|
کدخبر: 322684

ایلان ماسک / اسپیس ایکس / دونالد ترامپ

پیشنهاد عجیب ترامپ به ایلان ماسک / هدف او چیست؟

منابع آگاه واشنگتن پست اعلام کرده‌اند که در تابستان امسال، دونالد ترامپ به ایلان ماسک پیشنهاد داده بود که Truth Social را خریداری کند.

اقتصاد پیشنهاد عجیب ترامپ به ایلان ماسک / هدف او چیست؟

در تابستان امسال، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، از ایلان ماسک پرسیده بود که آیا تمایل به خرید شبکه اجتماعی Truth Social را دارد یا خیر. این شبکه اجتماعی در پاسخ به مسدودسازی حساب توییتر و دیگر پلتفرم‌ها برای ترامپ در فوریه ۲۰۲۲ توسط این سیاست‌مدار راه‌اندازی شد.

واشنگتن پست به‌نقل از دو منبع آگاه ادعا می‌کند که دونالد ترامپ و ایلان ماسک درباره فروش شبکه اجتماعی Truth Social با یکدیگر صحبت کرده بودند. بااین‌حال، این گفت‌وگو سرانجامی نداشت و معامله‌ای شکل نگرفت.

این گفت‌وگوها که پیش‌تر رسانه‌ای نشده بودند، نشان می‌دهد که ماسک و ترامپ در دیدارهای خود درباره مسائل گوناگونی با یکدیگر حرف زده‌اند. مالک شبکه اجتماعی ایکس قبلاً گفته بود که طرفدار آزادی بیان است و به‌همین خاطر دسترسی ترامپ به این پلتفرم را باز کرده بود.

منابع آگاه می‌گویند این دو نفر به‌همراه چند حامی مالی جمهوری‌خواه، چند هفته پیش نیز در پالم بیچ فلوریدا با یکدیگر دیدار کردند. محتوای صحبت‌ها در این دیدار مشخص نیست، اما گفته می‌شود که ترامپ به‌دنبال جذب سرمایه‌های بیشتر برای کارزار انتخاباتی خود بوده است. البته ماسک مدتی قبل در صفحه ایکس خود نوشت که به هیچ‌یک از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کمک مالی نمی‌کند.

دونالد ترامپ به‌دنبال فروش Truth Social به ایلان ماسک بود

همزمان با دیدار ترامپ و ماسک در تابستان امسال، شبکه اجتماعی Truth Social در شرایط نامساعدی به‌سر می‌برد. یکی از دلایلی که ظاهراً باعث شده ترامپ در پلتفرم ایکس فعالیت نکند (البته او یک تصویر از بازداشت خودش را در ایکس منتشر کرده بود)، ایجاد ارزش مالی برای Truth Social است. بااین‌وجود، در آبان‌ماه در گزارش‌ها آمده بود که این شبکه اجتماعی در آستانه ورشکستگی قرار دارد.

از سوی دیگر، ایلان ماسک با معامله ۴۴ میلیارد دلاری ایکس با چالش‌های مالی زیادی روبه‌رو شد، و منطقی است که تمایلی به خرید یک شبکه اجتماعی دیگر نداشته باشد.

اولین اقدامی که ماسک پس از خرید توییتر انجام داد، اخراج بسیاری از مدیران ارشد این شرکت بود. اکنون، مدیران سابق ازجمله پاراگ آگراوال، مدیرعامل سابق، به همراه سه نفر دیگر از مدیران سابق، شکایت ۱۲۸ میلیون دلاری از ایلان ماسک را مطرح کرده و ادعا می‌کنند که توییتر به آن‌ها بدهکار است.به گزارش وال استریت ژورنال، پاراگ آگراوال و همکارانش از ایلان ماسک شکایت کرده‌ و مدعی شده‌اند که شرکت توییتر تحت مالکیت جدید، تعهدات خود را نپرداخته و از پرداخت وجه معوق به آن‌ها سر باز زده است.

شکایت مدیران سابق توییتر بر اساس توضیحات والتر آیزاکسون از کتاب زندگی‌نامه ایلان ماسک نیز به حوادث خرید توییتر اشاره دارد. در قسمتی از این کتاب آمده که ماسک به دلیل اینکه قصد داشت سهامی به مدیران سابقش ندهد و بتواند آنها را اخراج کند،  شتابزده عمل کرد و فرایند تکمیل قرارداد خرید توییتر را با سرعت بیشتری انجام داد. به این ترتیب او توانست از زیر بار پرداخت ۲۰۰ میلیون دلار سهم به آنها فرار کند.

در این شکایت ذکر شده است که مدیران سابق معتقدند ایلان ماسک هزینه‌های خود را پرداخت نمی‌کند، به قوانین اهمیت نمی‌دهد و از ثروت و قدرتش برای مقابله با مخالفانش استفاده می‌کند.

این اختلافات مالی جدید نخستین باری نیست که اتفاق افتاده و پیش از این نیز کارمندان سابق توییتر از شرکت ایلان ماسک شکایت کرده‌اند. در فصل تابستان نیز یک شکایت ۵۰۰ میلیون دلاری به علت عدم پرداخت حقوق دوره بیکاری به کارمندان سابق اعلام شده بود.

اما اینکه مدیران سابق توییتر چه میزان غرامت خواسته‌اند نیز جالب است. آنطور که در گزارش‌ها آمده، آگراوال، سگال، گده و اجت به ترتیب خود را مستحق دریافت ۵۷.۴ میلیون دلار، ۴۴.۵ میلیون دلار، ۲۰ میلیون دلار و ۶.۸ میلیون دلار می‌دانند.

باید منتظر ماند و دید که سرنوشت چه چیزی برای ماسک در آستین دارد و ماجرای این شکایت به کجا ختم خواهد شد.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها