|
کدخبر: 315329

قیمت مرغ / گوشت مرغ / خرید مرغ

مرغ به زودی ارزان می شود / قیمت مصوب چند است؟

معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران اعلام کرده است که با تدبیر انجام شده در وزارت صنعت، معدن و تجارت و تامین به موقع نهاده‌های دامی، از دو هفته دیگر قابل مشاهده خواهیم بود که بازار مرغ آرامش یافته و قیمت‌ها در روند کاهشی قرار می‌گیرند.

اقتصاد مرغ به زودی ارزان می شود / قیمت مصوب چند است؟

با توجه به اظهارات "بهنام نیک‌منش"، افزوده شد که مطابق رصد و پایش انجام شده درباره افزایش قیمت مرغ در بازار، عامل اصلی گرانی، تاخیر در توزیع به‌موقع نهاده‌های دامی با قیمت مصوب توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران اظهار داشت: مرغداران برای تامین نهاده های دامی به بازار آزاد روی آوردند که این امر منجر به تاثیر زیادی در افزایش قیمت‌ها از زنجیره تولید تا توزیع شد.

وی با اشاره به تلاش دست اندرکاران برای کنترل قیمت مرغ در بازار، گفت: قیمت نهاده‌های تامین شده از بازار آزاد تاثیرات خود را بر روی محصول نهایی گذاشته است و تا ۲ هفته نمی‌توان قیمت ها را کاهش داد.

این مسوول خاطرنشان کرد: همه دست اندرکاران در تلاش هستند با تامین و توزیع به‌هنگام نهاده های دامی با قیمت مصوب و تعیین شده برای مصرف‌کننده، افزایش قیمت‌ها را مهار کرده و روند کاهشی را نیز اعمال کنند.

وی درباره استفاده از ابزارهای نظارتی برای کنترل بازار بیان‌داشت: نظارت در سطح بازار و خرده فروشی توسط اتاق اصناف انجام می شود، اما با توجه به روند افزایشی قیمت نهاده ها و همه زنجیره این محصول نمی‌توان قیمت ها را کاهش داد.

معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران، قیمت هر کیلو مرغ را در بازار بین ۹۰ تا ۹۸ هزار تومان اعلام کرد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها