است. این طناب به مچ پاها بسته می‌شود و به بدن متصل است. این تفریح پر از هیجان و ترشح آدرنالین است که همه سنین از آن لذت می‌برند. پرش بانجی معمولا از ساختمان‌های بلند، پل‌ها یا جرثقیل‌ها انجام می‌شود اما، از اجسام متحرکی مثل هلیکوپتر هم قابل انجام است.

همه افراد بالای ۱۶ سال می‌توانند بانجی جامپینگ را انجام دهند و نیازی به تجربه قبلی ندارد. هیچ تجهیزاتی نیازی نیست بخرید و فقط باید در محل حاضر شوید تا لذت ببرید و به ازای هر پرش، باید ۳ میلیون تومان پرداخت کرد.

سخن آخر

تفریحات لاکچری برای ثروتمندان برای برخی از افراد ممکن است بیش از حد لوکس و نامعقول به نظر برسد، اما برای آنان که توان مالی بالایی دارند، این تجربه‌ها به عنوان یک فرصت برای خلق لحظات لذت‌ بخش و استراحت بی‌نظیر در زندگی شخصی خود محسوب می‌شود.

  • محمد ارسالی در

    بعد ما نان نداریم بخوریم حقمان را فریاد میزنیم ولی گوش کسی بدهکار نیست.بعد میگوی ند از ایرانی وطن پرست وهم نوع پرست نیست فقط شعار .خدایا مگه ما قشر معلم وکارگر وکارمندو......ادم نیستیم

  • جمعه ارسالی در

    اگر دستم رسد به چرخ گردون...که پرسم..... ..این بی عدالتی تا کی؟

  • حسن لر ارسالی در

    مال حلال باشد چه اشکال دارد چند نفر حقوق می گیرند و اشتغال دارند رانت و دست درازی به بیت المال نباشد جای قصه نیست لا اقل تماشا می کنیم خوشحال و هیجان به ببننده هم دست می دهد .

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها