|
کدخبر: 322526

قیمت نان/ قیمت گوشت/ ماه رمضان

آخرین جزئیات درباره کالاهای مورد نیاز شب عید و ماه رمضان

استاندار تهران اعلام کرد که تمهیداتی انجام شده است که باعث ایجاد تثبیتی در بازار برای کالاهای مورد نیاز در شب عید و ماه رمضان شود. این تدابیر باعث تأمین نیازهای این ایام به لحاظ کمیت و کیفیت شده است.

اقتصاد آخرین جزئیات درباره کالاهای مورد نیاز شب عید و ماه رمضان

علیرضا فخاری، استاندار تهران در پاسخ به اینکه آیا نرخ نان در تهران مانند برخی از استان‌های دیگر تغییر یا اصلاح شده است یا خیر، اظهار داشت که نرخ نان در استان تهران هیچ تغییری نداشته است.

وی در پاسخ به اینکه چه اقداماتی برای تنظیم بازار شب عید و ماه مبارک رمضان در استان تهران در دستور کار دارید گفت: برنامه‌های متعددی برای تنظیم بازار شب عید در نظر گرفته شده است و اقدامات انجام شده وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت و نظارت اصناف قابل تقدیر است.

استاندار تهران ادامه داد: تمهیدات وزارتخانه‌های یاد شده باعث شده که برای کالاهای مورد نیاز شب عید و ماه رمضان تثبیتی در بازار ایجاد شود و از طرفی از لحاظ کمیت و کیفیت نیاز این ایام تأمین شده است.

وی تصریح کرد: با این اقدامات امیدواریم که مردم مشکلی برای برنامه‌ها و پذیرایی‌های خود در ایام ماه مبارک رمضان و عید نوروز نداشته باشند.

عوامل موثر بر قیمت گوشت قرمز

قیمت گوشت قرمز تحت تأثیر چندین عامل اقتصادی و عوامل دیگر قرار می‌ گیرد. برخی از عوامل موثر بر قیمت گوشت قرمز عبارتند از:

۱. عرضه و تقاضا: نسبت عرضه و تقاضا بر روی قیمت گوشت قرمز تأثیر می‌ گذارد. در صورت کاهش عرضه یا افزایش تقاضا، قیمت ممکن است افزایش یابد و برعکس.

۲. دسترسی به منابع غذایی: از آنجایی که تغذیه دام‌ها و بهره‌برداری از منابع غذایی برای تولید گوشت قرمز ضروری است، قیمت این منابع غذایی مثل خوراک دام و مرغ، جیره دام و آب و هوا می‌تواند قیمت گوشت را تحت تأثیر قرار دهد.

۳. نرخ ارز: در صورتی که گوشت قرمز وارداتی باشد، نرخ ارز به عنوان یک عامل مهم می‌تواند قیمت آن را تحت تأثیر قرار دهد. افزایش نرخ ارز می‌ تواند باعث افزایش قیمت گوشت قرمز وارداتی شود.

۴. هزینه‌ های تولید: هزینه‌های مرتبط با تولید گوشت قرمز از جمله هزینه‌های خوراک دام، نگهداری، واکسیناسیون، داروها، حمل و نقل و ... می‌ تواند تأثیری در قیمت نهایی گوشت قرمز داشته باشد.

۵. سیاست‌ های دولتی: سیاست‌های دولتی مانند تعرفه‌ های وارداتی، گمرکات و سیاست‌ های تنظیم قیمت می‌ تواند بر قیمت گوشت قرمز تأثیر بگذارد.

۶. عوامل جغرافیایی و آب و هوایی: شرایط جغرافیایی و آب و هوایی در کشورها می‌تواند بر تولید و توزیع گوشت قرمز تأثیر داشته باشد و در نتیجه بر قیمت آن تأثیر بگذارد.

مهم است توجه کنید که این عوامل به طور ترکیبی و پیچیده تأثیر می‌ گذارند و قیمت گوشت قرمز را تعیین می‌کنند. همچنین، شرایط محلی و سیاست‌ های داخلی هر کشور نیز می‌تواند تأثیر گذار باشد.

عوامل موثر بر قیمت شکر چیست؟

قیمت شکر تحت تأثیر چندین عامل قرار می‌گیرد. برخی از عوامل مهم که بر قیمت شکر تأثیر می‌گذارند عبارتند از:

۱. تقاضا و عرضه: متناسب با تقاضا و عرضه شکر در بازار، قیمت آن تعیین می‌شود. اگر تقاضا برای شکر افزایش یابد و عرضه کمتر از آن باشد، قیمت شکر افزایش می‌یابد و بالعکس.

۲. شرایط آب و هوایی: شرایط آب و هوایی در مناطق تولید کننده شکر، میزان محصول و کیفیت آن را تحت تأثیر قرار می‌دهد. اگر آب و هوا مناسب نباشد و برداشت شکر کاهش یابد، قیمت آن افزایش می‌یابد.

۳. نرخ ارز: شکر از جمله کالاهایی است که در تجارت بین المللی نقش مهمی دارد. بنابراین، نرخ ارز تأثیر قابل توجهی بر قیمت شکر دارد. افزایش نرخ ارز محلی می‌تواند باعث افزایش قیمت شکر و کاهش قدرت خرید مصرف‌کنندگان شود.

۴. سیاست‌های دولتی: سیاست‌های دولتی نیز می‌تواند بر قیمت شکر تأثیرگذار باشد. برخی از اقدامات دولت، مانند تعیین نرخ ترخیص و واردات، تعیین سطح تولید داخلی و محدودیت‌های صادرات، می‌تواند قیمت شکر را تغییر دهد.

۵. شرایط جهانی: عواملی مانند تغییرات قیمت قند، تقاضای جهانی، سیاست‌های تجاری بین‌المللی و تغییرات در بازارهای جهانی نیز می‌تواند بر قیمت شکر تأثیرگذار باشند.

۶. سطح موجودی‌ها: سطح موجودی‌های شکر در بازار نیز می‌تواند قیمت را تحت تأثیر قرار دهد. اگر موجودی‌ها کم باشد و تقاضا برای شکر افزایش یابد، قیمت ممکن است افزایش یابد. به عبارت دیگر، عرضه شکر در بازار می‌تواند تأثیر بسزایی در قیمت آن داشته باشد.

۷. قوانین و مقررات: قوانین و مقررات مربوط به تولید، تجارت و صادرات شکر نیز می‌تواند قیمت را تغییر دهد. ممکن است دولت تعرفه‌ها و مالیات‌های واردات یا صادرات را تغییر دهد یا محدودیت‌هایی در مورد تولید یا عرضه شکر اعمال کند که تأثیر قابل توجهی در قیمت داشته باشد.

۸. محدودیت‌های تولید: عواملی مانند شرایط آب و هوایی، بیماری‌های گیاهی و مشکلات مربوط به تولید شکر می‌تواند به محدودیت‌های تولید منجر شود. این محدودیت‌ها می‌توانند عرضه را کاهش داده و قیمت را افزایش دهند.

۹. تغییرات قوانین تجاری بین‌المللی: تغییرات در قوانین تجاری بین‌المللی می‌تواند نیز تأثیرگذار باشد. مثلاً، تعرفه‌های صادرات یا واردات، توافق‌های تجاری بین کشورها و تغییرات در سیاست‌های تجاری دولت‌ها می‌تواند قیمت شکر را تغییر دهد.

۱۰. نرخ بهره‌وری و هزینه‌های تولید: نرخ بهره‌وری در صنعت تولید شکر و هزینه‌های مرتبط با تولید می‌تواند قیمت را تحت تأثیر قرار دهد. افزایش هزینه‌های تولید، می‌تواند به افزایش قیمت شکر منجر شود.

همه این عوامل در ترکیب و تعامل با یکدیگر و با دیگر عوامل اقتصادی و سیاسی می‌توانند قیمت شکر را تعیین کنند. بازار شکر پیچیده است و تحت تأثیر عوامل متعددی قرار می‌گیرد که ممکن است باعث تغییرات قیمت قابل توجهی شود

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها