|
کدخبر: 321836

بازار سرمایه/ پیش بینی بورس/ وضعیت بورس

پیش بینی بورس بعد از جهش پر قدرت امروز / بازار به کدام سمت می رود؟

در جریان معاملات روز جاری، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران روز بسیار خوبی را سپری کرد. این شاخص با رشد ۶۰ هزار واحدی به عنوان یک نشانه قوی از افزایش قیمت اوراق بهادار، عملکرد مثبتی داشت. همچنین، شاخص هم وزن نیز با رشد بیش از ۱۵ هزار واحد، نشان از رشد قیمت‌های تمامی صنایع در بورس داد.

اقتصاد پیش بینی بورس بعد از جهش پر قدرت امروز / بازار به کدام سمت می رود؟

در جریان معاملات روز جاری در بازار بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات در این روز به رقمی بیش از ۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان رسید. این مقدار نشان از فعالیت بالای سرمایه‌گذاران در بازار بوده است. همچنین، شاخص کل با رشد ۶۰ هزار واحدی به خود دیده است، که تکرار صحبت‌های چند روز گذشته در مورد سنت دیرینه بازار برای پایان سال است. این نشان می‌دهد که بازار بورس اوراق بهادار تهران در چندمین سال متوالی در پایان سال به رشد قوی و مثبت پیش می‌روند. همچنین، شاخص هم وزن نیز با رشد ۱۵ هزار و ۵۰۰ واحدی توانست به بالاترین سطح خود، یعنی بیش از ۷۴۰ هزار واحد، برسد. این اطلاعات نشان می‌دهند که بازار سرمایه در بازار بورس اوراق بهادار تهران در روز جاری عملکرد قوی و مثبتی داشته است.

فولاد ، فملی ، شپنا نمادهایی بودند که بیشترین تلاش را کردند تا شاخص کل متاثر از آنها این رشد خوب را در یک روز تجربه کند. گروه خودرویی ارزش معاملاتی در حدود  ۷۱۲ میلیارد تومان را به خود دید تا کمی به روزهای معمول خود نزدیک‌تر شود همچنین فلزات اساسی با ارزش معاملاتی در حدود ۴۴۰ میلیارد تومان جایگاه دوم برترین ارزش معاملاتی را به خود اختصاص داد.

ارزش بازار بورس تهران نیز که در هفته گذشته رقمی برابر با ۷ هزار و ۹۹ میلیارد تومانی را به خود گرفته بود در پایان جلسه معاملاتی امروز به رقم ۷ هزار و ۴۴۸ میلیارد تومان رسیده است.

چند روزی است که در بازار خبر حراج سکه در حال دست به دست شدن است و این فرایند با احراز هویت صورت می‌گیرد اما از روز گذشته این سامانه با مشکل احراز هویت مواجه شده است و روز جاری نیز از ساعت ۱۲ این سامانه با مشکل مواجه شده تا از ارائه سکه خودداری شود و در بهترین حالت در صورتیکه این مشکل همچون سایر نهادها و سازمان‌های دیگر سیستمی است چرا چرخ را از نو اختراع کرده‌اید، وقتی بورس کالا هست و آزمون‌های خود را نیز پس داده است!

رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز عنوان کرده است که آن‌چه مبنای پیشنهاد و تصمیم دولت برای افزایش حقوق و دستمزد است، تورم انتظاری سال آینده است. امیدواریم در مذاکرات میان تشکل‌های کارگری و دولت به یک نرخ معقول افزایش دستمزد برسیم تا موضوع تورم انتظاری از کنترل خارج نشود. اگر بخواهیم رشد حقوق و دستمزد را نسبت به سایر اقشار متفاوت افزایش دهیم، این مطابق عدالت برای همه اقشار نخواهد بود.

اما مهترین خبری که امروز در بازار بین اهالی بازار سرمایه دست به دست می‌شد صحبت‌های محمدعلی رستگار عضو هیات مدیره تامین سرمایه مسکن بود که اعلام کرده است نهضت مسکنی که از آن صحبت می‌شود ۲ هزار همت منابع نیاز دارد! این در حالی است کل منابع بانکی برای تسهیلات حداکثر ۴۰۰ همت است آن هم به صورت سالانه و سقف تامین مالی از بازار سرمایه برای مسکن ۴۰ همت است!

این موضوع را باید با اقدام وزیر اقتصاد در چند ماه پیش مقایسه کرد که تصمیم داشت جریمه ۲۶ هزار میلیارد تومانی از بانک‌ها بابت عدم ارائه خدمات تسهیلات نهضت مسکن از بانک ها دریافت کند.

بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در جریان معاملات روز جاری با رشد بیش از ۶۰ هزار واحدی همراه شد تا صحبت های چند روز پیش در خصوص سنت دیرینه بازار سرمایه آن هم در روز های پایانی سال باز هم بر سر زبان‌ها قرار گیرد.

البته عوامل دیگری نیز به کمک بازار سرمایه آمد تا از حالت سکون خارج شود و خود را در مسیر صعودی قرار دهد. بازار برای رسیدن

مهمترین چالش بر سر راه شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در مسیر صعودی که در روز گذشته نیز در مورد آن صحبت کردیم میانگین‌های بلند مدت ۵۵ روزه و ۲۰۰ روزه شاخص است که به عنوان یک سطح مقاومتی قوی بر سر راه شاخص قرار دارد اما بازار با این ارزش معاملاتی خوبی که برای روز جاری رقم زد به همراه نفوذ در دل مقاومت‌ها توانست نشان دهد که تصمیم دارد از پس این مقاومت‌ها برآید و بازار به سمت اعداد و ارقام بالاتر سوق پیدا کند.

شاخص اندیکاتور Rsi  در طول دو روز گذشته از محدوده‌های ۲۵ واحدی خود را به اعداد بالاتر از ۶۶ واحدی رساند تا نهایت هیجان خرید در بازار را مخابره کند.

منبع: اکوایران
  • ناشناس ارسالی در

    بورس زمانی خراب شد که شستا وسهام عدالت و اردش شد تا با یک مثبت فیک شستا ۶هزار واح د را جابجا کنه وبرا سهام عدالت هم دست دو لت را باز گداشت هرجا خواست دخالت کنه

  • ناشناس ارسالی در

    بورس تازه اول حرکتش هست . ۳ سال بود که بازارهایی همچون دلار، سکه‌، طلا، خودرو، زمین و مسکن و ... پرواز کردند و بورس سقوط کرده بود ، اکنون برای جبران اون عقب ماندگی خودش باید ماه‌های متوالی پرواز کند تا به بازارهای دیگه برسه . حداقل باید ۵ ماه متوالی سبز و مثبت باشه . اون هم حداقل روزی ۵۰ هزار واحد تا به بازارهای دیگر برسه .

  • ناشناس ارسالی در

    بورس اگه حدود ۵ ماه متوالی روزانه ۵۰ هزار واحد سبز و مثبت باشه ، شاید بتواند اون عقب ماندگی ۳ ساله ی خودش را نسبت به بازارهای های دیگه جبران کند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها