|
کدخبر: 322390

جریمه رانندگی

هزینه تخلفات رانندگی کم است / عده ای خودخواه شده اند

طبق گفته های فرمانده کل انتظامی کشور، هزینه تخلفات رانندگی کم است و بازدارندگی ندارد.

اقتصاد هزینه تخلفات رانندگی کم است / عده ای خودخواه شده اند

تخلفات رانندگی که منجر به حوادث ناگوار می شود، باید جریمه های سنگین داشته باشند تا شخص خاطی دیگر مرتکب این گونه از جرائم نشود.

فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به اینکه کمتر از ۱۰ درصد رانندگان تخلفات راهنمایی و رانندگی دارند، گفت: هزینه تخلفات بازدارنده نیست و عده‌ای را خودخواه کرده است.

سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور در رزمایش طرح نوروزی ۱۴۰۳ گفت: نوروز امسال یک ویژگی خاصی دارد که ماه مبارک رمضان بهار قرآن و طبیعت است شعار ما در انتظامی کل کشور آرامش و امنیت سفر در بهار قرآن و طبیعت است.

وی افزود: امسال خدمتگزاران با زبان روزه به صورت ۲۴ ساعته مشغول خدمت رسانی به مردم عزیز خواهند بود.

سردار رادان گفت: ۸۷ هزار نیرو از همه ارگان‌ها در شهرها و استان‌های کشور برای خدمت رسانی حضور دارند و مرزبانی هم تأمین امنیت مرزها را بر عهده دارد و در حوزه پیشگیری و مقابله همه آماده هستند.

وی بیان داشت: در برابر همه این حقوق‌ها که توفیقی است برای خدمتگزاری به مردم که البته کم‌ترین تکلیف است مردم و رانندگان هم باید تکلیفی به عهده بگیرند و آن حفظ و انجام صد درصد مقررات و قوانین راهنمایی و رانندگی است.

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: کمتر از ۱۰ درصد رانندگان تخلفات راهنمایی و رانندگی دارند که سوانح و حوادث را رقم‌می‌زنند حوادثی که باعث کشته شدن می‌شود و آن ۱۰ درصد تلاش می‌کنند اراده خودشان را بر آن ۹۰ درصد که قوانین را رعایت می‌کنند تحمیل کنند.

وی افزود: همه وظیفه داریم به واسطه خدمت و صیانت قوانین را برای کمتر از ۱۰ درصد متخلف سخت و صورت جدی اعمال کنیم.

سردار رادان به اشاره به بازدارنده نبودن هزینه تخلف‌ها گفت: هزینه تخلفاتی که کمتر از ۱۰ درصد متخلفین انجام می‌دهند متأسفانه بازدارنده نیست و عده‌ای را خودخواه و جری کرده است.

وی در خصوص فعالیت رستوران‌ها در ماه مبارک رمضان گفت: رستوران دارها در نوروز که همراه با ماه مبارک‌رمضان است با شرایط خاص پذیرایی از مسافرین را خواهند داشت.

فرماندهی کل انتظامی کشور در پایان گفت: سالی خوب و رمضانی مبارک و سراسر پر خیر و برکت و موفقیت را برای همه آرزو دارم.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از توقف ۲۰ هزار و ۵۶۷ دستگاه خودروی حادثه ساز در معابر پایتخت طی سال جاری خبر داد و گفت: این خودروها بدلیل انجام رفتار مخاطره آمیز و چند تخلف همزمان به پارکینگ منتقل شدند.

سرهنگ فیروز کشیر در خصوص آمار اعمال قانون پلیس نامحسوس در شهر تهران اظهار کرد: در ۱۱ ماه منتهی به بهمن امسال همچنین ۱۷ هزار و ۶۳۳ دستگاه خودرو به صورت ساعتی در معابر پایتخت متوقف شدند.

وی با بیان اینکه اگر پلیس خودروی شما را به پارکینگ نمی‌برد و به توقفق ساعتی کنار معابر بسنده می‌کند، بخاطر آن است که به دردسر نیافتید، افزود: تخلفات رانندگان حادثه ساز زیر ذره بین پلیس نامحسوس پایتخت قرار دارد و بدون اغماض با متخلفان برخورد می‌شود.

سرهنگ کشیر اضافه کرد: در برخی مواقع رانندگان به صورت ناخواسته دست به تخلف می‌زنند که در طرح جدیدی که توسط پلیس راهور تهران بزرگ انجام می‌شود به سوابق و نوع گفتمان، برخورد و رفتار با او برخورد و خودروی او توقیف ساعتی می‌شود.

وی ادامه داد: می‌خواهیم به راننده متخلف این آموزش را بدهیم که شمایی که در حال تردد با وسیله نقلیه هستی و حرکات مخاطره آمیز انجام می‌دهید اگر پلیس وسیله نقلیه شما را به پارکینگ منتقل کند واقعا به درد سر می‌افتید و مشکلات زیادی برای شما بوجود می‌آید به همین منظور همکارانم طرح توقیف ساعتی را انجام می‌دهند.

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها