|
کدخبر: 322715

حقوق معلمان / حقوق فرهنگیان / افزایش حقوق معلمان / رتبه بندی معلمان

هشدار جدی دولت به معلمان / حق این کار را ندارید!

محمود امانی طهرانی گفت: در مورد بلاگرها موضوع متفاوت است؛ اینجا موضوع حقوق عمومی شهروندی مطرح است. معلم حق ندارد به حقوق عمومی دانش آموزان تعدی کند.

اقتصاد هشدار جدی دولت به معلمان / حق این کار را ندارید!

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اعلام کرد که استفاده از تلفن همراه در محیط مدرسه توسط همه معلمان و دانش‌آموزان تنها در چارچوب سناریوهای یادگیری مجاز مجاز است.

«محمود امانی طهرانی» دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در مورد تعریف رشته‌های جدید در دانشگاه تربیت معلم گفت: شورای برنامه ریزی تربیت معلم به صورت دائمی تشکیل می‌شود. برنامه‌های درسی رشته‌هایی که از قبل تصویب شده به مرور آماده شده است. برخی از این رشته‌ها در سطح کارشناسی و برخی در سطح کارشناسی ارشد است. اخیرا کارگروهی تشکیل شده که یک بار کل نیاز رشته ای آموزش و پرورش را به ویژه برای دوره اول و دوم متوسطه بر حسب پاسخگویی بر تمام جدول دروس هفتگی دانش آموزان بازنگری کند و اقسام رشته‌ها و گواهینامه‌های صلاحیت رشته دوم برای معلمان را تعیین کند.

امانی طهرانی افزود: این کار می‌تواند منجر به تربیت معلمان چندمهارتی شود. به نحوی که بتوانیم برای هریک از دروس دوره اول و دوم متوسطه مشخص کنیم، چه کسی با چه صلاحیت‌هایی می‌تواند تدریس داشته باشد.

وی عنوان کرد: آخرین تصمیم در خصوص استفاده از موبایل در کلاس‌های درس عنوان کرد: در آیین نامه اجرایی مدارس این موضوع به صورت کاملا روشن بیان شده است و همان آخرین مصوبه ماست؛ در این مصوبه استفاده از تجهیزات آموزشی در چارچوب برنامه‌های آموزشی مدرسه که به تصویب شورای مدرسه می‌رسد مجاز است و غیر از آن مجاز نیست.

وی اضافه کرد: در مورد بلاگرها موضوع متفاوت است؛ اینجا موضوع حقوق عمومی شهروندی مطرح است. معلم حق ندارد به حقوق عمومی دانش آموزان تعدی کند، لذا این موضوع از بحث استفاده از موبایل به عنوان وسیله آموزشی جداست.

امانی طهرانی در خصوص نمره انضباط و امکان استفاده ابزاری برخی معلمان یا کادر آموزشی از آن برای مدیریت کردن دانش آموزان توضیح داد: در سیستم چیزی تحت عنوان نمره انضباط نداریم؛ آنچه وجود دارد گزارش وضعیت انضباطی است. استفاده از این گزارش وضعیت انضباطی باید در چارجوب آیین نامه اجرایی مدرسه باشد که به روشنی حدود آن تعیین شده و باید مطابق با آن عمل شود.

چندی پیش علی فرهادی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره اینکه پیش از این از واریز حق‌التدریس معلمان هر دو ماه یک‌بار خبر داده بودید، اما این موضوع محقق نشده و هم‌اکنون معلمان شاغل از مهر تا به امروز بابت ساعات حق‌التدریس (اضافه کار) خود مطالبه دارند، اعلام کرد: همچنان معتقدیم اگر حق‌التدریس معلمان به موقع پرداخت شود، انگیزه معلمان شاغل و بازنشسته برای حضور در کلاس درس افزایش می‌یابد.

وی افزود: برای تأمین اعتبارات حق‌التدریس معلمان دچار مشکل شدیم البته بودجه آموزش و پرورش هم محدود بود، اما با این حال قبل از پایان سال در بحث پرداخت حق‌التدریس معلمان که سال گذشته قبل از پایان سال اصلاً پرداختی نداشتیم، حداقل سه ماه پرداختی خواهیم داشت.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: تلاش می‌کنیم از سال آینده، حق‌التدریس معلمان هر دو ماه یک‌بار پرداخت شود.

 

فرهادی درباره دلایل عدم صدور احکام رتبه‌بندی معلمانی که افزایش رتبه داشتند، گفت: تعداد این معلمان بسیار اندک و شاید کمتر از یک هزارم معلمان است، حدود دو هزار نفر از معلمان با این وضعیت مواجه هستند و با حقوق اسفند احکام رتبه‌بندی آن‌ها صادر می‌شود.

جهت معرفی سامانه رتبه بندی معلمان rtb.medu.ir باید گفت که این سامانه به منظور تسهیل و تسریع در روند ارائه مستندات مرتبط با شایستگی ها و همچنین ایجاد یک بستر یکپارچه جهت اطلاع رسانی های لازم ایجاد شده است. البته این نکته را نیز باید متذکر شد که سامانه مذکور به دلایلی همچون رسیدگی به پرونده اعتراضات به رتبه بندی های معلمان از دسترس خارج شده است و به جای آن my.medu.ir معرفی شده است.

سامانه-رتبه-بندی

وی درباره رتبه‌بندی نومعلمان تصریح کرد: اخیراً مرکز پژوهش‌های مجلس هم درباره رتبه‌بندی معلمان جدیدالاستخدام مکاتبه‌ای را داشت و هم‌اکنون سامانه رتبه‌بندی برای نومعلمان فعال شده و آن‌ها می‌توانند مدارک خود را بارگذاری کنند که مطابق قانون بررسی خواهد شد.

قانون رتبه‌بندی معلمان پس از ۱۰ سال توقف در نهایت در تاریخ ۲۴ آذر ماه ۱۴۰۰ با ۱۹۶ رأی موافق و ۲ رأی مخالف در مجلس تصویب شد. سرانجام، در دولت سیزدهم، این قانون به اجرا درآمد و برآورده شدن وعده آیت الله رئیسی تضمین شد. همچنین به این امر، سهم مناسبی از بودجه کشور اختصاص یافت.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها