|
کدخبر: 321498

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

بورس به صعود برگشت / خبرهای مهم تاثیر گذار در بازار سرمایه

در تاریخ ۹ اسفند ماه، شاخص کل بورس تهران با افزایش بیش از ۸ هزار واحد به سطح ۲,۰۵۴,۷۳۹ واحد رسید و ارزش کلی بازار بورس نسبتاً افزایش یافت. این افزایش نشانگر نگرانی و ناراحتی سرمایه‌گذاران درباره وضعیت بازار بورس بود و به دلیل رشد محدود در ارزش سهام، بازار تحت تأثیر قرار گرفت.

اقتصاد بورس به صعود برگشت / خبرهای مهم تاثیر گذار در بازار سرمایه

در تاریخ ۹ اسفند ماه، بورس ایران شاهد رشد شاخص کل بود و قیمت سهام نیز در این روز افزایش یافت. این روند باعث تغییر رنگ نمادهای برخی از سهام‌ها در صفحه نمایش شد و آنها به رنگ سبز در آمدند. رنگ سبز در نمادها نشانگر این است که قیمت فعلی سهم بیشتر از قیمت قبلی آن است و این نشانگر افزایش ارزش سرمایه‌گذاری در بازار است.

معاملات در این روز با شروعی صعودی آغاز شد و در ادامه این صعود، تدریجاً افزایش پیدا کرد. در نیمه روز، ریزش قابل توجهی رخ داد و شاخص کل بالای ۵ هزار واحد رسید. نمادهای بورسی مانند فولاد، کگل، شپنا، شستا، شبندر، وپارس و خودرو تأثیرات مثبت و منفی را بر روی رشد شاخص کل داشتند. بر اساس نظر کارشناسان، بازار هنوز پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌های هر گروه قابلیت صعود بیشتری دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۹ اسفند ۱۴۰۲

نقش--بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  صعود افزایش یافت تا با رشد ۵۰۰۱ واحدی به ۷۱۴ هزار و ۲۵۳ واحدی رضایت دهد.

شاخص-کل

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با صعود بالای ۸ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۱,۲۸۸,۳۹۰.۰۱۸ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۳۰,۷۳۵.۴۱۵ میلیارد ریال و حجم معاملات ۵.۰۴۶ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز آریا، بپاس، خاور، وسپهر، خدیزل، مادیرا و تجلی هستند.

نمادهای-بورسی

خبرهای مهم بورسی در ۹ اسفند ۱۴۰۲

سخنگوی اقتصادی دولت: دولت در مصوبه‌ سال جاری خود در مورد محصولات و خوراک پتروشیمی، برای سال‌های آینده خود را محدود و منضبط به قاعده و فرمولی کرد تا وضعیت برای فعالان اقتصادی و صنایع بورسی پیش‌بینی پذیر باشد.

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص آخرین وضعیت پذیرش شرکت های ایران خودرو و سایپا در بورس تهران و واگذاری سهام شرکت های تودلی خبر داد.

مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه: تجدید ارزیابی دارایی‌ شرکت‌ها، در آینده موجب توسعه و افزایش سودآوری صنعت فولاد کشور می‌شود. دستورالعمل حاکمیت شرکتی برای حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران و پیشگیری از وقوع تخلفات تصویب شد.

کارشناس حوزه حاکمیت شرکتی: رعایت حقوق سهامداران به خصوص سهامداران خرد و همچنین سایر ذینفعان در گرو نظارت دقیق و اثر بخش تمامی قوانین و مقررات بخصوص دستورالعمل حاکمیت شرکتی است.

براساس آمار منتشره از سوی گمرک، طی ۱۱ ماه گذشته میزان صادارت ایران با ۱۵ کشور همسایه به ۵۵ میلیارد دلار در ۱۱ ماهه رسید که این عدد نسبت به مدت مشابه ۲.۵ درصد با رشد مواجه شده است.

 ۶ مزیت اصلاح حد نصاب سرمایه‌گذاری در صندوق‌های با درآمد ثابت

 میثم کاویانی، کارشناس بازار سرمایه نوشت: با توجه به تصمیمات اخیر بانک مرکزی، مصوبه اخیر سازمان بورس در خصوص صندوق های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت منجر به استقبال صندوق ها از تصمیمات بانک مرکزی در خصوص ابزارهای بازار پول خواهد شد.

زمان تغییر نصاب سرمایه‌گذاری در سهام صندوق‌های درآمد ثابت تا شهریور ۱۴۰۳ تمدید شد

 با تصمیم هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، زمان تغییر نصاب سرمایه‌گذاری در سهام صندوق‌های سرمایه گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت از ۱۵ درصد به حداکثر ۱۰ درصد از دارایی‌های صندوق تا پایان شهریورماه ۱۴۰۳ تمدید شد.

 اعطای مجوز افزایش سرمایه ۱۲۵ ناشر از ابتدای دی ماه سال جاری

رئیس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار سرمایه‌ای سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: از ابتدای دی ماه سال جاری تا کنون برای ۱۲۵ شرکت و به میزان ۲.۰۷۱ هزار میلیارد ریال مجوز افزایش سرمایه صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد مجوزها رشدی نزدیک به دو برابر ثبت شده است.

  • هج ارسالی در

    تمام سرمایمو توبورس باختم حالا بعدیکهفته یه رشد ۹هزاری داشته بایدبه به چه چه کنیم

  • علی ارسالی در

    خدا ازتون نگذره که دستتون همیشه تو جیب م ردم هست از بورس میرین در طلا از طلا میری ن در دلار از دلار میرین به خودرو و...... خلاصه کسری بودجه تون تامین میشه .انشاالل ه زن و بچتون یتیم بشن

  • حمید ارسالی در

    هر وقت وضعیت دو صندوق دارایکم و پالایش ک ه قرار بود منبع درآمد سهام دار خرد باشد شفاف و درست شد آن وقت بورس تهران قاابل ا عتماد خواهد بود.

  • حسن ارسالی در

    بورس را نابود کردید رفت
    وقتی اطم ینان از سرمایه‌گذاران سلب شده است دیگر ا میدی به بهبود وضعیت بازار وجود ندارد و ج بران زیان و عقب ماندگی سرمایه هدر رفته ب ه این زودی امکانپذیر نخواهد بود.

  • ناشناس ارسالی در

    متاسفانه وقتی حقوقی میخواهد حقیقی قیمت ر اددر بالا خرید کند وبعد با عرضه بالا قیم ت پایین میاره تا فروش خودش را درپایین خر ید کند امکان رشد سهم مقدور نیست

  • ناشناس ارسالی در

    بهتر به جای بورس بگید قمار خانه.الان هم یکسری ها تو بورس موندن از رو بدبختیه.چون پولشون با توجه به تورم و بازارهای موازی 1000درصد بی ارزش شده.حالا خوبه دولت اول ویت اولش بورس بوده و الویت دومش مهار تور م و کاهش قیمت دلار و طلا بوده.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها