|
کدخبر: 322077

قیمت نفت/بازار انرژی/محیط زیست

نفت حامی محیط زیست / منابع طبیعی مهم ترین رکن توسعه است

شرکت ملی نفت ایران اعلام کرده است که از پروژه های محیط زیستی حمایت خواهد کرد.

اقتصاد نفت حامی محیط زیست / منابع طبیعی مهم ترین رکن توسعه است

همکاری میان شرکت ملی نفت و سازمان محیط زیست، می تواند اقدام موثری باشد تا بتوان وضعیت محیط زیست را با منابع مالی مناسب سر و سامان داد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اهتمام جدی این شرکت به حفاظت محیط زیست گفت: شرکت ملی نفت ایران از اجرای طرح‌های منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست حمایت می‌کند و در این زمینه اعتبارات لازم در هیئت مدیره شرکت مصوب شده است.

محسن خجسته‌مهر، روز گذشته، ۱۵ اسفندماه همزمان با روز درختکاری تصریح کرد: در دولت سیزدهم بودجه مسئولیت اجتماعی نفت افزایشی خیره‌کننده داشته که بخشی قابل‌توجه از آن معطوف به اقدام‌های محیط زیستی و همکاری با دیگر نهادها برای حفاظت محیط زیست کشور است.

وی با بیان اینکه توجه به منابع طبیعی یکی از مهم‌ترین ارکان توسعه پایدار است، اظهار کرد:‌ در هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران در زمینه مسئولیت اجتماعی اعتبارات ویژه‌ای برای بحث درختکاری، حفظ منابع طبیعی و حفاظت خاک و آب مصوب و ابلاغ شده است.

معاون وزیر نفت افزود: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون اعتباری حدود ۱۰۰ میلیارد تومان در حوزه منابع طبیعی به مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز به نمایندگی از شرکت ملی نفت ایران تکلیف شده است.

خجسته‌مهر تصریح کرد: یکی دیگر از طرح‌های مهم در استان خوزستان بحث نخیلات است که شرکت ملی نفت ایران برابر تعهدهای اجتماعی خود، طرح‌های توسعه زیرساخت و جایگزینی نخیلات، همچنین کمک به اجرای زیرساخت‌های آبزی‌پروری در استان خوزستان را با اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال در حال اجرا دارد.

بر اساس این گزارش، شرکت ملی نفت ایران در بحث منابع طبیعی اقدامات متعددی در دستور کار دارد که با هدف صیانت از جنگل‌های زاگرس می‌توان به مشارکت در تولید بیش از ۲ میلیون اصله نهال که تأمین‌کننده نهال مورد نیاز حدود ۱۰ هزار هکتار از زمین‌هایی جنگلی خواهد بود، اشاره کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه در آموزش محیط زیست نیاز به عزم ملی و بین‌المللی برای تقویت فرهنگ حفاظت از محیط زیست در سطح اقشار مختلف جوامع هست، گفت: نامگذاری روز ۱۵ اسفند ماه به عنوان روز «آموزش همگانی حفظ محیط زیست» در تقویم رسمی کشور یکی از گام های اساسی برای حفظ و صیانت از محیط زیست کشور است.

علیرضا مزینانی با اشاره به اینکه در طول دهه‌های اخیر، بروز و تشدید بحران‌های مختلف محیط زیستی، نگرانی‌های فزاینده‌ای را نسبت به امنیت زیستی انسان برانگیخته است، افزود: بخش عمده‌ای از معضلات محیط زیستی موجود، ریشه در فقدان آگاهی¬های لازم و ضعف فرهنگی در زمینه ارتباط انسان و طبیعت و محیط زیست دارد.

وی با بیان اینکه بر همین اساس نیازمند عزم ملی و بین‌المللی برای تقویت فرهنگ حفاظت از محیط زیست در سطح اقشار مختلف جوامع هستیم، اظهار داشت: در این راستا آموزش همگانی محیط زیست کلید رویارویی با این مشکل فرهنگی و رویکردی پیشگیرانه و اثربخش به منظور ارتقای آگاهی¬های  محیط زیست خواهد بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه سابقه آموزش محیط زیست در دنیا به سال ۱۹۷۲ و کنفرانس سازمان ملل متحد با عنوان محیط زیست انسانی و توسعه در سوئد باز می‌گردد، تصریح کرد: این کنفرانس اولین تلاش جمعی ۱۱۳ کشور جهان برای تأکید بر نقش آموزش و آگاه کردن مردم نسبت به مسائل محیط زیستی بود و پس از آن نیز اقدامات مؤثری در این زمینه انجام شد.

منبع: شانا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها