|
کدخبر: 322062

سکه طلا/سکه بهار آزادی/ربع سکه

دومین حراجی سکه بهار آزادی از امروز /جزییات شرکت و نحوه دریافت اعلام شد

دومین حراج ربع سکه بهار آزادی ضرب ۸۶ از ساعت ۱۲ امروز در مرکز مبادله ارز و طلای ایران آغاز می‌شود.

اقتصاد دومین حراجی سکه بهار آزادی از امروز /جزییات شرکت و نحوه دریافت اعلام شد

بر اساس شیوه‌نامه نحوه برگزاری حراج سکه طلا در سامانه مرکز مبادله ارز و طلای ایران، دومین جلسه حراج سکه طلا در تاریخ ۱۶ اسفند ماه ۱۴۰۲ (به معادل تاریخ ایرانی)، که یک روز چهارشنبه است، برگزار خواهد شد.

این حراج از طریق سامانه معاملات این مرکز به آدرس اینترنتی market.ice.ir برگزار می شود و دارایی موضوع دومین حراج، ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی و بدون بسته بندی است؛ هر متقاضی مجاز به ثبت سفارش حداکثر ۵ قطعه  است.

 شروع جلسه حراج راس ساعت ۱۲ است و بازه ثبت سفارش نیز از ساعت ۱۲ الی ۱۵ خواهد بود. بازه نظارت و تخصیص نیز از ساعت ۱۵ تا ۱۶ همان روز است و ساعت ۱۶ نیز نتایج حراج اعلام می شود.  

نتیجه حراج سکه از طریق پیامک به برندگان اطلاع رسانی شده و ضمنا از طریق حساب کاربری متقاضیان در سامانه معاملات سکه طلا قابل دسترس است.

سامانه معاملات سکه طلای مرکز مبادله ایران، قیمت پایه‌ از‌ پیش‌ تعیین‌ شده ندارد و قیمت پیشنهادی ثبت‌ شده توسط متقاضی در سامانه، مبنای تخصیص است. مرکز مبادله قبلا تأکید کرده بود که ثبت قیمت پایین نامتعارف باعث برنده نشدن متقاضی می شود.

متقاضیانی که مایل به شرکت در دومین حراج سکه طلا هستند و تاکنون ثبت نام و احراز هویت خود را انجام نداده اند، فرصت دارند تا ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه امروز چهارشنبه ۱۶ اسفند ماه، اقدام به ثبت نام و احراز هویت کرده و ثبت سفارش داشته باشند.

گفتنی است، متقاضیان شرکت در حراج های سکه طلای سامانه معاملات مرکز مبادله ایران، می توانند طی ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه روز اقدام به ثبت نام و احراز هویت کنند.

در اولین جلسه حراج ربع سکه که روز یکشنبه برگزار شده بود به دلیل حجم بالای متقاضیان سایت حراج سکه با اختلال همراه شده بود ولی با این حال طبق اعلام مرکز مبادله، از تعداد ۱۲ هزار و ۸۷۷ قطعه ربع سکه ثبت سفارش شده در سامانه، با توجه به کف قیمت تعیین شده توسط عرضه کننده، یکهزار و ۱۱۸ قطعه سکه با میانگین قیمت ۱۱ میلیون و ۵۴۸ هزار  تومان به برندگان تخصیص داده شد.

در اعلامیه‌ای، رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران اعلام کرد که قیمت اونس طلا در بازار جهانی در معاملات امروز با افزایش ۳۳ دلار به ۲۱۱۹ دلار رسیده است، که بالاترین سطح طی سه ماه گذشته به شمار می‌رود. او همچنین اظهار کرد که در ایران نیز قیمت طلا و سکه به دلیل نوسانات نرخ ارز و افزایش بی‌سابقه در قیمت اونس جهانی، رشد قابل توجهی داشته است. به طوری که قیمت سکه به حدود ۳۶ میلیون تومان افزایش یافته است.

وی گفت: متاسفانه عرضه سکه در مرکز مبادله تا این لحظه تاثیر زیادی بر کاهش قیمت ها نداشته است؛ زیرا قیمت ها در مرکز مبادله با بازار فاصله زیادی نداشت و نزدیک به بازار بود.

بذرافشان خاطر نشان ساخت: اگر بانک مرکزی با توجه به اینکه در روزهای پایانی سال به سر می بریم در کنترل قیمت ارز مدیریت داشته باشد و عرضه سکه در انواع مختلف با قیمت ارزان تر از بازار در مرکز مبادله صورت بگیرد می تواند نقش مهمی در ثبات قیمت ها و حتی آن داشته باشد.

این حراج از طریق سامانه معاملات این مرکز به آدرس اینترنتی market.ice.ir برگزار می شود و دارایی موضوع دومین حراج، ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی و بدون بسته بندی است؛ هر متقاضی مجاز به ثبت سفارش حداکثر ۵ قطعه است.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران درباره پیش بینی قیمت طلا و سکه گفت: باید دید نرخ دلار،اونس جهانی و تقاضا برای فردا به چه سمتی خواهد رفت زیرا با نوسان یکی از این عوامل طبیعتا قیمت ها نیز تغییر خواهد کرد.

در بازار ایران امروز قیمت سکه طرح جدید با یک میلیون تومان افزایش، قیمت سکه طرح قدیم با ۸۰۰هزار تومان افزایش،قیمت نیم سکه با ۵۰۰هزار تومان افزایش و ربع سکه با ۵۰۰ هزار تومان افزایش ،قیمت سکه های بانک مرکزی با ۱۰۰ هزار تومان افزایش و هر گرم طلای ۱۸عیار نیز با ۵۹هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته داد و ستد می شود.

عوامل موثر بر قیمت طلا

چندین عامل می‌تواند بر قیمت طلا تأثیر بگذارد. برخی از این عوامل عبارتند از:

عرضه و تقاضا: عرضه و تقاضا برای طلا می‌تواند قیمت آن را تحت تأثیر قرار دهد. اگر تقاضا برای طلا افزایش یابد و عرضه ثابت بماند یا کاهش یابد، قیمت ممکن است افزایش یابد.

نرخ بهره: نرخ بهره تعیین کننده قدرت خرید و سرمایه‌گذاری است. زمانی که نرخ بهره پایین است، سرمایه‌گذاران به دنبال سرمایه‌گذاری در طلا می‌گردند و این می‌تواند قیمت طلا را افزایش دهد.

 نرخ تورم: در صورت وجود تورم، ارزش پول کاهش می‌یابد و سرمایه‌گذاران به دنبال سرمایه‌گذاری در دارایی‌های آلترناتیو مانند طلا هستند. این می‌تواند قیمت طلا را افزایش دهد.

 وضعیت اقتصادی جهانی: در زمان‌های ناپایداری اقتصادی یا بحران‌های سیاسی، سرمایه‌گذاران به دنبال سرمایه‌گذاری در دارایی‌های امن مانند طلا هستند. این می‌تواند قیمت طلا را افزایش دهد.

 تغییرات ارزش ارز: طلا به عنوان یک دارایی جهانی محسوب می‌شود و قیمت آن تحت تأثیر تغییرات ارزش ارزها قرار می‌گیرد. اگر ارز ملکه طلا (مانند دلار آمریکا) کاهش یابد، قیمت طلا ممکن است افزایش یابد.

عوامل جغرافیایی و سیاسی: عواملی مانند بحران‌های سیاسی، جنگ‌ها و تنش‌های جهانی نیز می‌توانند قیمت طلا را تحت تأثیر قرار دهند. در زمان‌های ناپایداری، سرمایه‌گذاران به دنبال دارایی‌های امن مانند طلا می‌گردند.

مهم است بدانید که قیمت طلا تحت تأثیر تعداد زیادی عامل قرار می‌گیرد و تحلیل صحیح قیمت طلا نیازمند بررسی و تحلیل چندین عامل است.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها