|
کدخبر: 297386

پیش بینی مهم از آینده قیمت بیت کوین

همان‌طور که در خبرهای قبلی رمزارز نیوز گزارش شد، قیمت بیت کوین هفته گذشته و پس از شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ایالات متحده از دو صرافی رمزارزی بزرگ، یعنی بایننس و کوین بیس، با یک فروش کوتاه مواجه شد.

اقتصاد پیش بینی مهم از آینده قیمت بیت کوین

با این حال، قیمت بیت کوین و به طور کلی بازار ارزهای دیجیتال به انتشار داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) در ایالات متحده در روز سه‌شنبه واکنش مثبت نشان دادند. اگرچه این واکنش کوتاه و مختصر بود، اما بر موقعیت بیت کوین در بازار به‌عنوان یک طبقه دارایی پرریسک‌تر تأکید کرد.

 داده‌های بازار نشان می‌دهند که برای مدت کوتاهی، قیمت بیت کوین از ۲۶,۴۳۰ دلار فراتر رفت. دومین ارز دیجیتال بزرگ بازار، اتریوم (ETH) نیز شتاب گرفت و به بالاترین سطح روزانه خود در ۱,۸۵۰ دلار رسید. البته در زمان نگارش این خبر، قیمت بیت کوین و اتریوم کمی عقب‌نشینی کرده و به ترتیب به ۲۵,۹۰۰ دلار و ۱,۷۴۵ دلار رسیده است.

 داده‌های CPI اهمیت قابل‌توجهی در حوزه شاخص‌های اقتصادی دارند. این شاخص، معیاری برای میانگین تغییر جهت قیمت‌ها است که انتظار می‌رود مصرف‌کنندگان برای سبدی از کالاها و خدمات در طول زمان بپردازند؛ بنابراین، با انتشار گزارش‌‌هایی مبنی بر کاهش نرخ تورم سالانه به ۴٫۹ درصد در ماه آوریل، احساسات مثبت سرمایه‌گذاران افزایش یافته است. کاهش CPI نشان می‌دهد که میانگین قیمت کالاها و خدمات در حال کاهش است.

 کاهش مداوم یا قابل‌توجه CPI می‌تواند نشانه کاهش تورم باشد، دوره‌ای از کاهش قیمت‌ها که سرمایه‌گذاران را تشویق می‌کند تا درآمد مازاد را صرف دارایی‌هایی کنند که نسبت ریسک به پاداش بالاتری دارند، مانند بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال.

 جدیدترین داده‌های CPI درست یک روز قبل از نشست پولی فدرال رزرو منتشر شد. طبق گزارش‌ها، بیش از ۷۶ درصد از ناظران بازار انتظار دارند که فدرال رزرو برای اولین بار از مارس ۲۰۲۲، افزایش نرخ بهره را متوقف کند.

نهنگ‌ها در حال افزایش ذخایر خود

 در این میان، داده‌های پلتفرم تحلیلی Santiment نشان می‌دهند که سرمایه‌گذاران بزرگ بیت کوین یا نهنگ‌‌هایی که بین ۱۰۰ تا ۱۰ هزار BTC دارند، در حال افزایش ذخایر خود هستند. به گزارش این پلتفرم، این گروه از نهنگ‌ها از تاریخ ۹ آوریل روزانه تقریباً ۲۶ میلیون دلار یا تقریباً ۱ هزار بیت کوین می‌خرند.

 داده‌های Glassnode، یکی دیگر از پلتفرم‌های پیشرو در تحلیل درون زنجیره‌ای، چشم‌انداز صعودی Santiment را برای بیت کوین تأیید می‌کند. به گزارش Glassnode، مقدار بیت‌کوینی که توسط سرمایه‌گذاران قدیمی به صرافی‌ها منتقل می‌شود، به طور قابل‌توجهی کم بوده و تنها ۰٫۰۰۴ درصد است.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین

 در همین حال، نمودار بیت کوین نیز روند صعودی آن را با یک سیگنال خرید از سوی شاخص همگرایی و واگرایی میانگین متحرک (MACD) تأیید می‌کند.

 انتظار می‌رود که صعود و بسته شدن کندل قیمتی بیت کوین بالاتر از ۲۶ هزار دلار که به عنوان یک مقاومت کوتاه مدت عمل می‌کند، سرمایه‌گذاران خرد بیشتری را به بازار فرابخواند.

 به گفته تحلیلگران، قیمت بیت کوین باید به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه (منحنی قرمز) صعود کند و حفظ شود تا گاوها شانس مبارزه برای شکستن مقاومت خط روند نزولی را برای حرکت مجدد به سمت ۲۸ هزار دلار داشته باشند.

 از جنبه نزولی، عدم حفظ حمایت در محدوده ۲۶ هزار دلار ممکن است حرکت صعودی پیش‌بینی‌شده به سطوح بالاتر را باطل کند و با در نظر گرفتن حمایت ۲۵,۴۰۰ و ۲۴ هزار دلار، یک روند اصلاحی جدید را به همراه داشته باشد.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها