|
کدخبر: 322916

بازار ارزهای دیجیتال | بازار رمزارز | قیمت دوج کوین

توقف رالی صعودی میم کوین ها / کاهش قیمت دوج کوین و شیبا

نمودار ۱۲ ساعته دوج‌کوین نشان می‌دهد که سطح حمایت ۰.۱۵۹ دلار، همچنان به قوت خود باقی است. ساختار بازار همچنان صعودی است و این موضوع تا زمانی که قیمت به زیر سطح ۰.۱۲۶ دلار سقوط نکند، همچنان صادق خواهد بود.

اقتصاد توقف رالی صعودی میم کوین ها / کاهش قیمت دوج کوین و شیبا

قیمت دوج‌کوین (DOGE) و شیبا اینو (SHIB)، در ساعات اولیه روز ۱۴ مارس، هر کدام بیش از ۱۵ درصد کاهش یافت. این کاهش قیمت پس از ضعف گاو‌های بیت کوین برای دفاع از سطح ۷۰ هزار دلار به وقوع پیوست.

عملکرد کنونی قیمت میم‌کوین‌ها نزولی اما چشم‌انداز بلند‌مدت همچنان صعودی است. با این حال، سرمایه‌گذاران و معامله‌گران نگران احتمال ایجاد یک مرحله تثبیت طولانی‌مدت در هفته‌ها و ماه‌های آتی هستند.

نمودار ۱۲ ساعته دوج‌کوین نشان می‌دهد که سطح حمایت ۰.۱۵۹ دلار، همچنان به قوت خود باقی است. ساختار بازار همچنان صعودی است و این موضوع تا زمانی که قیمت به زیر سطح ۰.۱۲۶ دلار سقوط نکند، همچنان صادق خواهد بود.

SHIB-rallies-pause-as-prices-drop-by-1

با این حال، اندیکاتور RSI در ده روز گذشته روندی نزولی داشته و در زمان نگارش این خبر نزدیک به سطح ۵۰ (خنثی) قرار گرفته که نشان‌دهنده تغییر مومنتوم بازار به نفع خرس‌ها است.

اندیکاتور OBV نیز در ماه مارس کاهشی جزئی داشته، اما این کاهش به میزانی نبوده است که به معنای تغییر روند باشد. سطوح فیبوناچی نشان می‌دهد که حمایت‌های ۰.۱۰۸۵ دلار، ۰.۱۲۹ دلار و ۰.۱۴۴ دلار فرصت‌های خوبی برای خرید هستند.

با این حال، سرمایه‌گذاران باید مراقب یک مرحله تثبیت طولانی باشند. شیبا اینو چشم‌انداز مشابهی با دوج‌کوین دارد. علاقه به میم‌کوین‌ها کاهش یافته است، با این وجود فروشندگان هنوز در بازار غالب نشده‌اند.

اندیکاتور RSI در نمودار ۱۲ ساعته در سطح ۴۸ قرار گرفته است.

SHIB-rallies-pause-as-prices-drop-by-1

سقوط قیمت به زیر سطح ۰.۰۰۰۰۲۵۵ دلار، ساختار بازار را در تایم‌فریم‌های پایین‌تر تغییر خواهد داد. این موضوع می‌تواند منجر به کاهش قیمت SHIB تا سطوح ۶۱.۸ درصد و ۷۸.۶ درصد فیبوناچی اصلاحی شود.

اندیکاتور OBV با شدت کمی در حال کاهش است که نکته‌ای امیدوارکننده برای گاوها محسوب می‌شود. چشم‌انداز قیمت در تایم‌فریم‌ بالا برای قیمت شیبا، صعودی است.

اصلاح‌هایی که در این تایم‌فریم به وقوع می‌پیوندند، فرصت خوبی برای خرید خواهند بود.

دوج کوین چیست؟

دوج کوین (Dogecoin، با مخفف DOGE و نماد Ɖ) یک ارز دیجیتال و شبکه بلاک چینی است که توسط جکسون پالمر و بیلی مارکوس و از ابتدا فقط با هدف شوخی یا جوک ایجاد شده بود. دوج کوین را اولین میم کوین دنیای کریپتو می‌دانند. این ارز دیجیتال بامزه نام و لوگوی خود را از سگ نژاد شیبا اینو (Shiba Inu) که یک نژاد ژاپنی و همینطور یک میم اینترنتی است الهام گرفته بود. البته نقش اصلی دوج کوین به‌عنوان پول مجازی شبکه‌های اجتماعی و پرداخت پاداش بود.

با این حال، این ارز دیجیتال تفاوت‌های زیادی با بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال دارد که‌ مهم‌ترینش در هدف اولیه است؛ دوج کوین در ابتدا برای شوخی ساخته شده بود.

در دسامبر ۲۰۱۳ (آذر ۹۲)، قیمت هر واحد بیت کوین برای اولین بار به ۱۰۰۰ دلار رسید؛ جهان حالا نگاهی جدی به ارزهای دیجیتال داشت. در همان زمان که حدود چهارسال از پیدایش بیت کوین می‌گذشت، برنامه‌نویسی به‌نام بیلی مارکوس (Billy markus)،‌ ارز دیجیتال خودش را برنامه‌نویسی کرد. با کمک جکسون پالمر (Jackson Palmer)، مدیر محصول و تحلیل‌گر داده در شرکت ادوبی، دوج کوین در آخرین روزهای سال ۲۰۱۳ متولد شد.

بیلی مارکوس، خالق این ارز دیجیتال که با نام مستعار شیبتوشی ناکاموتو (Shibetoshi Nakamoto)، نامی طنز برگرفته از نام خالق بیت کوین، ساتوشی ناکاموتو، شناخته می‌شود، بدون اهمیت‌دادن به‌ بازاریابی یا پذیرش آن از طرف مردم، فقط قصد داشت برای شوخی و تفریح، سیستم پرداختِ آنلاینی دوستانه و خودمانی ایجاد کند.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها