|
کدخبر: 323102

رتبه بندی فرهنگیان / حقوق معلمان / صندوق بازنشستگی

کام معلمان شیرین شد / سالی که نکوست از بهارش پیداست

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این موضوع که معلمان هر سه سال یکبار مورد ارزیابی قرار می گیرند، بیان کرد: مطالبه‌های نزدیک به ۲۷۲ هزار معلم درباره رتبه‌بندی بررسی و پذیرش تحقق یافت.

اقتصاد کام معلمان شیرین شد / سالی که نکوست از بهارش پیداست

قاسم احمدی لاشکی درباره اصلاح آیین‌نامه رتبه‌ بندی معلمان عنوان کرد: رتبه‌ بندی طرح بزرگی که انجام شد، در سند تحول بنیادین و همچنین در ماده ۶۳ برنامه ششم توسعه آذر ۱۳۹۰ تنها با یک واژه ذکر شده بود، اما در عمل هیچ تغییری رخ نداد.

وی با اشاره به رتبه‌ بندی فرهنگیان در درجه‌های پنج‌گانه افزود: برای رتبه‌بندی معلمان قرار بود که یک میلیون معلم در رده‌های آموزشیار معلم، مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استادیار معلم رتبه بندی شوند.

احمدی لاشکی یادآورشد: براساس چهار شاخص مهم که مهم‌ترین آنها شایستگی‌های عمومی بود و بر مبنای تکلیف قانون‌گذار برای این مرحله ۳۰۰ امتیاز درنظر گرفته شد همچنین برای شایستگی‌های تخصصی ۳۰۰ و اختصاصی۲۶۰ و برای تجربه نیز ۲۴۰ امتیاز قرار داده شد؛ در واقع هر کدام از این موارد زیرشاخه‌هایی را داشت که عددهای آنها جابه‌جا می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: اجرای رتبه‌بندی در ظرف زمانی اندک میسر نمی‌شد اما در نهایت رتبه‌بندی اجرایی شد و بی‌شک در این کار ایراداتی هم وجود داشت؛ بنابراین اجازه دادیم که اعتراض‌ها مطرح شود و در این راستا، اعتراض‌های حدود ۲۷۲ هزار نفر بررسی و پذیرش شد و اکنون تعداد چند هزار نفر هم فاقد رتبه هستند که به زودی حل و فصل می‌شوند.

احمدی لاشکی اضافه کرد: اکنون کارهای مربوط به نومعلمان و ورودی‌های سال ۹۸ دانشگاه فرهنگیان را آغاز کردیم، افراد در هیات ممیزه‌ها مشغول به کار شدند و آنها را هم بررسی کردیم.

رتبه-بندی-معلمان

ارزیابی رتبه‌بندی معلمان هر سه سال یکبار

وی با اشاره به ارزیابی هر سه سال یکبار برای رتبه بندی معلمان تاکید کرد: اکنون برای دور دوم بررسی‌ها درصدد هستیم تا بخش‌هایی از قانون که نیاز به اصلاح دارد از طریق مجلس شورای اسلامی پیگیری شود همچنین مواردی که در آیین‌نامه نیاز به اصلاح دارد نیز با هماهنگی دولت این اصلاح‌ها انجام شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه رتبه‌بندی باید منجر به کیفیت بخشی، ارتقای جایگاه علم و معلم شود، گفت: زمان بررسی و تصویب آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان هنوز مشخص نیست؛ آیین‌نامه‌ باید از وزارت آموزش و پرورش به دولت ارسال شود تا در کمسیون‌های مختلفی مورد بررسی قرار گیرد و مسیر خود را طی کند.

سه هزار کارمند اداریم شمول رتبه‌بندی قرار نگرفته‌اند

احمدی لاشکی ادامه داد: یکی از نکات این است که نزدیک به سه هزار نفر از افرادی که شامل رتبه‌بندی نمی‌شوند، کارمندانی هستند که معلم نبودند بنابراین مشمول رتبه‌بندی قرار نگرفته‌اند.
حقوق-معلمان-یک

معلمان بازنشسته چقدر می گیرند؟

فیضی نژاد ادامه داد: پس از آن مبالغ ناشی از احکام رتبه بندی در ۴مرحله به حساب این افراد واریز شد که آخرین مرحله آن اسفندماه جاری پرداخت شد.

وی با بیان اینکه «در ۲۰روز اخیر فایل جدیدی از سوی آموزش و پرورش برای ۵۳۰۶ نفر دیگر از فرهنگیان بازنشسته این دستگاه که مشمول طرح رتبه بندی شده بودند، برای صندوق بازنشستگی ارسال شد» گفت: با ارسال این فایل و با تاکید مدیرعامل صندوق، در همین مدت کوتاه، رایزنی های فراوان و فشرده‌ای با دستگاه‌های متولی به ویژه سازمان برنامه و بودجه برای تامین اعتبار لازم انجام شد که روز گذشته (دوشنبه) این پیگیری‌ها نهایی شد.

معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری تصریح کرد: احکام رتبه بندی و اصلاحی برای این تعداد از بازنشستگان نیز دیروز (دوشنبه) صادر و در سامانه احکام صندوق بازنشستگی بارگذاری شد.

وی افزود: ضمن اینکه با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه مبالغ ناشی از معوقات رتبه بندی برای ۵۳۰۶ نفر از افراد مشمول تا عصر امروز (سه شنبه ۲۹اسفندماه) به حساب حقوق بازنشستگی افراد واریز خواهد شد.

 به گفته فیضی نژاد، مبلغ «میانگین پرداختی» ناشی از احکام رتبه بندی برای بازنشستگان مشمول، بیش از ۳۴میلیون تومان خواهد بود که ممکن است برای تعدادی از افراد از این عدد کمتر یا بیشتر باشد.

منبع: ایرنا
  • کاظم ارسالی در

    کدام ارگان ونهاد دولتی رتبه بندی انجام م یده؟خجالت بکشید وگدا بازی در نیارید

    • ناشناس ارسالی در

      معلومه توهم ازیک منبع شکمت سیرمیشه ۶ماه اضافه کاری برداشتیم معلم ندارند همکاری ک ردیم تازه ۳ماه واریزکردم اون هم ۶ملیون نوشتم سیره خجالت بکش کی بدون حقوق کارمیک نه

  • ناشناس ارسالی در

    توی که این تیتر را میزنی سعی کن شرف داشته باشی . کدوم رتبه بندی ؟ کدوم شیرینی ؟ میدونی معوقه یعنی چی ؟ یعنی پولی که سر و تهش را کلی زدن اونهم بعد از ۳سال قراره پرداخت کنند . منت هم‌میزارند

  • مجید ارسالی در

    لعنت به وزیر و معاونش با رتبه بندی که انجام دادند حق معلمان رو ضایع کردند معلم با 30 سال با مدارک کامل رتبه 3 و معلم 3 سال سابقه رتبه 3 بی شرفا و حرام خورا فقط دروغ لعنت به وزیر و معاونای عوضیش و اون بازرسی حرام خور که هر که متخلف و دزده رو جمع کردند و گذاشتند رئیس ادارات وقتی اعلام می کنی هیچ عکس العملی نشون نمی دن همشون دزدند و دروغگو ایمیل گذاشتم خواستید پیام بدید تمام جزئیات رو براتون می گم

  • حسین ارسالی در

    گور پدر دروغگو...

  • ناشناس ارسالی در

    کشوری که لجام گسیخته ترین نوع خود دردنیا هست تورمی. که هرروز بیشتر، بیشتر میشه ا فزایش قیمتهایی که دربازار مسکن هست انگا ر تواین کشور بازرسی نیست درکل کشور تعطیل ه
    دزدی واختلاس در هر اداره ای وجو د داره
    دیگه چی بگم از درد ورنج این سرزمین بی. مادر

  • ناشناس ارسالی در

    هنوز معوقات رتبه بندی 6 ماه 1400 پرداخت نشده و معلمان از حقوق بسیار ناچیزی بهره مند هستن و این مشکلاتی در زندگی و معیشت معلمان بوجود آورده .خواهشاً حقوق معلمان را برطبق افزایش دلار محاسبه نمایید و برط بق دلار به معلمان حقوق بدهید

  • ناشناس ارسالی در

    کدوم کام؟کدوم شیرینی؟ما بازنشستگان 1400رتبه بندی شدیم الان سه ساله قرونی به حسابمون واریز نشده

  • م.ن ارسالی در

    خداوکیلی به این میگن رتبه بندی؟!چه مانوری هم میدن

  • جان به لب ارسالی در

    سلام ،عید همه مبارک ،به معلم ،به قول خود تون و با تبلیغات رتبه بندی دادید،ولی بقی ه کارمندان بدون از خبر دار شدن کسی و بدو ن تبلیغات همین افزایش رو در بندهای مختلف مثل فوق العاده ویژه،پاداش،..... جبران ک ردید،و از معلم این فوق العاده ویژه رو در یغ کردید ،در صورتی که حق همه کارکنان بود ،بعد سر ما منت هم میزارید،رتبه بندی برا ی خودتون،ولی هر چی به بقیه میدید به ما ه م بدون منت بدید،مردیم از بس مثل گداها ای ن سه ساله هر روز میگید رتبه بندی معلمان< br /> .خواهش میکنم منتشر کنید.

  • امیر ارسالی در

    من بازنشسته ۱/۷/۱۴۰۰ هستم تا بحال نه حکم ی بعنوان رتبه بندی برایم زده شده ونه مب لغی به این عنوان به من پرداخت شده.پس بعد از دوسال چرا ما باید بلاتکلیف بمانیم با زنشستگان سال بعد هم حقوقشان با ما بسیار فرق دارد و هم پاداش پایان خدمتشان تقریبا دو برابر شده.این چه عدالتی است والا ما هم سی سال زحمت کشیده ایم.اینقدر در مورد ما بی انصافی نکنید.

  • خوشنامی ارسالی در

    خجالت بکشید با این تیتر زدنتان که دارید به شعورتمام معلمان کشورتوهین می کنید معل می که پس از ۶ماه مقداری از دستمزدش را گر فته کجا باید کامش شیرین شود چرا با دیگرا قشار وکارمندان چنین برخوردی نمی کنید متا سفانه رسانه ها هم دشمن خونی معلم شده اند

  • احمدرضا ارسالی در

    ۲۰ بار این خبر را خواندیم ، ما خسته شدیم ، شما از تکرار آن خسته نشدید ؟! کام چه کسانی شیرین شد؟ کارمندانی که هر ماه اضاف ه کار خود را با دیگر مزایا کامل دریافت م ی کنند و هیچ کس خبردار نمی شود که البته درست هم همین است ، یا معلمانی که بعد از شش ماه اضافه کار حق التدریس خود را با هز ار منت و خبررسانی آن هم تا پایان آذر را دریافت کرده آمد!؟!والله این همه تحقیر و منت نهادن برای این گونه پرداخت حق و حقوق گروهی خاص در جامعه رقت انگیز و بی انصاف ی است ، اگر نگوییم شرم آور است!!

  • .... ارسالی در

    بیچاره معلمان قبل از1400بازنشست شدند

  • بهرام ارسالی در

    متاسفانه فقط مصاحبه و شعار و وعده و وعید ..
    ۱_ هنوز صندوق بازنشستگی رتبه ب ندی مربوط به ۶ماهه دوم ۱۴۰۰ رو برای هیچ بازنشسته ای اعمال نکرده ...میگه اول باید ۹درصد سهم بازنشستگی واریز بشه بعد...۲_ افراد خصوصا بازنشستگانی که به رتبه بندی اعتراض کرده و رتبه آنها ارتقا پیداکرد را هنوز بازنشستگی احکامشان را اعمال نکرده ۳_ هنوز مطالبات رتبه بندی ۶ماهه دوم ۱۴۰۰ علیرغم گذشت دوسال ونیم به هیچکس چه شاغل چه بازنشسته پرداخت نشده

  • مصطفی عباسی ارسالی در

    خیلی ازاخبارشما درحد حرف است،
    فکر کنم حق التدریس مهروآبان وده روز از آذر

  • ناشناس ارسالی در

    دروغ سال

  • بازنشسته مهر1400 ارسالی در

    سلام .اقامدیرعامل ابتدا معوقات ومانده پا داش معلم بازنشسته های مهر1400ببعدراپرداخ ت نمایید.بعدمعوقات دیگر،بعد اضافه حقوق ا ینده.قبل سال وبعدسال نو 403ریالی بحسابما ن واریز نشده است.لطفا مارا ببینیدومعوقات مون را سریعتر پرداخت نمایید.خدا هیچکس را چشم براه نگذارد.امین با رب العا لمین.سپ اس

  • حمید ارسالی در

    تف به شرف نداشتتون چه مسئولین چه خبرگزار ی های دروغگو.

  • محمدرضا ارسالی در

    سلام خب یه حرف ویابهتربگیم یه دورغ وخالی هم توببند چیزی نمیشه بدبخت وبیچاره بازنشسته ها ی فرهنگی

  • بیگدلو ارسالی در

    بر پدر دروغگو لعنت

  • محمد ارسالی در

    باید نیز جشن گرفت، چون بخشی از حقشان را گرفتند

  • علی ارسالی در

    برای باز نشستگان ۱۴۰۰ که طبق قانون باید احکام انها اصلاح شود ومعوقات رتبه بندی و پاداش پرداخت گردد با پنهان کاری وزارت ام وزش وپرورش وصندوق باز نشستگی ۳۰ ماه است ریالی پرداخت نشده است ما از بازرسی کل کشور درخواست داریم ضمن رسیدگی واحقاق حق اشد مجازات را برای متخلفین در نظر بگیرد واشکارا مسولین امر در این زمینه دروغ پرد ازی می کنند

  • ناشناس ارسالی در

    مشکل نظام آموزشی جان برادر به‌تنهایی با رتبه بندی حل نمی شود. مدیریت غلط ناکارآم د دخالت آموزش و پرورش در وظایف سایر وزار تخانه ها صدور دیپلم های بی پایه و اساس و عدم انطباق آموزشها با نیازهای واقعی کشو ر دخالت سیاسیون در امور این وزارتخانه و همچنین طرحهای غلط بیش از چهل سال است که این وزارتخانه اساسی به گمراهی بردند .مدی ریت این وزارتخانه دشوار نیست عجب اینجاست که طرح های غلط و ناکارآمد بصورت مخفیانه بدون بخشنامه اجرایی می شود و طرح های صح یح و تصمیم های عقلانی اجرایی نمی شود.عمل ا نظام آموزشی کشور از هم پاشیده و هرج و مرج کامل حاکم است خواجه دربند نقش ایوان است .

  • ناشناس ارسالی در

    کدام کام شیرین شد چرا اینقدر دروغ میگید نه معلما فهمیدند رتبه بندی چه شد نه خود وزیر ومعاونینش متاسفانه مجلس حی میگه است یضاح و منتظر مجلس جدید هستند.

  • بازنشسته ارسالی در

    از خدا بترسید تواین تورم وحشتناک که هررو زقیمتها بالا میره دست و دلبازی و ولخرجیک ردین ۴ میلیون اضافه شده اینقدر بوق و شیپ ورنداره خودتون ۵۰۰ میلیون میگیرین بی سرو صدا

  • نتشناس ارسالی در

    من نمی‌دونم چرا تکریم تومان به حقوق معلم ان اضافه بشه چرا اینقدرغوغا ش میکنید و ا زارگانهای دیگه با پنجاه درصدی وغیره کسی صداش نمیاد اصلا رتبه بندی حق خیلیا راضای ع کرد و منصفانه نبود سه سال سابقه با پان زده سال سابقه یک رتبه شده والان معوقات ب ازنشستگان هم تا حالا پرداخت نشه

  • ناشناس ارسالی در

    حقوقی که داریم فقط خرج سفره ی خوراکمان م یشه وبازهم کم میاریم دراین ایام عید حسرت خرید یک وسیله را داریم چه برسه به تعویض ماشین قراضه که هرماه کلی خرجش میکنیم مع لمی که با ید سرکلاس بره وایندگان تربیت ک نه باید آرامش خاطر داشته باشه نه دغدغه ی فکری خرج و مخارج زندگی و بیماری وغیره

  • ناشناس ارسالی در

    اخه تا کی می خواید با دروغ تیتر بزنید کد وم معلم ۳۴ میلیون حقوق می گیره ۳۰ سال با مدرک لیسانس کارکردم هنوز توی حکمم ۱۰۷۰۰ ۰۰۰ت حقوق می گیرم فقط من نمی دونم خدا کج است

  • فرهنگی بازنشسته ارسالی در

    با سلام خدمت تمام همکاران وتبریک سال نو مابازنشسته ۱۴۰۱هستیم ۶ماه ۱۴۰۰راکه ندادن بنده رتبه ۳زدندبامدرک لیسان ۳۳سال سابقه اعتراض زدم بقول خودشان زدن ۴ ولی هنوزریالی بابت
    رتبه ۴ پرداخت نکردن همه ی این اخبار
    ها دروغ است

  • ناشناس ارسالی در

    آقای وزیر به آن خدای که اعتقاد داریم به من ظلم شد در ردیف خودم آن آقا دیپلم رتبه دو و من با لیسانس مدیریت رتبه یک با هم سابقه هستیم کجای عدالت است سلیقه ای عمل کردند خواهش دارم صحت این موضوع را پیگیری کنید . ممنونم

  • Saeed ارسالی در

    برپدر آدم دروغگو لعنت.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها