|
کدخبر: 318864

عیدی فرهنگیان / حقوق معلمان / فوق العاده ویژه

روز معلمان ساخته شد / این فوق العاده ویژه در جیب فرهنگیان

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس خبر خوبی برای فرهنگیان دارد.

اقتصاد روز معلمان ساخته شد / این فوق العاده ویژه در جیب فرهنگیان

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس اظهار داشت که در اواخر دی ماه خواستار ترمیم حقوق پرسنل آموزش و پرورش بودیم. او افزود: با تدبیری که در کمیسیون تلفیق بودجه صورت گرفت، فوق العاده ویژه به میزان ۳ هزار امتیاز برای تمامی دستگاه‌ها از جمله کارمندان وزارت ورزش، وزارت آموزش و پرورش، وزارت رفاه و تمامی گروه‌هایی که تاکنون فوق العاده دریافت نکرده‌اند، پرداخت می‌شود.

علیرضا منادی سفیدان با اشاره به تصویب افزایش فوق العاده برای کارکنان دستگاه‌های مختلف تا ۳ هزار امتیاز در کمیسیون تلفیق بودجه، عنوان کرد: بر اساس توافق کمیسیون تلفیق و دولت فوق العاده ویژه به همه گروه‌‎های شغلی که تاکنون این فوق العاده ویژه را دریافت نکردند، پرداخت خواهد شد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه ویژه فرهنگیان در جامعه و همچنین تخصصی بودن این شغل، ترمیم حقوق و مزایای آنان را در راستای جبران عقب ماندگی‌های گذشته ضروری است.

وی ادامه داد: اواخر دی ماه در نامه ای به وزیر آموزش و پرورش خواستار ترمیم حقوق پرسنل آموزش و پرورش شده بودیم که امروز با این مصوبه کمیسیون تلفیق تا حد زیادی این خواسته تأمین می‌‎شود.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس افزود: با این مصوبه حقوق دستگاه‌های مشمول، حدود ۳۰ الی ۴۰ درصد افزایش می‌‎یابد که کمک بسیار خوبی به ویژه به افرادی که حقوق پایین تر دریافت می‌کند، می‌‎شود.

حقوق-معلمان

نقش دولت در پرداخت حقوق معلمان

دولت نقش مهمی در پرداخت حقوق معلمان دارد. این شامل تعیین و تنظیم حقوق و دستمزد معلمان، تعیین سیاست‌های مالیاتی و بودجه‌ای برای پرداخت حقوق، ایجاد و اجرای قوانین و مقررات مربوط به حقوق معلمان، ارائه امکانات و منابع مالی برای بهبود شرایط کاری و زندگی معلمان و همچنین ایجاد برنامه‌ها و سیاست‌های حمایتی برای افزایش حقوق و شرایط کاری معلمان می‌شود.

در ایران، دولت مسئول تعیین حقوق و دستمزد معلمان است و این حقوق براساس قوانین و مقررات مربوط به آموزش و پرورش تعیین می‌شود. همچنین دولت باید از منابع مالی کافی برای پرداخت حقوق معلمان به‌صورت منظم و به‌موقع اطمینان حاصل کند.

انتظارات فرهنگیان از حاکمیت در خصوص افزایش دستمزد می‌تواند به شرح زیر باشد:

تعیین حقوق و دستمزد عادلانه: فرهنگیان انتظار دارند که حاکمیت حقوق و دستمزدی را تعیین کند که با شرایط اقتصادی و هزینه‌های زندگی متناسب باشد و به عنوان یک پاداش مناسب برای تلاش و زحمات آن‌ها در زمینه آموزش و پرورش در نظر گرفته شود.

تضمین پرداخت به موقع: فرهنگیان انتظار دارند که حاکمیت بتواند منابع مالی لازم برای پرداخت حقوق و دستمزد به موقع و بدون تأخیر فراهم کند تا زندگی آن‌ها را مطابق با نیازهای روزمره‌شان تأمین کند.

افزایش شفافیت: فرهنگیان انتظار دارند که حاکمیت اطلاعات شفافی در مورد سیاست‌ها و بودجه‌های مربوط به حقوق و دستمزد را ارائه دهد تا بتوانند درک بهتری از وضعیت مالی خود و دلایل افزایش یا کاهش حقوق خود داشته باشند.

ارائه امکانات و مزایا: فرهنگیان انتظار دارند که حاکمیت اقدامات و سیاست‌هایی را برای بهبود شرایط کاری، ارائه امکانات آموزشی، بهبود سلامت روان و فیزیکی و ارائه مزایای اجتماعی و بهداشتی برای آن‌ها انجام دهد.

توجه به تضمینات اجتماعی: فرهنگیان انتظار دارند که حاکمیت توجه کافی به تضمینات اجتماعی آن‌ها نظیر بیمه‌های پزشکی، بازنشستگی و مسائل مربوط به حقوق کارگران را داشته باشد.

به طور کلی، فرهنگیان انتظار دارند که حاکمیت برای بهبود شرایط مالی، اجتماعی و حقوقی آن‌ها اقدامات قابل ملاحظه‌ای را انجام دهد تا بتوانند نقش خود را در جامعه به بهترین شکل اجرا کنند.

منبع: خانه ملت
  • محمد ارسالی در

    زمانی ایران متحول خواهد شد ک اموزش و پرو رش متحول شود، نگاهی به کشورهای پیشرفته د نیا بیندازیم ببینید حقوق معلم و سرانه دا نش اموزی انها چقدر با ایران متفاوت هست

  • محمدرضا ارسالی در

    همش دروغ است واقعا اگه راست میگین قبل ان تخابات این فوقالعاده دراحکام صادره کنید که حقوقمان بالا برود

  • ناشناس ارسالی در

    چه قدر منفورید با این تیتر ها تون . گداه ا

  • ناشناس ارسالی در

    چه رویی دارند از حکومتشون و بوق ها شون.
    روز معلمان ساخته شد.
    هیچ بارانی شما را شست نتواند. ای گروهی برگ چرکین تار چرکین پود

  • ناشناس ارسالی در

    بی شرف های پست فطرت صاحب امتیاز خبرگزاری شده اند.
    لعنت بر نمایندگان حکومت
    لعنت بر شما که خبرهای بی ارزش تر خودتون را به اشتراک می گذارید.

  • معین ارسالی در

    30 تا 40 درصد مگه چقدر میشه
    میشه نهایت 1500
    از طرفی قرار بود 1500ب ه همه ارگانها اضافه بشه 20درصد افزایش حق وق اعمال بشه
    حالا این 1500 رو میگ ن فوق العاده
    منت الکی

  • ناشناس ارسالی در

    سلام ،حالا این فوق العاده ویزه چقدر هست؟ ؟؟

  • بازنشسته ارسالی در

    تنها خواسته این است .گورتان را گم کنید . 45سال با ریش و تسبیج و ریا مردم را فریب دادید

  • مهدی حسین پور ارسالی در

    ازینور اضاف کنن هم از اونور سروته و وسطش و میزنن چیزی برا دریافتی نمیمونه،نمومش ه زار تومن اضاف کنن دوهزار تومن میزنن رو ص ندوق بازنشستگی و مالیات و بیمه وو ..

  • عبدالعلی گل بابا نزاد عزیزی ارسالی در

    نیاز به لطف با مزد منت نداریم فقط نمایندگان وظیفه خود که خواستن از دولت به اجرای قانون الزام آور آفزایش حقوق براساس تورم واقعی عمل کنن وگرنه همه این لطف ها نمایش در کلام است

  • ناشناس ارسالی در

    به نظر من با توجه به اینکه این بند شامل تمام کارمندان دولت شده دیگه کلمه ویژه رو بردارن و از جهتی که همه مشاغل در کشور و یژه اند این بند شامل تمام آحاد مردم شود و همان طور که در مصوبه اومده تأمین اعتبا ر با دولت است کجا ؟ سر گردنه مالیات .

  • امیر از تبریز ارسالی در

    سلام
    دم انتخابات از این حرفها زی اد شنیده ایم اینها خیلی درو غگو ومکارند اصلا باور نمی کنیم حرفهای اینها را
    سر دبیر محترم این حرف مرا به یاد داشت ه باش .................

  • افشین ارسالی در

    دوباره انتخابات و توهم و دروغ

  • ناشناس ارسالی در

    باز دم انتخابات مجلس شد اینا دلسوز معلما ن شدن.
    خودتونید...!

  • ناشناس ارسالی در

    انقد نگید فرهنگیان همه ی کارکنان کلی پاد اش وکارانه و....میگیرند اصلا کسی چیزی نم یگه یه بار هم بگید بانک ،قضات ،نماینده ه ا،وزرا باحقوق های نجومی
    آره از پا داش فرهنگیان هم بگویید بعد از یک سال ونی م آن هم قسطی

  • رو کم کن ارسالی در

    دوباره نزدیک انتخابات شد و شروع کردن درو غ و دلنگ های مزخرف خودشون رو ؟!!

  • معلم گرسنه ارسالی در

    چرا با اخبار دروغ و کذب جامعه را در مقاب ل معلم گرسنه قرار میدهید ؟ با یه حرف درو غ یه نماینده مجلس مزخرف چه کسی به معلمان افزایش خواهد زد ؟

  • سالار ارسالی در

    با این نسل جدید که تربیت یافته معلمان هستند حیف از یک ریال حقوق . نصف سال هم که معلمها تعطیلند . چون تعدادشون زیاده دولتها همیشه به اونا باج دادن . مگر برای سایر ارگانها و سازمانها(مثل بانکها ، نیروهای نظامی و انتظامی ، پرستاران ، کارگران معادن و .... که ده برابر معلم ها زحمت می کشن چه کار کردید . فقط از هیاهو و سرو صدای معلم ها می ترسن وگرنه همین حقوق هم زیادشونه

  • ناشناس ارسالی در

    افزایش حقوق دهها بار تجربه شده. اگه هزار تومن ب جیبت میریزن ده هزار تومن اون جیبت و خالی میکنن. اگه راس میگید ارزش پول رو بالا ببرید، تنها کشوری در دنیا هستیم ک پ ول خرد همون سکه ندارد و اسکناس پول خردش است.

  • فرهنگی ارسالی در

    سلام لطفاً بیشتر از این فرهنگیان را مسخره نکنید
    فوق العاده ویژه ۵۰ درصد نزدیک به ۲.۵ تا ۳.۵ میلیون میشه که خیلی از ارگان ها دارن میگیرند و فرهنگیان خیر و این فوق العاده خاص که میگن ۳۰۰۰ امتیاز نزدیک ۱۲۰۰ میشه که چند سال قبل همه میگرفتن
    بازم نزدیک به انتخابات و دروغ های نمایندگان شروع شد که فرهنگیان را مجاب به رای دادن به خودشون کنند

  • منتقد ارسالی در

    ای کاش همین پولها خرج آموزش جدی و ارتقا معلمان میشد چون بسیاری از معلمان واقعا تخصص لازم و کافی ندارند ای کاش این درامد صرف اعتلای دانشگاه فرهنگیان میشد تا معلمان بهتری راهی مدارس شوند

  • پروین ارسالی در

    با درود
    با مدرک دکتری زیست شناسی ب استخدام آموزش و پرورش درآمده ام دریاف تیم زیر ده تومن است بخدا قسم توان خرید گ وشت قرمز نداریم و خودم و بچه ام مبتلا ب کم خونی شدیم خواااهش میکنم هر آنچه ب سای ر کارمندان ارگانهای دیگر تخصیص داده میشو د برای آموزش و پرورش هم اجرا شود بخدا قس م دیگه نمیکشیم

  • حسام ارسالی در

    هوزفرق پرسنل با معلما رو نمیدونی یامیخای فقط معلمارو مسخره کنی؟؟

  • خزاعی ارسالی در

    سلام یک گروه از همکاران اداری بالا 25سال خدمت دارن که با دیپلم استخدام شدن وتهد دادن که با همان مدرک باشن حالا که معلم ها رتبه بندی شدن آنها اداری بودن وقتی دیگر کارمندان حقوق آنها اضافه میشود آنها معلم به حساب می آیند حکم ما 9 میلیون هست که دریافتی ما 4/500تومان هست

  • ناشناس ارسالی در

    باز انتخابات و وعده های پوچ

  • ناشناس ارسالی در

    یک نارسانه ی ناشی یا مریض می تونه با یک تیتر شخمی خودشو تا چه حد مورد نفرت کنه ؟

  • علیرضا ارسالی در

    این ۳۰۰۰ هزار امتیاز همون افزایش حقوق پا رسال برای همه فرهنگیان اعمال شد خیلی بزر گش نکنید چیز جدیدی نیست

  • ناشناس ارسالی در

    مثل چوپان دروغگوشدید هیچ کدام از فرهنگیان دیگر به شما اعتماد ندارن از خدا بترسید

  • ناشناس ارسالی در

    همش در وغ

  • جواد بیات ارسالی در

    هزار افسوس ک پرستاری مشهد قبول شدم
    اما معلمی گداخانه رو انتخاب کردم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها