|
کدخبر: 321989

ایلان ماسک / اسپیس ایکس / استارشیپ

خطر بزرگ بیخ گوش ایلان ماسک / پای ۱۲۸ میلیون دلار در میان است!

مجموعه‌ای از مدیران سابق توییتر، از جمله مدیر عامل پیشین آن، ایلان ماسک، شکایت کرده و درخواست دریافت ۱۲۸ میلیون دلار را مطرح کردند.

اقتصاد خطر بزرگ بیخ گوش ایلان ماسک / پای ۱۲۸ میلیون دلار در میان است!

بعد از خرید توییتر توسط ایلان ماسک، او بسیاری از مدیران ارشد این شرکت را اخراج کرد. در حال حاضر، جمعی از آنها، از جمله مدیرعامل سابق "پاراگ آگراوال"، از ماسک شکایت کرده‌اند و ادعا کرده‌اند که این شرکت بدهکار بیش از ۱۲۸ میلیون دلار به آنها است.

به‌گزارش وال استریت ژورنال، پاراگ آگراوال به‌همراه «ویجایا گده»، مدیر سابق بخش حقوقی، «ند سگال»، مدیر سابق مالی و «شان اجت»، مشاور عمومی سابق توییتر از ایلان ماسک و ایکس شکایت کرده‌اند. آن‌ها می‌گویند این شرکت تحت مالکیت جدید خود از پرداخت تعهداتش سر باز زده است.

مدیران سابق توییتر می‌گویند ایلان ماسک به‌طور خاص از دست این افراد عصبانی بود چون باور داشت که این مدیران باعث شده بودند که او مجبور به تکمیل قرارداد خرید این شبکه اجتماعی شود. در این شکایت به روایت «والتر آیزاکسون» از وقایع خرید توییتر نیز ارجاع داده شده است.

در بخشی از کتاب زندگی‌نامه ایلان ماسک توضیح داده شده است که او شتاب‌زده تصمیم به تکمیل قرارداد خرید این شبکه اجتماعی گرفت تا بتواند این مدیران را اخراج کند و جلوی اعطای سهام به آن‌ها را بگیرد. آیزاکسون به نقل از ماسک می‌گوید این اقدام به او کمک کرد تا از پرداخت ۲۰۰ میلیون دلار سهم به این مدیران خودداری کند.

ایلان-ماسک

مدیران سابق توییتر چقدر از ایلان ماسک غرامت می‌خواهند؟

حالا در این شکایت گفته شده که آگراوال مستحق دریافت ۵۷.۴ میلیون دلار، سگال ۴۴.۵ میلیون دلار، گده ۲۰ میلیون دلار و اجت ۶.۸ میلیون دلار پول هستند. مجموع این ارقام به حدود ۱۲۸ میلیون دلار می‌رسد.

مدیران سابق توییتر در این شکایت می‌گوید ماسک هزینه‌های خود را نمی‌پردازد، باور دارد که قوانین برای او قابل‌اجرا نیستند، و از ثروت و قدرتش برای مقابله با هر کسی که مخالفش باشد، استفاده می‌کند.

این اولین‌باری نیست که کارمندان سابق توییتر از شرکت ایلان ماسک شکایت می‌کنند. پیش‌تر در فصل تابستان شکایتی ۵۰۰ میلیون دلاری علیه ایکس ثبت و مدعی شده بود که این شرکت به کارمندان سابقش حقوق دوره بیکاری نپرداخته است.

پادشاهی جف بزوس با رشد سهام آمازون و افت سهام تسلا

این نخستین‌بار است که جف بزوس ۶۰ ساله از سال ۲۰۲۱ تخت پادشاهی را در میان ثروتمندان جهان به‌دست می‌آورد. شکاف میان دارایی‌های ماسک و بزوس که در یک دوره به ۱۴۲ میلیارد دلار می‌رسید، با روندهای متفاوت سهام آمازون و تسلا دائماً کمتر شده است.

ارزش سهام آمازون به‌عنوان بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین جهان از اواخر سال ۲۰۲۲ بیش از دو برابر شده است. از آن سو اما ارزش سهام تسلا از نقطه اوج خود در سال ۲۰۲۱ حدود ۵۰ درصد افت داشته است.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها