|
کدخبر: 323175

بازار انرژی / صادرات/واردات

اقتصاد بدون نفت / باید شاهد حضور مردم در تولید باشیم

یک عضو مجلس شورای اسلامی گفته است که باید حضور مردم در تولید کشور احساس شود.

اقتصاد اقتصاد بدون نفت / باید شاهد حضور مردم در تولید باشیم

باتوجه به نام سال جدید، یک عضو مجلس شورای اسلامی اظهار کرده است که باید مشارکت مردم در تولید و اقتصاد کشور احساس شود. طبق گفته های مصطفی طاهری، باید در واقعیت عمل، شاهد آن باشیم که مردم در تولید و اقتصاد کشور نقش مهمی را ایفا کنند. جهش تولید می تواند فرصت های اقتصادی جدید را پیش روی کشور قرار دهد و در بازار های جهانی و صادرات حرفی را برای گفتن داشته باشیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به شعار سال توجه ویژه لازم است تا مشارکت مردم در اقتصاد از شعار خارج شده و در عمل شاهد حضور مردم در تولید باشیم.

 مصطفی طاهری با تاکید بر اینکه رهبری حکیم ۱۸ سال است که بر حوزه اقتصاد تاکید دارند، گفت: امروز انقلاب اسلامی در یک جنگ اقتصادی همه جانبه قرار دارد از این رو انتخاب راهبرد «جهش تولید با مشارکت مردمی» برای سال ۱۴۰۳ از میان سایر اولویت‌های موجود کشور از سوی رهبر معظم انقلاب در شرایط فعلی بسیار هوشمندانه است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جهش تولید می تواند فرصت های از دست رفته اقتصاد ایران در دهه ۱۳۹۰ به واسطه ثبت نرخ رشدهای اقتصادی منفی، را تا حدودی جبران کند و حتی بزرگترین دغدغه خانواده ها و جوانان فارغ التحصیل یعنی اشتغال را پاسخ خواهد داد. بسیاری از آسیب های اجتماعی از جمله افزایش سن ازدواج، طلاق، اعتیاد، کاهش فرزندآوری، به خاطر بیکاری و مشکلات اقتصادی است.

طاهری با بیان اینکه جهش تولید امکان جبران خسارت های اقتصادی ناشی از اختلال در بازار ارز و کاهش ارزش پول ملی در کشور را فراهم خواهد کرد؛ اظهار داشت: جهش تولید به ارتباط بین صنعت و دانشگاه، پژوهش های کاربردی و فعالیت های دانش بنیان رونق می دهد و شانس تحقق درآمدهای مالیاتی پیش بینی شده در بودجه عمومی دولت در سال ۱۴۰۳ در شرایط تحریم را افزایش می دهد و می‌تواند مشکل سرمایه‌گذاری را مرتفع کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، قابلیت‌ها و ظرفیت‌های واقعی کشور برای اقتصاد بدون نفت و مشخصاً عدم وابستگی بخش های صنعت، کشاورزی و خدمات به نفت را تلاش برای جهش تولید دانست و تاکید کرد: جهش تولید امکان تقویت صادرات غیر نفتی و ترمیم اختلال صادرات از مسیر کشورهای همسایه با هدف کمک به پوشش نیازهای ارزی کشور در شرایط تحریم را فراهم خواهد کرد.

وی درادامه یادآور شد: جهش تولید انعطاف پذیری سیاست های اقتصادی دولت برای کنترل تبعات ناشی از مشکلات ساختاری اقتصادی ایران نظیر رشد بالای حجم نقدینگی و کاهش ارزش پول ملی در شرایط تحریم های کنونی را تقویت خواهد کرد.

طاهری با بیان اینکه در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به بخش تعاون بسیار تاکید شده است اظهار داشت: انتظار می‌رود بخش تعاون به کمک مزیت هایش بتواند نقش پیش روی داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس تصریح کرد: با توجه به شعار سال توجه ویژه لازم است تا مشارکت مردم در اقتصاد از شعار خارج شده و در عمل شاهد حضور مردم در تولید باشیم.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما
  • نجف ارسالی در

    رفتم کالا برگ بگیرم ندادندده هاشرط گذاشت ند اقای رییسی این یعنی چی؟باکلاه برداری وبا دروغ نمیشه دین واسلام ومملکت نگه داش ت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها