|
کدخبر: 322607

قیمت ماهی/ قیمت گوشت/ قیمت مرغ

وضعیت قیمت مرغ تا پایان ماه رمضان مشخص شد

مهدی یوسف‌خانی، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی تهران، با اشاره به ثبات قیمت مرغ تا مرز ۸۵ هزار تومان در بازار، تاکید کرد که تا پایان ماه مبارک رمضان، ان شاء الله این نرخ افزایش نخواهد یافت.

اقتصاد وضعیت قیمت مرغ تا پایان ماه رمضان مشخص شد
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی تهران درباره طرح‌های فروش عیدانه و ماه مبارک رمضان اظهار کرد: "امسال هم مانند سال‌های قبل، نمایشگاه‌ها را برگزار کردیم و هدف آن ارائه کالاهایی با قیمت‌های مناسب‌تر است. ما به عنوان اتحادیه مشغول فعالیت هستیم، اما با نمایشگاه‌هایی که در کسب و کار واحدهای صنفی خلل ایجاد می‌کند، مخالف هستیم."

خاصه در حوزه پروتئین چون ضوابط بهداشتی در حوزه پروتئین در مدتِ کوتاهِ نمایشگاهی که با داربست و چادر شکل می‌گیرد، به صورت صد در صدی اجرا نمی‌شود و از این رو صنف ما با برگزاری نمایشگاه مخالف می‌باشد.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی با اشاره به تعدیل قیمت‌ها که مسئله مهمی است و در نمایشگاه‌ها اجرا می‌شود، گفت: این نمایشگاه‌ها سعی دارند گوشت قرمز یا سفید را با قیمت کمتری به مردم برسانند ولی می‌توان در طول سال ضوابط بهداشتی را در مغازه‌ها رعایت کرد و از این رو می‌توان شکلی از فروش با قیمت مناسب و عرضه خوب را در فروشگاه‌های دایر در سطح شهر اجرا کرد.

یوسف خانی با بیان این که واحدهایی که در نمایشگاه‌ها حضور دارند و با مجوز، در فروش فوق العاده شرکت می‌کنند، گفت: امسال پس از سال‌ها بازار آرامش خوبی دارد خاصه در توزیع گوشت مرغ و تمهیداتی از سوی وزارت جهاد اندیشیده شده و دست به حمایت از تولید زدند و نهاده هم به خوبی تامین شد.

وی افزود: معاون وزیر هم اعلام کرد ۱۵۰ میلیون قطعه ریزی در ماه صورت گرفته که نتیجه آن را در بازار لمس می‌کنیم و به دلیل عرضه مناسب، قیمت‌ها افزایشی نداشته بلکه با کاهش قیمت رو به رو بودیم.

ضمن این که تا دو ماه گذشته قیمت مرغ تا مرز ۹۵ هزار تومان در بازار افزایش یافته بود ولی امروز مرغ گرم روز کیلویی ۸۵ هزار تومان برای مصرف کننده نرخ گذاری می‌شود.

یوسف خانی اضافه کرد: گاه در سطح بازار و به دلیل رقابت با مراکز عرضه، مرغ با نرخ پایین تر عرضه می‌شود و خوشبختانه این رقابت بر اساس فروش بالا و ارزان فروشی می‌باشد.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی تهران با بیان این که کسبه از گران فروشی سود نمی‌برند، گفت: فروشنده‌ها در این صورت فروشی ناچیز خواهند کرد و عموما کسبه دست به گران فروشی نمی‌زنند مگر این که محصول را از مبدأ گران بخرند و مبدأ ما هم مرغ داری‌ها هستند.

یوسف خانی با اشاره به چرخه گرانی کالا خاصه مرغ و گوشت از تولید تا فروش به مردم گفت: شرایط در حال حاضر خوب است و ان شاالله این وضعیت تا پایان ماه رمضان ادامه دار خواهد بود و هیچ افزایشی در نرخ مرغ شکل نمی‌گیرد.

وی گفت: برگزاری نمایشگاه‌ها به دلیل ترافیک خرید شب عید و ماه رمضان کمک کننده است و کالا را در اختیار مردم می‌گذارند و بحث بر سر این است که نظارت‌های بهداشتی باید صورت گیرد و از این حیث مشکلی ایجاد نشود.

یوسف خانی افزود: اقلام عرضه شده در این نمایشگاه‌ها نباید بی کیفیت باشد چون افراد حاضر در این نمایشگاه خودِ اعضای ما هستند و بنا بر توان و ظرفیت در این نمایشگاه شرکت می‌کنند.

 

منبع: اتاق اصناف تهران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها