|
کدخبر: 322511

ایلان ماسک / اسپیس ایکس / صنعت فضایی

رونمایی از رویای جدید ایلان ماسک / آقای نابغه دست بردار نیست!

ایجاد گرانش مصنوعی رویای جدید صاحب اسپیس ایکس است. به نظر می‌رسد ایلان ماسک قصد دارد برنامه بلند پروازانه دیگری را اجرایی کند.

فناوری رونمایی از رویای جدید ایلان ماسک / آقای نابغه دست بردار نیست!

اسپیس ایکس از ماه ها پیش خود را برای انجام سومین آزمایش مداری فضاپیمای عظیم استارشیپ که قرار است در ۲۴ اسفندماه آغاز شود، آماده کرده است اما طبق معمول ایلان ماسک مدیر عامل این شرکت برنامه های دیگری هم در سر دارد. او اظهار کرده است که استارشیپ در راه سفر به سمت مریخ یک چرخش کوچک، به منظور ایجاد گرانش مصنوعی خواهد داشت . مفهوم گرانش مصنوعی در سفینه‌های فضایی تاکنون تنها در کتاب‌ها و فیلم‌های علمی تخیلی دیده شده بود.

از بیش از یک قرن پیش، ایده ایجاد گرانش مصنوعی با استفاده از نیروی اینرسی در یک فضاپیمای دوار مورد مطالعه قرار گرفته است اما به نظر می‌رسد ماسک قسد دارد تا یک ایده هیجان انگیز دیگر را عملی کند. تاکنون مشابه چنین ایده‌ای فقط در دنیای داستان‌های علمی تخیلی دیده شده بود. یکی از معروف‌ترین نمونه‌ها، فضاپیمای دیسکاوری وان در فیلم ۲۰۰۱ یک ادیسه فضایی است که در آن فضانوردان می‌توانستند در داخل یک سانتریفیوژ چرخان حرکت نمایند.

شکایت ۱۲۸ میلیون دلاری از ایلان ماسک

اولین اقدامی که ماسک پس از خرید توییتر انجام داد، اخراج بسیاری از مدیران ارشد این شرکت بود. اکنون، مدیران سابق ازجمله پاراگ آگراوال، مدیرعامل سابق، به همراه سه نفر دیگر از مدیران سابق، شکایت ۱۲۸ میلیون دلاری از ایلان ماسک را مطرح کرده و ادعا می‌کنند که توییتر به آن‌ها بدهکار است.به گزارش وال استریت ژورنال، پاراگ آگراوال و همکارانش از ایلان ماسک شکایت کرده‌ و مدعی شده‌اند که شرکت توییتر تحت مالکیت جدید، تعهدات خود را نپرداخته و از پرداخت وجه معوق به آن‌ها سر باز زده است.

شکایت مدیران سابق توییتر بر اساس توضیحات والتر آیزاکسون از کتاب زندگی‌نامه ایلان ماسک نیز به حوادث خرید توییتر اشاره دارد. در قسمتی از این کتاب آمده که ماسک به دلیل اینکه قصد داشت سهامی به مدیران سابقش ندهد و بتواند آنها را اخراج کند،  شتابزده عمل کرد و فرایند تکمیل قرارداد خرید توییتر را با سرعت بیشتری انجام داد. به این ترتیب او توانست از زیر بار پرداخت ۲۰۰ میلیون دلار سهم به آنها فرار کند.

در این شکایت ذکر شده است که مدیران سابق معتقدند ایلان ماسک هزینه‌های خود را پرداخت نمی‌کند، به قوانین اهمیت نمی‌دهد و از ثروت و قدرتش برای مقابله با مخالفانش استفاده می‌کند.

این اختلافات مالی جدید نخستین باری نیست که اتفاق افتاده و پیش از این نیز کارمندان سابق توییتر از شرکت ایلان ماسک شکایت کرده‌اند. در فصل تابستان نیز یک شکایت ۵۰۰ میلیون دلاری به علت عدم پرداخت حقوق دوره بیکاری به کارمندان سابق اعلام شده بود.

اما اینکه مدیران سابق توییتر چه میزان غرامت خواسته‌اند نیز جالب است. آنطور که در گزارش‌ها آمده، آگراوال، سگال، گده و اجت به ترتیب خود را مستحق دریافت ۵۷.۴ میلیون دلار، ۴۴.۵ میلیون دلار، ۲۰ میلیون دلار و ۶.۸ میلیون دلار می‌دانند.

باید منتظر ماند و دید که سرنوشت چه چیزی برای ماسک در آستین دارد و ماجرای این شکایت به کجا ختم خواهد شد.

منبع: تکراتو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها