|
کدخبر: 323155

کارت بلیت / کارت بلیت خبرنگاری / مبلغ کارت بلیت

خبر خوش برای خبرنگاران / شهرداری تصمیم خود را گرفت

با توجه به افزایش قیمت بلیت مترو و اتوبوس در سال ۱۴۰۳، مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در حال مذاکره با بخش‌های مربوطه برای افزایش مبلغ کارت بلیت تخصیصی به خبرنگاران در سال جاری است.

اقتصاد خبر خوش برای خبرنگاران / شهرداری تصمیم خود را گرفت

اشخاصی که به عنوان خبرنگاران و اهالی رسانه فعالیت می‌کنند، می‌توانند برای ثبت‌نام در طرح ترافیک، نرم‌افزار "شهرزاد" را از منابعی مانند کافه بازار، مایکت و یا به طور مستقیم از وبسایت شهرزاد دانلود کنند. پس از نصب این نرم‌افزار در تلفن‌های همراه خود، می‌توانند به بخش «ثبت‌نام خبرنگار» مراجعه کنند.

اهالی رسانه که پیش از این در سامانه جامع رسانه‌های کشور ثبت‌نام کرده و عضویت آنها تأیید شده است، می‌توانند پس از ورود به بخش «ثبت‌نام خبرنگار» نسبت به بارگذاری مدارک شامل تصویر معرفی‌نامه از رسانه محل فعالیت، صفحه اول شناسنامه، تصویر پرسنلی و ۱۰ اثر منتشر شده خود در ۶ ماه اخیر در قالب PDF (شامل عنوان، آدرس اینترنتی و تاریخ انتشار) و ذخیره‌سازی مدارک ارسالی خود اقدام کنند.

پس از بررسی مدارک، در صورتی که سهمیه طرح ترافیک به خبرنگاران (بر اساس سقف تعیین شده برای هر رسانه) اختصاص پیدا کند، کارت بلیت خبرنگاری به صورت خودکار برای آنها صادر خواهد شد.

مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در حال مذاکره با بخش‌های مربوطه برای افزایش مبلغ کارت بلیت تخصیصی به خبرنگاران در سال ۱۴۰۳ است.

پیش از این و در سال ۱۴۰۲ مبلغ کارت بلیت براساس مصوبه شورای شهر تهران ۴۰۰ هزار تومان بود که با توجه به افزایش قیمت بلیت مترو و اتوبوس، پیش‌بینی می‌شود که اعتبار شارژ شده برای کارت بلیت خبرنگاری افزایش یابد.

مترو-تهران

بلیت مترو رایگان می‌شود؟

حمل و نقل عمومی و داستان هایش هیچ زمانی تمامی ندارد! خصوصا در دوره ششم مدیریت شهری که حاشیه اش زیاد بوده است!  حمل‌ونقل عمومی رایگان یکی از موضوعاتی است که مسئولان همیشه  درمورد آن صحبت می‌کنند و اجرای آن تاکنون چیزی شبیه رویا بوده است؛ حالا گویا مدیریت شهری تهران می‌خواهد این رویا را به حقیقت تبدیل کند! چند مدت پیش سیدمحمد آقامیری عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شورا دنبال این است که  بلیت اتوبوس و مترو کلا به صورت رایگان در اختیار مردم گذاشته شود، در این رابطه یک طرحی در کمیسیون داریم که در حال بررسی است؛ اما باید زیر ساخت این کار تعریف شود، ما این طرح را پیشنهاد دادیم و باید به نتیجه برسد تا بلیت مترو و اتوبوس رایگان شود.

سیدمحمد آقامیری عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران تاکید کرد که شهرداری با رایگان شدن بلیت حمل و نقل عمومی موافق است و اصلا تخفیف بلیت برای دانش آموزان و دانشجویان مقدمه همین کار است! صدور بلیت خودش هزینه دارد و مردم چرا باید آن را بپردازند؟ بهتر است بلیت حمل و نقل عمومی برای افراد رایگان شود و در عوض آن عوارض هایی گرفته شود تا کارهای دیگر جلو بیفتد و برای مردم نتیجه داشته باشد؛ انشالله رایگان شدن بلیت وسایل حمل و نقل عمومی در این دوره حداقل برای قشری خلص به نتیجه می رسد.

اینطور که مشخص است حتی اعضای یک کمیسیون هم در رابطه با رایگان شدن بلیت حمل و نقل عمومی تهران با هم تناقض هایی دارند چه برسد به شهرداری تهران! البته این مدل تناقض ها در مطرح کردن وعده ها و عدم تحققش در دوره مدیریت شهری موضوع جدید نیست. علی ایحال تنها کاری که می توان انجام داد صبر است تا ببینیم قرار است تکلیف این طرح و ایده چه شود؟ آیا واقعا شهرداری تهران تن به اجرای این طرح می دهد؟ و باز هم سوال همیشگی، آقایان مسئول در حال حاضر که بخش زیادی از بودجه امسال برای حمل و نقل عمومی است چه اتفاقی دقیقا افتاده است؟ آیا شهروندان تهرانی همچنان در انتظار رایگان شدن بلیت باشند یا خیر؟ پاسخ شفاف تنها کار است...!

منبع: اقتصادآنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها