|
کدخبر: 312923

تولید مرغ / مصرف مرغ / بازار مرغ / قیمت مرغ

اعتبار ۸ هزار میلیاردی برای تولید مرغ / التهاب بازار کاهش می یابد؟

با تکمیل فاز نخست یک طرح اقتصاد مقاومتی در حوزه کشت و صنعت در اذربایجان شرقی با سرمایه ۸ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی، بازار مصرف مرغ از هرگونه التهاب و تنش فصلی مصون خواهد شد.

اقتصاد اعتبار ۸ هزار میلیاردی برای تولید مرغ / التهاب بازار کاهش می یابد؟

جلال گلچین، مدیر کشت و صنعت آذربایجان خاوری، درباره فرایند بهره‌برداری از فاز نخست یکی از بزرگترین طرح‌های زنجیره تولید مرغ گوشتی در کشور، اظهاراتی داد. او اعلام کرد که در روز گذشته، دو سالن تولید اصلی از این پروژه بهره‌برداری شد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال آینده، با بهره‌برداری نهایی از فازهای مختلف این پروژه استراتژیک کشور، یک دستاورد مهم در حوزه امنیت غذایی تحقق یابد.

وی با بیان اینکه، این مجموعه یکی از طرحهای مرتبط با حوزه اقتصاد مقاومتی بوده و نقش بسزایی در سیاستهای تنظیم بازار دولت ایفا خواهد کرد، گفت: تفاهم نامه‌های مربوطه نیز در سفر اخیر رئیس جمهور به اذربایجان شرقی امضا شده و طبق برنامه با بهره برداری کامل این پروژه ۸ درصد نیاز کشور در حوزه مرغ و تخم مرغ مرتفع خواهد شد.

به گفته گلچین، برای تکمیل این پروژه طبق براوردهای انجام شده حدود ۸ هزار میلیارد تومان سرمایه تزریق خواهد شد. بر این اساس ظرفیت تولید این مجموعه در هر دوره ۴۵ روزه حدود ۶ میلیون قطعه مرغ خواهد بود. در طی سال نیز ۳۶ میلیون قطعه مرغ تولید و به بازار عرضه خواهد شد. در کنار این پروژه کارخانه روغن کشی در بالادست ایجاد خواهد شد، بر این اساس دانه سویا وارداتی به این کارخانه ارسال شده و بعد از تولید روغن کنجاله سویا به عنوان خوراک طیور در واحد تولید مرغ عرضه خواهد شد.

وی گفت: با تکمیل زیر مجموعه‌های این پروژه حداکثر تا پایان سال آینده هر نوع تنش در بازار مرغ به خصوص در برهه‌های افزایش تقاضا مثل ایام ماه مبارک رمضان و سایر اعیاد مرتفع بر طرف شد.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها