|
کدخبر: 323023

جوجه گوشتی / مرغ گوشتی / تولید جوجه

از واردات جوجه گوشتی بی نیاز شدیم / مرغ ارزان می شود ؟

با توجه به بیانات مدیر عامل سازمان اقتصادی کوثر، ضرورت تأمین ۲۶۰ هزار قطعه مرغ اجداد برای تولید ۳ میلیون تن گوشت در کشور مطرح شده است. ایشان افزود: تولید جوجه‌های اجداد در کشور به ۲۱۰ هزار تن افزایش یافته است و به زودی به ۳۰۰ هزار قطعه افزایش خواهد یافت.

اقتصاد از واردات جوجه گوشتی بی نیاز شدیم /  مرغ ارزان می شود ؟

با توجه به گفته‌های آقای ناصر فخاری، تولید جوجه‌های اجداد در کشور به ۲۱۰ هزار قطعه افزایش یافته است و به زودی به ۳۰۰ هزار قطعه افزایش خواهد یافت. ایشان اظهار کردند که این تولید می‌تواند نیاز کشور را به طور کامل تأمین کند و حتی با تولید اضافی مواجه خواهیم شد.

وی افزود: با تولید ۲۶۰ هزار قطعه قابلیت ۳ میلیون تن گوشت مرغ تولید می شود که کشور را به طور کامل از واردات بی نیاز می‌کند.

مدیر عامل سازمان اقتصادی کوثر ادامه داد: از سال آینده امکان صادرات مرغ اجداد داریم اما این محصول را تنها به کشور های جبهه مقاومت صادر خواهیم کرد و به دیگر کشور مرغ لاین صادر خواهد شد.

وی تصریح کرد: با فعالیت های عملی انجام شده تولید مرغ آریان پلاس در کشور انجام شده است و اکنون نسل سوم مرغ اجداد در کشور تولید می شود و به طور کامل مرغ داخلی را جایگزین خارجی کردیم.

فخاری گفت: تلفات مرغ داخلی کم شده و کیفیت ارتقا یافته است مرغ اجداد داخلی را با قیمت 73 هزار تومان تولید می‌کنیم درحالی که قیمت وارداتی آن 38 یورو است.

وی در این نشست که در جمع نخبگان جوان کشور بود افزود: یکی از راه های که میزان ریسک یک طرح اقتصادی را اندازه می گیرد استفاده از مشاوره و به کارگیری نخبگان در مراحل مطالعاتی و اجرایی طرح های اقتصادی است.

وی در ادامه با اشاره به دستاورد بزرگ هوشمندسازی کسب و کارها در این سازمان اظهار کرد: ما در بحث افزایش بهره وری و ادامه روند خودکفایی در صنایع هیچ راهی جز استفاده از نخبگان و زبدگان علمی نداریم.

نکات قابل توجه برای خرید جوجه مرغ گوشتی

– جوجه ها باید از مادر سالم تهیه شود ( باید از سلامت مادر مطمئن بود تولید گوشت ها باید سالم و فاقد عوامل بیماری زا باشد)

– بعضی از نژادها توان بالاتری نسبت به نژاد های دیگر دارند.

– دقت کنید که جوجه ها از یک سن و از یک مادر باشند.

– برای ورود جوجه باید مراقبت های اولیه را آغاز کرد. در 1 سال میتوان 5 دوره جوجه ریزی کرد و به مرور مقدار جوجه ها را افزایش داد.

 

منبع: تسنیم
  • بختیاری ارسالی در

    مسکن را مثل مرغ در نظر داشته باشید تاقیم ت آن هم پایین بیاید ممنون

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها