|
کدخبر: 322558

عیدی دولت / پراخت یارانه / یارانه معیشتی

عیدی میلیونی برای مردم / دولت همه را شاد کرد

یارانه معیشتی ۳ میلیونی رمضان برای سرپرستان خانوارهای مشمول این طرح واریز می‌شود. این عیدی دولت می تواند موجبات شادی مردم را در آستانه سال جدید فراهم کند.

اقتصاد عیدی میلیونی برای مردم / دولت همه را شاد کرد

محمدحسین کاظمی عنوان کرد: به منظور تسهیل فرآیند توزیع بسته‌های معیشتی در ماه مبارک رمضان و همچنین عید نوروز، و با توجه به تقارن این دو عید در سال جاری، تصمیم گرفته شده است که به صورت جدید و یکجا عملیات توزیع ۵۰۰ بسته معیشتی در این دو مناسبت به خانواده‌های نیازمند انجام شود.

وی ادامه داد: در بسته بندی امسال از ظروفی استفاده شد که دور ریختنی نباشد و بتوان در طول سال نیز استفاده کرد و نسبت به تهیه اقلامی اقدام شد که در هر ۲ مناسبت قابل استفاده باشد و برای هر بسته ۳۰ میلیون ریال هزینه شد.

رییس اوقاف و امور خیریه شهرستان یزد گفت: تعداد ۵۰۰ بن لباس به ارزش هر کدام ۱۰ میلیون ریال و ۵۰۰ جلد قرآن برای اهدا به جلسات قرآن و مساجد تهیه شده که برای هر جلد کلام الله مجید مبلغ ۲ میلیون ریال هزینه شده است .

کاظمی اظهار داشت: در توزیع بسته‌های معیشتی سعی شده کرامت انسانی و دستورات اسلامی رعایت شود و لذا با توجه به برنامه ریزی انجام شده در زمینه توریع اقلام نیز این روند اجرا خواهد شد تا شان و کرامت انسانی مراجعه کنندگان حفظ شود.

زمان شارژ اعتبار کالابرگ الکترونیک در اسفند ۱۴۰۲

به گفته یحیوی، در طرح کالابرگ الکترونیک، هجدهم تا بیستم هر ماه حساب سرپرستان خانوار شارژ و اعتبار یارانه‌ها واریز می‌شود.

یحیوی  گفته است: با گذشت یک هفته از زمان اجرای طرح کالابرگ الکترونیک، برخی افراد تصور می‌کنند طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک تنها در دهه فجر اجرا می‌شود؛ این درحالیست که طرح فجرانه فعلا به مدت سه ماه بوده که اجرای آن، از ۱۸ بهمن‌ماه شروع شده و تا ۱۸ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

یحیوی همچنین گفته است نیازی نیست افراد یکجا اعتبار خود را خرید کنند بلکه می‌توانند طی یک ماه و به مرور، با مراجعه به فروشگاه‌های متصل به طرح خریدشان را انجام دهند.

با توضیحاتی که مشاور معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاع اجتماعی ارائه کرده، اعتبار ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ الکترونیک در ماه اسفند بین روز‌های ۱۸ تا ۲۰ این ماه شارژ خواهد شد؛ بنابراین مشمولان در ماه اسفند نیز مانند بهمن دو یارانه دریافت می‌کنند، نخست یارانه تشویقی که در قالب طرح فجرانه اعتبار آن به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافته و از طریق آن می‌توان ۱۱ قلم کالای اساسی را خریداری کرد و دوم، یارانه نقدی است که بر اساس زمان‌بندی‌های مشخص واریز خواهد شد.

همانطور که اشاره شد، یارانه نقدی از این پس در دو تاریخ بیست و پنجم و سی‌ام هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد. البته با توجه به اینکه ماه آتی، ماه منتهی به عید نوروز است و خانواده‌ها برای خرید‌های نوروزی به یارانه خود نیاز دارند باید دید آیا دولت تصمیمی برای جلو انداختن زمان واریز یارانه‌ها در ماه اسفند دارد یا خیر. البته نباید فراموش کرد اسفندماه امسال ۲۹ روزه است و اگر دولت حتی برنامه‌ای برای واریز زود هنگام یارانه نقدی نداشته باشد، یارانه دهک‌های چهار به بالا در این ماه استثنائاً در روز بیست و نهم واریز خواهد شد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها