|
کدخبر: 322110

قیمت نفت/بازار انرژی/اوپک پلاس

توقیف محموله نفتی آمریکا / ایران برگ برنده را رو کرد!

گزارشات نشان می دهد که ایران یم کحموله نفتی آمریکا را توقیف کرده است.

اقتصاد توقیف محموله نفتی آمریکا / ایران برگ برنده را رو کرد!

شواهد نشان می دهد که ایران، در پی شکایت بیماران پروانه ای، یک محموله نفتی آمریکا را توقیف کرده است.

در پی تحریم‌‌های کشورهای غربی و به‌طور ویژه آمریکا که منجر به جلوگیری فروش داروهای موردنیاز برای بیماران پروانه‌ای توسط یک شرکت سوئدی شده و صدمات شدید جسمانی و روحی را بر آنها وارد ساخته است، بیماران پروانه‌ای (EB) شکایتی را علیه ایالات متحده آمریکا در دادگاه حقوقی روابط بین‌الملل (شعبه ۵۵) تهران انجام دادند،

بر همین اساس، با پیگیری‌های حقوقی انجام‌گرفته توسط وکیل پرونده، در نهایت دادگاه حکم توقیف محموله نفتی آمریکایی کشتی ADVANTAGE SWEET در خلیج فارس را صادر کرد و محموله این کشتی توقیف شد.

این کشتی اردیبهشت ماه سال جاری توسط نیروی دریایی ارتش توقیف شده بود که دادگاه حکم به توقیف محموله آن داده است.

نگاهی به گذشته

در تیر ماه سال جاری بود که خبرهایی مبنی بر توقیف یک نفتکش مشکوک شنیده شد.

نیروی دریایی آمریکا با اذعان به اقتدار رزمی نیروی دریایی ایران در خلیج فارس از توقیف یک کشتی مشکوک به قاچاق سوخت توسط سپاه پاسداران خبر داد و به اظهارات رسانه‌ای منفعلانه بسنده کرد.

در پی توقیف یک کشتی تجاری خارجی مشکوک توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی کشورمان، سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی ارتش آمریکا با اذعان به قدرت‌نمایی رزمی نیروی دریایی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در واکنشی منفعلانه صرفاً به موضع‌گیری رسانه‌ای بسنده کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک شامگاه پنجشنبه گزارش داد که در جریان توقیف یک کشتی مشکوک به حمل قاچاق توسط سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در آب‌های خلیج فارس، نیروی دریایی آمریکا در واکنش به اقتدار جمهوری اسلامی ایران در صیانت از حریم دریایی خود به مواضع رسانه‌ای بسنده کرد.

بر پایه این گزارش، «تیم هاوکینز» سخنگوی ناوگان پنجم آمریکا با اشاره به توقیف این کشتی مشکوک به حمل محموله قاچاق از سوی ایران اعلام کرد که ناوگان دریایی ارتش دریایی آمریکا مستقر در خلیج فارس از نزدیک اوضاع را زیر نظر دارد.

سخنگوی نیروی دریایی آمریکا در ادامه با اتخاذ مواضعی رسانه‌ای و منفعلانه در جریان اقتدار رزمی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس اعلام کرد که نیروی دریایی آمریکا با رصد این اقدام دریایی ایران، از مداخله اجتناب کرد.

گفتنی است ناوگان پنجم دریایی آمریکا دیروز (چهارشنبه) در اظهاراتی رسانه‌ای مدعی شد که نیروی دریایی این کشور مانع از تلاش ایران در توقیف دو نفتکش سوخت در آب‌های آزاد خلیج فارس شده است.

در همین ارتباط، پیشتر نیروی دریایی ایران در واکنش به ادعای واشنگتن با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که توقیف نفتکش موسوم به «ریچموند فویاچر» با دستور مقامات قضائی ایران و به دنبال برخورد با یک کشتی ایرانی در آب‌های دریای عمان صورت گرفته است که در جریان این برخورد فیزیکی این کشتی با کشتی ایرانی ۵ نفر از سرنشینان ایرانی مجروح شدند.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها