|
کدخبر: 321901

مسکن فرهنگیان / ساخت مسکن / سفرهای نوروزی

رزرو اسکان نوروزی فرهنگیان از این تاریخ

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به آغاز رزرو اینترنتی اسکان نوروزی فرهنگیان از ۲۰ اسفند بیان کرد: شروع پذیرش حضوری در مراکز اسکان از تاریخ ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ تعیین شده است.

اقتصاد رزرو اسکان نوروزی فرهنگیان از این تاریخ

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره اسکان نوروزی فرهنگیان گفت: وزارت آموزش و پرورش با ارائه خدمات گسترده و با قیمت مناسب در سراسر کشور، بار سنگینی از دوش مسئولان گردشگری کشور برداشته و نقش مهمی در توسعه گردشگری و رونق اقتصادی در مناطق محروم کشور ایفا کرده است.

وی افزود: تلاش شده است، ارتقای سطح کیفی خدمات در جهت حفظ و ارتقای شأن و جایگاه فرهنگیان با حداقل هزینه و حداکثر خدمات باشد.

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه پذیرش فرهنگیان به دو روش حضوری و رزرو اینترنتی انجام می‌شود، گفت: فرهنگیان می‌توانند از تاریخ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ با استفاده از سامانه متمرکز اسکان به آدرس Eskan.medu.ir نسبت به رزرو اینترنتی مراکز اسکان نوروزی اقدام کنند.

وی بیان کرد: پذیرش حضوری فرهنگیان از ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ است.

مقدم زاده ادامه داد: پیش بینی می‌شود در نوروز ۱۴۰۳، ۴۲۰ هزار خانوار به تعداد یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر درمراکز اسکان آموزش و پرورش پذیرش شوند همچنین ۵ استان که بیشترین فراوانی پذیرش مسافران در نوروز ۱۴۰۲ را داشتند، استان‌های فارس، اصفهان، خراسان رضوی، خوزستان و یزد است.

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: افرادی که در مراکز اسکان نوروزی پذیرش  می‌شوند تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند همچنین مدارس نوساز، بزرگ و با دسترسی آسان به طرح اسکان نوروزی اختصاص می‌یابند.

ساخت ۱۵ هزار مسکن توسط هلدینگ ساختمانی معلم

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان ادامه داد: «هلدینگ ساختمانی معلّم» با تجزیه و تحلیل آمارهای دریافتی، برنامه‌ریزی برای ساخت ۱۵ هزار و ۵۳۹ واحد مسکونی برای فرهنگیان را آغاز خواهند کرد که این تعداد واحد مسکونی باتوجه‌به پراکندگی متقاضیان در ۲۱ استان هدف‌گذاری شده است.

وی ادامه داد: منابع مالی مورد نیاز برای ساخت مسکن فرهنگیان از محل سرمایه گذاری تسهیلات «طرح نهضت ملی مسکن» و «آورده متقاضیان» و «تامین مالی های رایج و مشارکت با سازندگان مسکن» تأمین می‌شود.

احمدی گفت: هلدینگ ساختمانی معلم به‌عنوان هلدینگ تخصصی مسکن و ساختمان صندوق ذخیره فرهنگیان باتوجه ‌به سطح درآمد معلمان و قیمت‌های فعلی بازار مسکن به‌ویژه در شهرهای بزرگ، با طراحی مدل اقتصادی مناسب در تلاش است تا با همکاری ادارات کل آموزش‌وپرورش استان‌ها، نسبت به تعریف، ساخت و تحویل پروژه‌های مسکونی فرهنگیان در زمان مناسب اقدام کند.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان، سهم زمین در هزینه ساخت در کلان‌شهرها را بیش از ۵۰ درصد و در سایر شهرها را بیش از ۳۰ درصد کل بهای مسکن عنوان کرد و افزود: تأمین زمین با استفاده از ظرفیت‌های قانون جهش تولید مسکن و مصوبه مولدسازی دارایی‌های دولت، اهمیت زیادی در کاهش بهای تمام‌شده واحدهای مسکونی مورد نیاز فرهنگیان دارد.

وی یکی از چالش‌های نهضت ملی مسکن را تامین زمین مناسب ذکر و ابراز امیدواری کرد با توجه به امکانات موجود در حوزه زمین و ابنیه در آموزش و پرورش، این مسئله در اجرای برنامه تامین مسکن معلمان ایجاد مانع نخواهد کرد.

ظرفیت‌ها ظرفیت‌های نوروز 1402 ظرفیت‌های نوروز 1403
تعداد مدارس 6.650 6.704
تعداد کلاس 59.700 61.451
تعداد مراکز آموزشی- رفاهی 405 مرکز 424 مرکز
تعداد اردوگاه 300 (3000 سوئیت) 300 (3000 سوئیت)
تعداد پردیس دانشگاه فرهنگیان 50 مرکز (2000 خوابگاه) 50 مرکز (2000 خوابگاه)
عوامل اجرایی 19.800 نفر 20.158 نفر
منبع: تسنیم
  • محمد ارسالی در

    در سیاست‌های کلان آموزش وپرورش ؛ معلمان فراموش شده اند وکار را به جایی رسانده اند که از نظر اقتصادی و معیشتی مضحکه ی مردم و دانش آموزان شده اند . تنها عدالت است که می تواند انسانها را خوشبخت کند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها