|
کدخبر: 322471

حراج سکه/سکه طلا/مبادله ارزی

فوری/ برندگان دریافت سکه به بانک مراجعه کنند

برندگان حراج اولین سکه طلای مرکز مبادله ایران می‌توانند از امروز دوشنبه ۲۱ اسفند ماه با مراجعه به شعبه انتخابی بانک، سکه‌های طلای تخصیص یافته را دریافت کنند.

اولین حراج سکه طلای مرکز مبادله ایران در تاریخ ۱۳ اسفند ماه برگزار شده است و امروز دوشنبه ۲۱ اسفند ماه، اولین روز از دوره ۱۴ روز کاری برای مراجعه به بانک جهت دریافت سکه طلا می‌باشد.

اولین حراج سکه طلای مرکز مبادله ایران در تاریخ ۱۳ اسفند ماه برگزار شد و امروز دوشنبه ۲۱ اسفند ماه اولین روز از فرصت ۱۴ روزه کاری مراجعه به بانک جهت دریافت سکه طلا است.

برنده حراج سکه طلا می‌تواند جهت تحویل فیزیکی سکه خود از شعبه منتخب، از ۷ روز کاری پس از تخصیص به‌مدت ۷ روز کاری بعد مراجعه کند. در صورت تأخیر در دریافت سکه از شعبه بانک، متقاضی به‌مدت ۷ روز کاری دیگر می‌تواند با پرداخت هزینه نگهداری به ازای هر قطعه سکه طلا (اعم از سکه تمام، نیم سکه یا ربع سکه) مبلغ ۵۰۰ هزار ریال روزانه، سکه خود را تحویل بگیرد.

عدم مراجعه متقاضی برای دریافت سکه در مهلت مقرر به فسخ معامله منجر خواهد شد و وجوه واریزی پس از کسر هزینه‌های عملیاتی به متقاضی عودت داده می‌شود.

خریداران جهت دریافت سکه طلا باید فقط به شعبه بانکی که در زمان ثبت نام در سامانه معاملات مرکز مبادله ارز و طلای ایران انتخاب کرده اند، مراجعه کنند.

 خریدار موظف است، هنگام دریافت سکه طلای خریداری‌شده از شعبه منتخب در سامانه، به ازای هر قطعه سکه طلا (اعم از سکه تمام، نیم سکه و ربع سکه) مبلغ ۳۰ هزار تومان به عنوان هزینه تحویل به شعبه بانک عامل پرداخت کند.

لازم به ذکر است که روزهای کاری، از شنبه تا پنجشنبه به غیر از تعطیلات رسمی است.

با توجه به مشکل پیش آمده در خصوص استرداد وجه برخی از متقاضیان حراج سکه طلا که روز‌های ۱۳ و ۱۶ اسفند ماه اقدام به واریز وجه کرده، اما مبالغ درخواستی به حساب آن‌ها عودت داده نشده است، به اطلاع می‌رساند این مشکل ناشی از اختلال در یکی از زیرساخت‌های پرداخت بوده که این مشکل تا پایان وقت امروز شنبه ۱۹ اسفند ماه برطرف و وجوه این دسته از متقاضیان نهایتا تا روز کاری بعد به صورت پایا و ساتنا به حساب آن‌ها واریز خواهد شد.

 

این واریز وجه به صورت خودکار به حسابی که مبلغ از آن پرداخت شده است، برگشت داده خواهد شد و نیازی به هیچ گونه پیگیری از سوی متقاضیان نیست.

دومین حراج سکه طلای مرکز مبادله ایران  ۱۶ اسفندماه برگزار و از مجموع ۷۲ هزار و ۵۹۶ سکه ثبت سفارش شده، ۱۰ هزار و ۵ قطعه ربع سکه با میانگین قیمت ۱۲ میلیون و ۵۸۸ هزار تومان به متقاضیان تخصیص داده شد.

وی گفت:متاسفانه تا کنون عرضه شمش طلا و سکه در مرکز مبادله تاثیر زیادی در کاهش قیمت ها نداشته است.

شربیانی ابراز امیدواری کرد در روزهای آینده با مدیریت بانک مرکزی و عرضه مداوم انواع سکه با قیمت های پایین تر از بازار در مرکز مبادله شاهد ثبات قیمت ها و یا کاهش آن باشیم.

نایب رئیس اول اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره پیش بینی قیمت طلا و سکه گفت: نرخ دلار،اونس جهانی و تقاضا از عوامل تغییر قیمت طلا و سکه در ایران می باشد و با نوسان یکی از این عوامل طبیعتا قیمت ها نیز تغییر خواهد کرد.

در بازار ایران دیروز قیمت سکه طرح جدید با ۲۰۰ هزار تومان افزایش، قیمت سکه طرح قدیم با ۲۰۰ هزار تومان افزایش،قیمت نیم سکه با ۲۰۰ هزار تومان افزایش و ربع سکه با ۲۰۰ هزار تومان افزایش ،قیمت سکه های بانک مرکزی با ۱۰۰ هزار تومان کاهش و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۴۱ هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته داد و ستد می شود.

عوامل موثر بر قیمت سکه

قیمت سکه تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار می‌گیرد. برخی از عوامل موثر بر قیمت سکه عبارتند از:

۱. عرضه و تقاضا: نسبت بین عرضه و تقاضا بر روی قیمت سکه تأثیر دارد. اگر تقاضا برای سکه بیشتر از عرضه باشد، قیمت معمولاً افزایش می‌یابد و بالعکس.

۲. وضعیت اقتصادی: وضعیت اقتصادی کشور و عواملی مانند تورم، رشد اقتصادی، نرخ بهره و سیاست‌های پولی تأثیرگذاری می‌کنند. هر چه وضعیت اقتصادی بهتر باشد، قیمت سکه ممکن است افزایش یابد.

۳. نرخ ارز: قیمت سکه به نرخ تبدیل به ارز محلی نیز وابسته است. اگر ارز محلی نسبت به ارز خارجی کاهش یابد، قیمت سکه ممکن است افزایش یابد..

۴. تغییرات سیاسی و جهانی: تغییرات سیاسی داخلی و جهانی، تنش‌های بین‌المللی و عوامل امنیتی می‌توانند بر قیمت سکه تأثیرگذار باشند.

۵. طلبه‌ها و سرمایه‌گذاران: علاقه طلبه‌ها و سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در سکه نیز می‌تواند قیمت سکه را تحت تأثیر قرار دهد.

۶. تغییرات مالیاتی: تغییرات در سیاست‌های مالیاتی مانند مالیات بر سود سرمایه‌گذاری‌ها و مالیات بر خرید سکه نیز می‌تواند قیمت سکه را تحت تأثیر قرار دهد.

توجه: تحلیل و پیش‌بینی قیمت سکه معمولاً به تخصص و تجربه تحلیلگران ارتباط دارد و ممکن است به عوامل دیگری همچون عوامل روانشناختی و شایعات نیز وابسته باشد

 

منبع: آخرین خبر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها