|
کدخبر: 322981

حقوق معلمان / آموزش و پرورش / دستمزد فرهنگیان

جیب این معلمان در آخر سال پرپول می شود

با توجه به تصمیمات جلسهٔ اخیر مقامات قوا، سازمان برنامه و بودجهٔ کشور مجاز شد تا تعدادی از محدودیت‌های مالی در وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیرو را تأمین و مدیریت کند.

اقتصاد جیب این معلمان در آخر سال پرپول می شود

در جلسهٔ اخیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی مقامات قوا، چهار مصوبه به توافق رسیده است. به این ترتیب، سازمان برنامه و بودجهٔ کشور مجاز شد تا تعدادی از محدودیت‌های مالی در وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیرو را تأمین و مدیریت کند.

همچنین در این جلسه سازمان برنامه و بودجه کشور اجازه یافت تأمین اعتبارات طرح‌های پیشران دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین را در بودجه سال آینده پیش‌بینی کند.

لازم به ذکر است، پیش از این رئیس سازمان برنامه و بودجه به درخواست‌های مداوم چند وزارتخانه برای تامین اعتبارات مورد نیاز آنها در پایان سال اشاره کرده بود. این موضوع مورد درخواست ۶ دانشگاه برتر کشور نیز بود چرا که این دانشگاه‌ها به سبب افزایش شدید هزینه‌های خود پس از دوره کرونا دچار بدهی‌های سنگین شده بودند.

لازم به ذکر است، پیش از این رئیس سازمان برنامه و بودجه به درخواست‌های مداوم چند وزارتخانه برای تامین اعتبارات مورد نیاز آنها در پایان سال اشاره کرده بود. این موضوع مورد درخواست ۶ دانشگاه برتر کشور نیز بود چرا که این دانشگاه‌ها به سبب افزایش شدید هزینه‌های خود پس از دوره کرونا دچار بدهی‌های سنگین شده بودند.

پرداخت معوقات حق‌التدریس معلمان شاغل و بازنشسته، یکی از مشکلات همیشگی این قشر زحمتکش جامعه است.معلمان حق‌التدریس، در قبال تدریس ساعاتی بیش از موظفی خود، حق‌الزحمه‌ای دریافت می‌کنند که متأسفانه، پرداخت آن به طور مرتب انجام نمی‌شود.این موضوع، مشکلات متعددی را برای معلمان ایجاد می‌کند از جمله موارد زیر:

    مشکلات معیشتی: معلمان حق‌التدریس، از این حق‌الزحمه برای تامین معیشت خود و خانواده‌شان استفاده می‌کنند. عدم پرداخت به موقع این حق‌الزحمه، می‌تواند به مشکلات معیشتی آنها منجر شود.

    کاهش انگیزه: عدم پرداخت به موقع حق‌التدریس، می‌تواند انگیزه معلمان برای ادامه تدریس اضافه کار را کاهش دهد.

    بی‌عدالتی: معلمان حق‌التدریس، در قبال کار خود، حق‌الزحمه‌ای دریافت می‌کنند. عدم پرداخت به موقع این حق‌الزحمه، نوعی بی‌عدالتی در حق این افراد محسوب می‌شود.

دلایل مختلفی برای عدم پرداخت به موقع حق‌التدریس معلمان وجود دارد:

    کمبود بودجه: کمبود بودجه در آموزش و پرورش، یکی از دلایل اصلی عدم پرداخت به موقع حق‌التدریس معلمان است.

    بروکراسی اداری: بروکراسی اداری پیچیده، فرآیند پرداخت حق‌التدریس را طولانی و زمان‌بر می‌کند.

    عدم نظارت کافی: عدم نظارت کافی بر نحوه پرداخت حق‌التدریس، می‌تواند به بروز مشکلاتی مانند تاخیر در پرداخت و یا عدم پرداخت کامل آن منجر شود.

برای حل این مشکل، باید اقداماتی در سطوح مختلف انجام شود:

    تخصیص بودجه کافی: دولت باید بودجه کافی برای پرداخت به موقع حق‌التدریس معلمان را در نظر بگیرد.

    کاهش بروکراسی اداری: فرآیند پرداخت حق‌التدریس باید ساده‌تر و سریع‌تر شود.

    نظارت کافی: باید نظارت کافی بر نحوه پرداخت حق‌التدریس معلمان وجود داشته باشد تا از بروز مشکلاتی مانند تاخیر در پرداخت و یا عدم پرداخت کامل آن جلوگیری شود.

امیدواریم که با اتخاذ تدابیر مناسب، شاهد حل این مشکل و پرداخت به موقع حق‌التدریس معلمان باشیم.

پرداخت معوقات حق‌ التدریس معلمان شاغل و بازنشسته یکی از مشکلات این قشر  زحمتکش جامعه  است؛ در همین راستا علی فرهادی، سخنگوی آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش قصد داشت حقوق معلمان حق التدریس و بازنشستگان فرهنگی را هر دو ماه یا یک ماه یک بار پرداخت کند؛ اما متاسفانه به دلیل عدم تامین منابع اعتبار حقوق آن‌ها عقب می‌افتاد.

منبع: صد آنلاین
  • ناشناس ارسالی در

    بزک نمیر بهار میاد کمبزه با خیار میاد!

  • ناشناس ارسالی در

    و چقدر مسولین دروغ میگویند . دروغی که ام الفساد است . اللهم عجل لولیک الفرج

  • احمداحمدی ارسالی در

    چراخبر را وارونه می گویید با این خبرکجاجیب معلمان پرپول می شود

  • ناشناس ارسالی در

    خدا عوضتون بده . همین.

  • معلم ارسالی در

    سلام بالاخره چی شد حق التدریس پرداخت می شود یا خیر؟
    هرچند که با عدم پردا خت انگیزه ای برای برداشتن اضافه کار نما نده.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها