|
کدخبر: 322890

قیمت مسکن / بازار مسکن / قیمت خانه

خبر مهم برای نیروهای مسلح / تکلیف مسکن این افراد مشخص شد

مشاور وزیر راه و شهرسازی از برنامه امضای دستورالعمل احداث مسکن نیروهای مسلح بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت دفاع، پشتیبانی و نیروهای مسلح در پانزدهمین جلسه شورای عالی مسکن به ریاست رییس‌جمهور خبر داد.

اقتصاد خبر مهم برای نیروهای مسلح / تکلیف مسکن این افراد مشخص شد

جواد سادات مدیرکل حوزه وزارتی و مشاور وزیر راه و شهرسازی درباره مسکن و جزئیات شورای عالی مسکن توضیحاتی را ارایه کرد و با اشاره به برگزاری پانزدهمین جلسه شورای عالی مسکن به ریاست رییس جمهور و با حضور وزیر راه و شهرسازی و استانداران و سایر اعضا، گفت: در جلسه امروز شورای عالی مسکن، موضوع تامین مسکن برای نیروهای مسلح مورد بحث قرار گرفت. هدف برنامه چهارساله دولت سیزدهم، احداث ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای کارکنان نیروهای مسلح بوده است و تاکنون عملیات اجرایی برای احداث ۲۰۰ هزار واحد آغاز شده است.

مشاور وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: قانون جهش تولید مسکن وزارت راه و شهرسازی را مکلف کرده است تا دستورالعملی را در همکاری با وزارت دفاع منعقد کند که امروز با حضور وزرای راه و شهرسازی و دفاع، پشتیبانی و نیروهای مسلح این دستورالعمل امضا می‌شود.

سادات توضیح داد: مهمترین ویژگی این دستورالعمل این است که زمین‌های بلااستفاده نیروهای مسلح با اولویت خانواده‌های آن‌ها وارد شبکه زمین کشور شود و بتواند بسیاری از نیازهایی که در برخی شهرها در خصوص مساله زمین وجود دارد، رفع کند.

تحویل ۱۰ هزار واحد مسکونی نیروهای مسلح

به گفته وی، هم‌زمان با امضای دستورالعمل احداث مسکن نیروهای مسلح، بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی به خانواده‌های نیروهای مسلح تحویل می‌شود و عملیات اجرایی تعدادی از واحدهای جدید آغاز خواهد شد.

ظرفیت تعاونی مسکن نیروهای مسلح برای احداث مسکن مناسب است

مشاور وزیر راه و شهرسازی ظرفیت تعاونی‌های مسکن نیروهای مسلح را برای احداث واحدهای مسکونی کارکنان نیروهای مسلح مناسب ارزیابی کرد و افزود: بعد از تعیین تکلیف زمین، در همکاری با وزارت راه وشهرسازی کاربری زمین‌های معرفی شده نیروهای مسلح تعیین و پس از آن احداث واحدهای جدید در همکاری دو وزارتخانه آغاز خواهد شد. هم اکنون ظرفیت تعاونی‌های نیروهای مسلح مناسب است و کار را به سرعت پیش می‌برند.

وی با یادآوری اینکه فاصله جلسات شورای عالی مسکن کم شده که نویدبخش اقدامات مناسب دولت در بخش مسکن است، توضیح داد: در هر جلسه، موضوعات مختلفی با اولویت مطرح می‌شود که در این جلسات تامین مسکن اقشار کم درآمد مطرح و بررسی می‌شود تا موانع پیش رو برداشته شود. در جلسه چهاردهم شورای عالی مسکن عملیات بیش از ۶۰ هزار واحد مسکن برای اعضای هیات علمی‌ها و همچنین بخشی از واحدهای مسکونی نیروهای مسلح انجام شد.

سادات از دیگر موضوعات محوری را که در جلسات شورای عالی مسکن پیگیری می شود، صنعت شهرها عنوان کرد و گفت: پیگیری صنعت‌شهرها با هدف مسکن کارگری در کشور آغاز شده است و هم اکنون به عدد ۱۴۰ هزار واحد در مسکن کارگری رسیده‌ایم.

ابوالفضل نوروزی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی و محمدرضا مهدیار اسماعیلی رییس صندوق ملی مسکن در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری به تشریح روند اجرا و تکمیل پروژه‌های مسکن مهر و نهضت ملی مسکن پرداختند.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه ۲۴۰ هزار واحد مسکن مهر از دولت‌های قبلی به دولت سیزدهم رسید گفت: تا به امروز از این تعداد ۱۲۴ هزار واحد در کل کشور به بهره برداری رسیده و ۱۲۴ هزار واحد دیگر باقی مانده است که به مردم قول می‌دهیم تا پایان سال آینده کل پرونده مسکن مهر در شهر‌های مختلف ببندیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی ۶۸ هزار واحد مسکن مهر به ۷۵ درصد رسیده و ۳۰ هزار واحد از آنها مشکلات حقوقی و تعاونی دارند که از طریق وزارت تعاون و سازمان ملی زمین پیگیر رفع مشکلات آنها هستیم.

وی گفت: دلیل اصلی عدم پیشرفت و تکمیل واحد‌های مسکن مهر آن بوده که دولت در گذشته در پروژه‌های مسکونی نقش پیمانکار را داشته و همین امر دلیل اصلی تاخیر در تحویل واحد‌های مسکونی بوده است. در صورتی که اگر خود مردم کارفرما شوند و ما بتوانیم از ظرفیت‌های مردمی‌سازی استفاده کنیم سرعت اجرای پروژه‌ها دوبرابر می‌شود و در این بخش دولت باید خود نظارت بر پروژه‌ها را برعهده بگیرد تا سرعت اجرا افزایش یابد.

منبع: برنا
  • رزمنده ارسالی در

    تشکرازدولت وستادکل برای رزمندگانمعسرایثا رگر۵۰هزارمسکن ملی تصویب کردندرزمندگان مع سرخانه دارشوند

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها