|
کدخبر: 321812

اختصاصی گسترش نیوز؛

روز جهانی پفک / یک بسته ۸۰ گرمی ۲۶۳ هزار تومان شد!

در این گزارش، به مناسبت روز جهانی پفک به قیمت انواع آن و همچنین ضررهای این خوراکی پر طرفدار پرداخته ایم.

اقتصاد روز جهانی پفک / یک بسته ۸۰ گرمی ۲۶۳ هزار تومان شد!

همانطور که در گزارشات قبل مطرح کردیم، تنقلات انواع مختلف دارند که در دورهمی ها و میهمانی های ما جای خود را پیدا کرده اند. یکی از انواع تنقلات که در میان تمام سنین از محبوبیت های بالایی برخوردار است، پفک است. اصولا طعم پنیری پفک مورد استقبال همه قرار می گیرد اما در طول زمان، طعم های جدید هم به مزه های پفک اضافه شده است. لازم به ذکر است که یکی از انواع پفک که طعم خوبی دارد و هم از نظر سلامتی خطر کم تری دارد، پفک هندی است که می توان آن را در منزل درست کرد. این خوراکی جذاب، دارای انواع قیمت است و هر برندی که معروف تر باشد، قیمت بالا تری دارد. یکی از خاطر انگیز ترین انواع پفک را همه ما می شناسیم که همچنان به فروش می رسد. پفک نمکی از خاطره انگیز خوراکی هایی است که از دوران کودکی آن را به یاد داریم و همچنان نیز تولید می شود.

پفک-پفک

روز جهانی پفک و ضررهای این خوراکی

ما قصد داریم در این گزارش، به مناسبت روز جهانی پفک،  به بررسی انواع پفک، تاریخچه پفک، ضررها و فواید و همچنین قیمت انواع این محصول بپردازیم. همانطور که درجریان هستید، پفک از پودر ذرت تهیه می شود و این پودر را در حرارت بسیار بالا قرار می دهند تا حجیم شود و به این شکل تبدیل شود. لازم به ذکر است که پفک می تواند تا ۹ برابر حجم خود آب جذب کند و این شوری سبب خواهد شد تا آب بسیار زیادی میل کنید. این مصرف بیش از اندازه آب به دلیل تشنگی سبب خواهد شد تا احساس سیر بودن به شما دست دهد و نسبت به خوردن غذا بی اشتها شوید. در نتیجه شما یک وعده غذایی را از دست خواهید داد و همین امر سبب خواهد شد تا در طول روز، مواد مورد نیاز بدن به شما نرسد. درصورتی که مصرف پفک روند افزایشی داشته باشد و در طول هفته، چندین بار مصرف شود، ممکن است  به بیماری‌هایی نظیر کم‌خونی، کوتاهی قد، پوکی استخوان و ریزش و تضعیف مو پس از مصرف مداوم این فرآورده‌ دچار می‌شوید. شاید لازم باشد که بدانید، پفک هیچ خاصیتی برای بدن ندارد و مصرف آن برای بدن بسیار مضر است.

 

پفک-گران

 

قیمت ها انواع مختلف دارد

قیمت پفک نسبت به برند و بسته بندی هایی که دارند متغیر است. به عنوان مثال یک بسته ۱۴۰ گرمی پفک ایرانی با قیمت ۳۵ هزار تومان به فروش می رسد و یک بسته پفک خارجی ۸۰ گرمی با قیمت ۲۶۳ هزا تومان به فروش می رسد.

 

پفک

قیمت

پفک توپی ۹۰ گرمی

۲۰،۰۰۰

پفک لوله ای ۴۸ گرمی

۱۲،۰۰۰

پفک طبیعی پنیری ۲۵۰ گرمی

۶۹،۰۰۰

پفک خارجی ۸۰ گرمی

۲۶۳،۰۰۰

پفک پیاز و جعفری ۴۵ گرمی

۳۱،۰۰۰

پفک سرکه نمکی ۴۵ گرمی

۲۶،۰۰۰

پفک کچاپ ۷۵۰ گرمی

۱۷۵،۰۰۰

 

مخترع پفک کیست؟

شاید دوست داشته باشید بدانید که پفک برای اولین توسط چه کسی و در چه سالی اختراع شد. این خوردنی خوشمزه و البته پر ضرر، سالها پیش برای اولین بار درست شد و از آن وقت تا به حال تغییرات بسیاری داشته که توسط افراد مختلف در گوشه کنار جهان این تغییرات صورت گرفته است. شخصی که برای اولین بار پفک را اختراع و به همه معرفی کرد، موری یوهی نام دارد. این مرد که فرزند یک خانواده مهاجر ترک بود، علاقه بسیاری به اختراع و تهیه میان وعده های سبک داشت.

پفک-پفک۲

در دهه ۱۹۴۰میلادی، این مرد توانست با ذرت و سایر ترکیبات، پفک را اختراع کند که چندان شبیه به ظاهر امروزی نبود. بعد از آنکه خود و خانواده، برای اولین بار پفک را مصرف کردند، تصمیم بر این شد تا به سایر افراد نیز آن را بشناسانند. این امر سبب شد تا طرفداران پفک زیاد شوند و موری یوهی تصمیم گرفت تا یک کارخانه بزرگ تولید پفک نمکی را در اواخر سال ۱۹۵۰ احداث کند. البته شواهدی هم وجود دارد که نشان می دهد قبل از موری یوهی، افراد دیگری هم وجود داشته اند که پفک را اختراع کرده باشند اما هیچ اطلاعاتی از آن ها در دسترس نسیت و باید گفت که درحال حاضر، مخترع پفک را موری یوهی می دانند. مخترع خوراکی جذاب و پر از ضرر پفک در ۲۷  ژوئیه سال ۲۰۱۰ به دلیل ابتلا به بیماری سرطان از دنیا رفت. این نکته را هم باید بدانید که پفک اولین بار در سال ۱۳۳۸ تولبید شد و مورد استقبال قرار گرفت.

پفک هندی هم ضرر دارد؟

پفک-هندی۲

پفک هندی یکی دیگر از انواع پفک است که طعم بسیار خوبی دارد و می توانید آن را در منزل تهیه کنید. این خوراکی جذاب، یکی از تنقلات هند است که از نشاسته سیب زمینی و ساگوی رنگی تشکیل می شود. زمانی که آن ها را داخل روغن داغ می ریزید به سرعت پف می کنند و حجم آن ها افزایش پیدا می کند. باید در نظر داشته باشید که هنگام درست کردن پفک هندی، روغن باید حسابی داغ شده باشد. این خوراکی جذاب به دلیل آنکه برای درست کردن آن روغن زیادی مصرف می شود، دارای ضرر است و کلسترول را بالا می برد.

پفک هندی

قیمت

پفک هندی یک کیلوگرمی

۱۲۵،۰۰

پفک هندی ۲۵۰ گرمی

۵۶،۰۰۰

پفک هندی ممتاز ۳۵۰ گرمی

۵۹،۰۰۰

پفک هندی محلی یک کیلوگرمی

۷۹،۰۰۰

 

همانطور که در این مطلب مطالعه کردید، مصرف بیش از اندازه پفک، سبب بروز بسیاری از بیماری ها خواهد شد و می تواند به مرور زمان به کبد شما آسیب برساند. همچنین بی اشتهایی و پوکی استخوان را به همراه خواهد داشت. پس باید نتیجه گرفت، تا جایی که می توانید از مصرف بیش از اندازه پفک خودداری کنید.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها