|
کدخبر: 320867

رتبه بندی معلمان / حقوق معلمان / حقوق فرهنگیان

فرهنگیان بخوانند / مهلت اعتراض به طرح رتبه بندی معلمان اعلام شد

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به اجرای مرحله اول قانون رتبه‌بندی معلمان و تعیین رتبه هر یک از همکاران در فرایند تعیین شده طرح مذکور، در راستای صیانت از حقوق همکاران و تکریم معلمان، امکان ثبت اعتراض و درخواست بازبینی در سامانه مای مدیو فراهم شده است.

اقتصاد فرهنگیان بخوانند / مهلت اعتراض به طرح رتبه بندی معلمان اعلام شد

با صدور اطلاعیه‌ای، میزکار مرکزی رتبه‌بندی معلمان توضیحاتی درباره امکان ثبت اعتراض و درخواست بازبینی اعتراضات را ارائه کرد.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به اجرای مرحله اول قانون رتبه‌بندی معلمان و تعیین رتبه هر یک از همکاران در فرایند تعیین شده طرح مذکور، در راستای صیانت از حقوق همکاران و تکریم معلمان، امکان ثبت اعتراض و درخواست بازبینی در سامانه مای مدیو فراهم شده است. مقتضی است ضمن فعال بودن میزهای پاسخگویی، اطلاع رسانی لازم و به موقع در این خصوص صورت پذیرد.

این اطلاعیه می‌افزاید: همزمان با بارگذاری کارنامه در سامانه مای مدیو همکاران با مراجعه به سامانه مربوطه امکان مشاهده کارنامه را دارند.

بر اساس اطلاعیه مذکور، مطابق مقررات برای هر یک از همکاران مهلت ۱۰ روزه جهت ثبت اعتراض در نظر گرفته شده است لذا پس از مشاهده کارنامه، مهلت ۱۰ روزه جهت ثبت اعتراض آغاز خواهد شد.

اطلاعیه مذکور با تاکید بر اینکه همکارانی که در روزهای گذشته نسبت به ثبت اعتراض و یا تایید کارنامه اقدام کرده‌اند تا پایان مهلت ۱۰ روز امکان ویرایش اطلاعات خود را دارند می‌افزاید: همکارانی که نسبت به ثبت اعتراض اقدام کرده‌اند می‌توانند روزهای آتی نسبت به تکمیل فرآیند اعتراض اقدام کنند. این در حالیست که زمان، نحوه و شرایط مرحله تکمیلی ثبت اعتراض متعاقبا از طریق اطلاعیه‌های رسمی اعلام خواهد شد.

همچنین به فرهنگیان اطمینان خاطر داده شده، ثبت اعتراض و درخواست بازبینی به هیچ عنوان مانع از اجرای حکم صادر شده نخواهد شد و کلیه درخواست‌ها به طور کامل و با رویکرد احقاق حقوق همکاران مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در صورت تغییر رتبه، صدور حکم از تاریخ مشمولیت قابل اجرا خواهد بود.

در پایان نیز آمده است فرهنگیان با حفظ آرامش در مهلت مقرر نسبت به تایید کارنامه و یا ثبت اعتراض در سامانه رتبه‌بندی اقدام کنند.

قانون رتبه‌بندی معلمان پس از ۱۰ سال توقف در نهایت در تاریخ ۲۴ آذر ماه ۱۴۰۰ با ۱۹۶ رأی موافق و ۲ رأی مخالف در مجلس تصویب شد. سرانجام، در دولت سیزدهم، این قانون به اجرا درآمد و برآورده شدن وعده آیت الله رئیسی تضمین شد. همچنین به این امر، سهم مناسبی از بودجه کشور اختصاص یافت.

چندی پیش رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اعلام این‌ که یک میلیون معلم در حال رتبه‌بندی هستند، گفت: با رتبه‌بندی معلمان حقوق آنها از ۳ تا ۷ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است که به طور کلی هر معلم مشمول رتبه‌بندی ۳۰ درصد حقوقش مربوط به رتبه‌بندی می‌شود.

علیرضا منادی در توضیح آخرین وضعیت قانون رتبه‌بندی معلمان گفت: امروز یک میلیون معلم در حال رتبه‌بندی هستند و رتبه‌های آنها تعیین شده است؛ این قانون یکی از افتخارات مجلس یازدهم است که بعد از ۱۲ سال که از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش می گذرد، این قانون را به تصویب رساند.

وی اضافه کرد: در این قانون رتبه‌بندی برای یک میلیون معلم پیش‌بینی شد که برای آنها ۵۰ همت منابع پیش‌بینی شده است اکثر معلمان رتبه‌بندی شده و اعتراضات هم مورد رسیدگی قرار گرفته که در نتیجه آن برخی از معلمان مشمول افزایش رتبه نسبت به قبل و برخی دیگر با تنزل مواجه شده و بعضی هم تغییری نداشتند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار کرد: ایین‌نامه تدوین شده برای اجرای رتبه‌بندی اشکالاتی داشت که باعث کاهش رتبه‌ها می‌شد، این آیین‌نامه در کمیته تطبیق قوانین رد شد، در نتیجه با اصلاح آیین‌نامه، معلمان بر اساس حق‌شان رتبه‌بندی شدند اما با توجه به این‌که ما در ابتدای کار هستیم ممکن است در برخی موارد اشتباهاتی رخ دهد که آنها هم رفع می‌شود همچون این‌که معلمی با ۳۰ سال سابقه رتبه آموزش‌یاری گرفته حال این‌که حق او استادمعلمی بوده است.

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها