|
کدخبر: 321695

حساب بانکی/ حساب الکترونیکی

اقدام جدید برای جلوگیری از فرار مالیاتی / چه تعداد املاک لوکس داریم؟

معاون وزیر اقتصاد اعلام کرد که تاکنون بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون صورت حساب الکترونیکی صادر شده است و روند اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی به سمت رشد ادامه خواهد یافت.

اقتصاد اقدام جدید برای جلوگیری از فرار مالیاتی / چه تعداد املاک لوکس داریم؟

سید هادی سبحانیان، رئیس سازمان امور مالیاتی، در جمع خبرنگاران اظهار داشت که برای تبیین دستاوردها از یک سو و الزامات حرکت پرشتاب مالیاتی از سوی دیگر، باید ارتباط چندسویه‌ای بین سازمان امور مالیاتی کشور، جامعه دانشگاهی و فعالان اقتصادی برقرار شود.

به گفته وی برگزاری همایش سیاست های مالیاتی بستر بسیار خوبی فراهم می کند برای آنکه این  ارتباط چند سویه رقم بخورد.

سبحانیان گفت: وقتی که به سمت نظام مالیات ستانی مدرن حرکت می‌کنیم با چالش هایی مواجه هستیم این چالش ها ممکن است در تعارض با گروه هایی باشد که از تقابل وضع موجود رضایت ندارند. برای حل این مشکل راهکارهای را  در نظر گرفته ایم.

او با بیان اینکه با ایجاد بستر های گفت وگو و ایجاد مسیرهایی که به فهم بهتر قانون از سوی اشخاص حقوقی و حقیقی می تواند کمک کند، برنامه ریزی های لازم را انجام‌ دادیم گفت: این اقدامات به بهبود وضعیت انجام تکالیف مالیاتی می تواند کمک کند. 

 وی اظهار کرد: تا به امروز یک میلیارد و دویست میلیون صورت حساب الکترونیکی صادر شده که روند رو به رشد این آمارها حکایت از آن دارد که  این مسیر پرشتاب برای انجام تکالیف خود در قانون پایانه‌های فروشگاهی ادامه می یابد.

وی افزود: به عنوان نظام مالیاتی تمرکز جدی  برای شناسایی مودیان دانه درشت و مبارزه جدی و موثر با فرارهای مالیاتی داریم‌.

معاون وزیر اقتصاد  اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان  اقدام به شناسایی  افرادی که با حساب های اجاره ای و کارت های بازرگانی دیگران کار می کنند شده و به طور قطع با استفاده از ظرفیت های هوش مصنوعی اقدام به جلوگیری از فرارهای مالیاتی می کنیم. 

او با بیان اینکه  تعداد صورت حساب های الکترونیکی درجه اول   به  ۲۹۰ میلیون رسیده که‌ شامل  اطلاعات اقلام فروش رفته ، اطلاعات خریدار  است که توسط  اشخاص حقوقی ارسال می شود گفت: تعداد صورت حساب های ارسال شده توسط مودیان بالغ بر ۱۵۰ میلیون صورت حساب بوده که به   سامانه مودیان ارسال شده همچنین  ۶۵۰ میلیون صورت حساب توسط شرکت های مالیاتی به سامانه ارسال شده و ۳هزار و ۶۰۰ صورت حساب توسط سامانه های دولتی ارسال شده است.

وی در خصوص آمارهای خانه های لوکس هم گفت: یکی از الزامات برای شناسایی املاک لوکس  آن است که  بیش از ۲۰ میلیارد تومان ارزش داشته باشند که در سال گذشته  ۱۰ هزار املاک لوکس  با استفاده از هوش مصنوعی  در شهر تهران شناسایی شد و امسال تعداد آن به  ۱۲۰ هزار خانه لوکس رسید‌.

صورت حساب الکترونیکی چیست؟

صورت حساب الکترونیکی یک ابزار مالی است که به وسیله آن امکان انجام تراکنش‌های مالی و پرداخت‌ها از طریق اینترنت فراهم می‌شود. این حساب معمولاً توسط بانک‌ها و سازمان‌های مالی ارائه می‌شود و به کاربران اجازه می‌دهد تا به صورت آنلاین از طریق وبسایت یا اپلیکیشن موبایل خود برای انتقال وجه، پرداخت قبض، خرید محصولات و خدمات، انجام تراکنش‌های بانکی و مدیریت مالی خود استفاده کنند. صورت حساب الکترونیکی معمولاً با استفاده از رمز عبور و فرآیندهای امنیتی دیگر محافظت می‌شود تا اطلاعات مالی کاربران محفوظ بماند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها