|
کدخبر: 323101

عوارض آزادراه / قیمت عوارضی / عوارض الکترونیک

دست رد مردم به پرداخت این عوارضی / قیمت ها بالا است؟

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل بیان کرد: آزادراه‌ها باید دارای سیستم عوارض الکترونیکی باشند، در غیر این صورت اقدامات حقوقی انجام خواهد شد و از تاریخ ۲۵ اسفند ماه تمام عوارض به صورت الکترونیکی پرداخت خواهند شد.

اقتصاد دست رد مردم به پرداخت این عوارضی / قیمت ها بالا است؟

خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور توضیح داد: به دنبال الکترونیکی کردن تمام عوارضی آزادراه‌ها هستیم و از (۲۵ اسفندماه) تمام عوارضی‌ها الکترونیکی شدند البته زیرساخت اکثر آزادراه‌ها برای دریافت الکترونیکی عوارضی تکمیل شده اما در اتصال به شبکه مشکلاتی وجود دارد و موضوع مهم این است که برخی از سرمایه گذاران آزادراهی هم دغدغه پرداخت عوارض الکترونیک را را دارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه تاکید کرد: اگر عوارضی‌ها افزایش پیدا کند قطعاً سطح کیفیت سرویس بهتر خواهد شد؛ همچنین تعدادی از سازمان‌های بازرسی هم پیگیر الکترونیکی شدن عوارضی‌ها بودند به همین دلیل ابلاغ کردیم که تمام آزادراه‌ها باید عوارضی الکترونیکی داشته باشند، در غیر این صورت با آنها برخورد و پیگیری حقوقی انجام می‌دهیم.

خادمی با بیان اینکه تا کنون ۱۶ عوارضی آزادراهی الکترونیکی شده، گفت: عده‌ای از رانندگان نسبت به پرداخت عوارضی اقدام نمی‌کنند البته هم‌اکنون وضعیت پرداخت‌ها بهتر شده اما در آزادراهی که قیمت عوارضی کم است تا حدود ۸۰ درصد عوارضی‌های الکترونیکی پرداخت اما ازآنجایی که مردم عوارضی‌ها با قیمت بالاتر را به صورت الکترونیکی پرداخت نمی‌کنند. در مجموع حدود ۶۰ درصد از تردد کنندگان از آزادراه‌های الکترونیکی عوارضی پرداخت کردند و ۴۰ درصد نیز پرداخت نکردند.

وی افزود: آزادراه تهران - شمال هر چند مجهز به عوارضی الکترونیکی شد اما فقط ۱۸ درصد از ترددکنندگان از این مسیر عوارضی را پرداخت کردند و مابقی عوارضی را نپرداختند و سرمایه گذار هم پس از سه ماه که از کار که شاهد عدم پرداخت عوارضی‌ها بود با توجه به هزینه‌های بالای نگهداری از مسیر، دوباره نسبت به اخذ عوارضی دستی اقدام کرد.

منبع: مهر
  • Hesam ارسالی در

    دزدی که دولت و پیمانکارهاش به اسم عوارضی میکنن هیچ جای دنیا نبوده و نیس..کسی نیس بگه ..نامردها مگر همین بزرکراه مشهد باغ چه قرار نبپد بعد ۱۵ سال که پیمانکار عوار ض گرفت رایگان بشه الان دزدیتون مدرن و ا لکترونیکی شده

  • ناشناس ارسالی در

    مردم باید هیچگونه عوارضی پرداخت نکنند . حتی پول گاز و نفت وبنزین هم باید رایگان باشد چون این منابع مال مردم است

  • ناشناس ارسالی در

    امروز پرداخت عوارض و مالیات حرام است

  • مهدی ارسالی در

    دلیل عدم پرداخت عوارض تهران شمال گران فر وشی و عدم رعایت نرخ ازطرف اپلیکیشن دریاف ت کننده ست!۴بارترددکه ۶۰تومان می‌شود ۱۱۵ تومان می‌گیرد!

  • ناشناس ارسالی در

    آقایان مسئول این چه وضعی است؟ چرا انقدر هزینه عوارضی زیاد کردین یه سفر میخواهین برین هر عوارضی ۳۰۰۰۰ هراز تومن این پناه زیادیه

  • رضا رضافر ارسالی در

    خدا لعنتت ون کنه عوارض و مالیات زوری از مردم میگیرید
    ماشین خریدم بعد از 1 سال
    1500 عوارض صاحب پلاک قبلی بر ای من اومده باید پرداخت کنم تا ماشینه بی مه کنم
    چرا زور میگید ب مردم

  • سپهری ارسالی در

    از اسلامشهر به سمت تهران رفتم و اشتباها حدود 500 متر در جاده ساوه افتادم و سپس خ ارج شدم . دو روز بعد برای خودروی بنده عو ارضی جاده ارسال شد !

  • حمید۱۱۰ ارسالی در

    سرمایه گذار چه صیغه اییه بنیاد مستضعفانه که مال مردمه

  • ضیا ارسالی در

    مهم کیفیت راه ها است که هرچه عوارض بیشتر ، کیفیت پایین تره.

  • ناشناس ارسالی در

    این کسایی که ماشین آشغالشونو بر میدارن ب ا بنزین مفت میرن میچرخن باید عوارض اونو بدن.خدایا ما را از مفتخوری رها بفرما

  • ناشناس ارسالی در

    خودرو جانبازان ازپرداخت درعوارضی ها معاف بودند حال که الکترونیکی شده این حق را ه م از جانبازان عزیز گرفتید، باالکترونیکی کردن عوارضی ها فکری به حال جانبازان کنید .

  • واقع بین ارسالی در

    عوارض خیلی بالاست

  • ناصر ارسالی در

    عوارض قزوین روزهای عادی ۱۱۵۰۰تومان هست و لی عوارض در روزهای تعطیل ۱۶۰۰۰تومان می ب اشد آیا روزهای تعطیل فشار بیشتری به اتوب ان میاد و درضمن این پولهای مفت که میگی رید لااقل یک درصد آن خرج این اتوبان پر ا ز چاله وچوله کنید لطفاً.که پدر صاحب ماشی ن در میاد با این وضعیت راه

  • محمد اکبری ارسالی در

    مردم حواستون باشه دارن بدون تردد هم عوار ض ثبت میکنند من خودم راننده خاورم چند ما هی سمت جنوب در شرکتی ثابت کار میکردم حتی پامو به اتوبان نذاشته بودم ولی داشت عوا رضی برام ثبت میشد

  • ناشناس ارسالی در

    اینهانمی توانندجلوی دزدی هاروبگیرن افتاد ن جون مردم باعوارض ومالیاتهای سرسام آورج بران زحمات آقازاده ها بشه .

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها