|
کدخبر: 321586 سهیل مافی

اختصاصی گسترش نیوز؛

رویداد ملی تولید و رشد بازی های محتوایی

نشست هم اندیشی و بررسی راهکارهای موفقیت بازی های محتوایی با حضور مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای برگزار شد.

اقتصاد رویداد ملی تولید و رشد بازی های محتوایی

 رویداد محتوایی «بازی‌ آرا» از بهمن ماه سال جاری آغاز شده است. این رویداد با رویکرد طراحی بازی رایانه‌ای جذاب و دارای پیام مبتنی بر ارزش‌های ایرانی اسلامی است. 

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به آثار برتر این رویداد بیش از یک میلیارد ریال جوایز نقدی اهدا خواهد کرد.

همچنین بازی‌های برگزیده می توانند تا ۱۰ میلیارد ریال حمایت و شتابدهی دریافت کنند. بازی‌سازان علاقه‌مند تا ۱۴ اسفند فرصت دارند تا با طراحی و یا تکمیل بازی‌های مبتنی بر محتوای ایرانی اسلامی در این رویداد شرکت کنند.

این نشست جهت تببین مسائل مربوط به رشد بازی های رایانه ای امروز ۱۰ اسفندماه ۱۴۰۲ با حضور محمدامین حاجی هاشمی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای آغاز شد.

در ابتدای این نشست عبداللهی، دبیر جشنواره گفت: دغدغه تولید بازی های رایانه ای برای تمام بازی سازان ما همواره وجود داشته است. بازی های رایانه ای به عنوان یکی از پیشرفته ترین ابزارهای موجود مورد توجه بوده و از اهمیت بالایی برخوردار است. رویداد بازی آرا فارغ از بحث محتوایی، برای مخاطب جنبه سرگرمی دارد. این رویداد در صدد این است که در آینده با مخاطبان ارتباط کلامی برقرار کند.

او ادامه داد: برنامه ریزی ما به این صورت است که ۵ محور را برای شروع رویداد درنظر گرفتیم. بازی آرا، از مدتی قبل اطلاع رسانی شد و تعدادی از آثار پیرامون محتوای مدنظر، معرفی شده است. تا ۱۴ اسفند فرصت برای بارگذاری آثار جدید زمان در نظر گرفته شده و احتمال تمدید آن وجود  دارد. سپس یک داوری با تیمی مجرب هم در این خصوص خواهیم داشت. ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، رویداد حضوری برگزار خواهد شد و داوری نهایی و تقدیر از آثار برتر انجام می گیرد.

حاجی هاشمی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای در حاشیه این نشست گفت: هدف ما در ابتدا تبیین اهداف و چشم انداز رویداد بازی آرا و خروجی این اتفاق است. بخش محتوایی و هنری رویداد باید در جامعه معرفی و روشن شود و پیام مشخصی داشته باشد. ظرفیت های موجود و تبیین بحث محتوا در صنعت بازیسازی در اولویت ما قرار دارد. با بروز یک مسئله اجتماعی، دغدغه نخست باید به سمت و سوی تولید محتوای سالم برود. هنر و رسانه در قسمت بعدی قرار دارد که باید مورد بحث و ارزیابی قرار بگیرد

بازی-رایانه-ای

او افزود: بازتاب موضوع خانواده و اهمیت آن، یکی از محتواهای مورد بررسی در صنعت بازیسازی محسوب می شود. ظرفیت ها برای ساخت بازی با محوریت شخصیت های مطرح و بومی وجود دارد. این رویداد یک بهانه برای معرفی طرح های برتر است تا با سرمایه گذاری شرکت های خصوصی به سر منزل مقصود برسیم.

حاجی هاشمی در ادامه خاطرنشان کرد: بایستی در خصوص اتفاقات روز به بیات نکات لازم بپردازیم. طوفان الاقصی یک نمونه خوب برای این مطلب به شمار می رود که با ارائه محتوای قوی به ساخت بازی های درخوز مبادرت شود. البته که حمایت های مالی و سرمایه گذاری لازم بایستی صورت بگیرد تا این امر مهم به سرانجام برسد.

در ادامه نشست، برخی از بازیسازان به ارائه نظرات خود پرداختند. جمشیدی، یکی از بازیسازان عنوان کرد: صنعت بازیسازی باید توسط حاکمیت امری جدی درنظر گرفته شود نوع نگاه مسئولان باید تغییر کند. بازی می تواند تاثیرات شگرفی در کشور ایجاد کند. ما در ابتدا باید بحث محتوا را روشن کنیم و اهمیت روی اهمیت آن صحه بگذاریم.

دیگر بازیساز کشور ضمن مطرح سازی تجربیات خود، عنوان کرد: بازیسازی با محوریت خانواده بسیار حائز اهمیت است و ما در بازی مدنظر خود روی این محتوا تاکید کردیم. ما باید در عمل نشان دهیم که بحث محتوایی را در اولویت قرار دادیم و بدل به دغدغه اصلی ما شده است.

او اضافه کرد: من به عنوان بازیساز باید به این باور و ایمان برسم که با تولید محتوای سالم و پرمغز، حمایت از سوی مسئولان، سرمایه گذاری و اقبال از سوی مردم صورت می گیرد. حاکمیت باید این مسائل را در گام اول شفاف سازی کند و به بازیسازان داخلی دلگرمی بدهد.

بازیساز

بازیسازان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها