|
کدخبر: 285141 سارا سمیع شمس

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

پشت پرده یک توطئه عجیب در بازار ارز دیجیتال / بیت کوین رکورد تاریخی را می شکند؟

بیت کوین در هفته گذشته با وضعیت بسیار مطلوبی روبرو شد، طوری‌ که اما و اگرها بر سر دلایل رشد این ابر کوین محبوب زیاد شد. در این گزارش به مهم ترین اتفاقات در حوزه ارزهای دیجیتال و پیش بینی درباره روند رمزارزها در روزهای آینده پرداخته‌ایم.

اقتصاد پشت پرده یک توطئه عجیب در بازار ارز دیجیتال / بیت کوین رکورد تاریخی را می شکند؟

ابر کوین‌های بازار ارز دیجیتال در هفته گذشته شاهد رشد ۲۰ درصدی بود. قیمت بیت کوین در لحظه تنظیم این خبر ۲۱,۴۰۶.۹۵ هزار دلار یعنی (۹۰۹,۰۶۸,۹۹۷ تومان) است. اتریوم نیز با رشد ۰.۹۸ درصدی نسبت به روز گذشته ۱,۵۹۲.۸۹ هزار دلار یعنی (۶۶.۵۲۹، ۹۰۶ تومان) به خرید و فروش می‌رسد. روند صعودی اخیر در قیمت رمزارزها این حدس را قوی‌تر از قبل کرده است که امکان ادامه روند رو به رشد در بازار ارز دیجیتال بیشتر شده است. در ادامه نگاهی رویدادهای مهم بازار رمزارزها در هفته گذشته داریم و پیش‌بینی از روند بیت کوین ارائه خواهیم کرد.

برداشت بیش از ۱۲۰میلیون دلار بیت کوین از صرافی‌ها

براساس آمار و مشاهدات پلتفرم آن‌چین گلس‌نود برداشت بیش از ۱۲۰میلیون دلار بیت کوین از صرافی‌های ارز دیجیتال در تاریخ ۱۷ ژانویه یعنی ۲۷ دی ماه به ثبت رسیده است. با این حساب می‌توان گفت این برای دومین بار است که برداشت بیت کوین از صرافی در طول یک ماه گذشته با این حجم انجام می‌شود. قبل از این نیز در در ۱۳ ژانویه یعنی ۲۳ دی ماه سال جاری، صرافی‌ها شاهد بیشترین میزان برداشت بیت کوین به ارزش بیش از ۲۰۰میلیون دلار بودند.

صرافی کوین بیس در ژاپن به کار خود پایان داد

صرافی کوین بیس در تاریخ ۱۸ ژانویه یعنی ۲۸ دی ماه به فعالیت خود در ژاپن پایان داد. این صرافی دلیل اقدام خود را شرایط بازار اعلام کرد. البته صرافی کوین بیس به همه مشتریان خود این اطمینان را داد که تا تاریخ ۱۶ فوریه یعنی ۲۸ بهمن ماه فرصت دارند دارایی‌های خودشان را از این پلتفرم خارج کنند. لازم به ذکر است در صورت‌عدم خروج دارایی ها، بعد از مهلت داده شده تمام دارایی‌های باقی مانده به ین ژاپن تبدیل می‌شود.

توسعه‌دهندگان فعال بیت کوین ۵ درصد رشد کردند

در این هفته شاهد اتفاق جالب دیگری نیز بودیم، با وجود اینکه ارزش بیت کوین در سال میلادی ۲۰۲۲ با کاهش ۷۰ درصدی روبرو بود اما در گزارش اخیر شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر الکتریک کپیتال، تعداد توسعه‌دهندگان فعال ماهانه بیت کوین در مقایسه با سال گذشته رشد ۵ درصدی را نشان می‌دهد. لازم به ذکر است که تعداد توسعه‌دهندگان تمام‌ وقت بیت کوین در این گزارش صعود ۸ درصدی را ثبت کرده است. بر این اساس خوب است بدانید که بیش از ۶۱٬۰۰۰ توسعه دهنده برای اولین بار در سال ۲۰۲۲ در توسعه بیت کوین مشارکت داشته اند.

دلیل افزایش قیمت بیت کوین از نگاه مجری فاکس

مجری پر حاشیه تلویزیون خبری فاکس درباره دلیل افزایش قیمت بیت کوین در هفته‌های اخیر به یک توطئه عجیب اشاره کرد. از نگاه کارلسون تأخیر در خطوط هوایی در ایالات متحده و کانادا ارتباط مستقیمی با افزایش قیمت بیت کوین دارد! خاموشی کامپیوتری که باعث توقف هزاران پرواز در ۱۱ ژانویه یعنی ۲۱ دی ماه شد، ممکن است توسط باج‌افزاری ایجاد شده باشد. این مجری در طرح یک سوالی تاکید کرد: «از زمان توقف پروازها در سراسر کشور در پنجشنبه گذشته، قیمت بیت کوین حدود ۲۰درصد افزایش یافته است. آیا این تصادفی است؟»

توکن‌سازی دارایی‌های مختلف با استفاده از فناوری بلاک چین

البته در ایران هم هنور خبر رمزارزها جالب است و اخیرا در یکی از مصوبات شورای شهر تهران درباره استفاده از ارزهای دیجیتال صحبت شده است. بر این اساس، اعضای شورای شهر تهران احکام جدیدی را از برنامه چهارم توسعه شهر تهران به تصویب رساندند. توکن‌سازی از دارایی‌های مختلف با استفاده از فناوری بلاک چین یکی از طرح‌های مذکور است. علی‌اصغر قائمی درباره مصوبه جدید شورای شهر گفت: در این لایحه شهرداری بر استفاده از فناوری‌های نشانه‌گذاری رقمی مبتنی بر بلاک چین برای مولدسازی و پشتوانه ارز دیجیتال مجاز شده است. با دارایی‌های شهرداری می‌توان خلق ارزش کرد و آن را در خدمت شهر قرار داد. لازم به ذکر است که مصوبه جدید هنوز مجوز بانک مرکزی را دریافت نکرده است و بنابراین باید سیر قانونی برای عملی شدن طرح طی شود.

بیت کوین به رکورد تاریخی ۱۰ساله نزدیک می‌شود

تحلیلگر ارشد کریپتو PlanB در حساب توییتری خود به ۱.۸ میلیون دنبال کننده خود درباره وضعیت کلی بیت کوین نوشت: چند شاخص مهم بازار نشان دهنده، شروع یک چرخه صعودی جدید در بازار ارز دیجیتال است. روند ثابت صعودی بیت کوین در نوامبر ۲۰۱۳ یعنی آبان ماه ۱۳۹۲ به مدت ۱۵ روز ادامه پیدا کرد. با توجه به وضعیت اخیر بیت کوین اگر رنگ سبز بیت کوین فقط یک روز دیگر ادامه پیدا کند به رکورد تاریخی ۱۰ساله خود خواهد رسید. بیت کوین در بیشترین قیمت خود در ۱۴ روز گذشته رسیده است و با احتمال ادامه روند افزایشی، قادر خواهد بود به رکورد ۱۶ روزه صعودی برسد.

ارسال نظر