|
کدخبر: 319769

بازار سرمایه/ وضعیت بورس/ بازار سهام

بورس به کانال پایین تر سقوط کرد / خبرهای مهم در بازار سرمایه

در تاریخ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲، شاخص کل بورس تهران به سطح ۲,۰۹۸,۳۵۹ واحد رسید و با ریزش بیش از ۱ هزار واحد، ارزش کلی بازار را به طور قابل توجهی کاهش داد. این رویداد نشانگر ناراحتی و نگرانی سرمایه‌گذاران درباره وضعیت بازار بورس بود.

اقتصاد بورس به کانال پایین تر سقوط کرد / خبرهای مهم در بازار سرمایه

در تاریخ ۱۶ بهمن ماه، بازار بورس تهران با کاهش قیمت‌ها در شاخص کل مواجه بود و ارزش سهام در آن روز کاهش یافت. این وضعیت باعث تغییر رنگ بسیاری از نمادهای معاملاتی شد و آنها به رنگ قرمز تغییر کردند. رنگ قرمز نشانگر کاهش قیمت نسبت به قیمت قبلی سهم است و این نشانگر کاهش ارزش سرمایه‌گذاری در بازار است. این وضعیت احتمالاً ناشی از نگرانی‌ها و فروش فشرده توسط سرمایه‌گذاران است که به دلیل اخبار و شرایط اقتصادی در حال فروش سهام خود هستند. تنزلات قیمت در بازار بورس می‌تواند ناشی از عوامل اقتصادی، سیاسی یا جهانی باشد که تأثیر قابل مشاهده‌ای بر بازار سرمایه دارد.

معاملات در این روز با شروعی نزولی آغاز شد و در ادامه این نزول، تدریجاً افزایش پیدا کرد. در نیمه روز، ریزش قابل توجهی رخ داد و شاخص کل نزدیک ۱ هزار واحد رسید. نمادهای بورسی مانند فملی، اخابر، فولاد، فارس، رمپنا، وغدیر و تاپیکو تأثیرات مثبت و منفی را بر روی رشد شاخص کل داشتند. بر اساس نظر کارشناسان، بازار هنوز پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌های هر گروه قابلیت صعود بیشتری دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۱۶ بهمن ۱۴۰۲

نقشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  رشد متعادل شد تا با رشد ۱۴۵۴ واحدی به ۷۳۸ هزار و ۹۱ واحدی رضایت دهد.

شاخص-کل

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با ریزش بالای ۱ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۲,۸۷۷,۳۷۷.۸۲۳ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۴۸,۸۲۰.۱۹۶ میلیارد ریال و حجم معاملات ۶.۸۹ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز آریا، بپاس، هرمز، ارفع، شاوان، سمگا و وسپهر هستند.

نمادهای-بورسی

خبرهای مهم بورسی در ۱۶ بهمن ۱۴۰۲

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار: افزایش نقش بخش خصوصی در رابطه با تامین مالی از طریق اوراق بدهی نیز نقش بخش خصوصی واقعی در مقایسه با گذشته افزایش یافته است‌.

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: کاهش عوارض صادراتی محصولات خام و نیمه خام در کمیسیون اقتصادی مجلس تصویب شد.

رئیس انجمن مالی: در سه دهه اخیر بازار سرمایه در حوزه ابزارها در مقایسه با بازار پول پیشرفت قابل توجهی داشته است.

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد: وظیفه تولید برق و گاز برعهده به وزارت نیرو و نفت است اما اگر برق به صنعت فولاد اختصاص ‌پیدا نکند، تولیدکنندگان فولاد چاره‌ای جز تاسیس نیروگاه ندارند.

مدیر عامل صبا فولاد: صنعت فولاد در ریل درستی قرار دارد و باید تا سال ۱۴۰۴ به ظرفیت تولید ۵۵ میلیون تن دست یابد.

تحلیگر بازارهای مالی:  واقعی شدن و افزایش شفافیت ترازنامه شرکت‌ها، به روز شدن ارزش دارایی‌ها در جذب سرمایه‌گذاران موثر خواهد بود.

کارشناس بازار سرمایه: ورود صندوق‌های بخشی صنعت بیمه به بازار سرمایه، باعث آگاهی بیشتر سرمایه‌گذاران نسبت به پتانسیل‌ها و تهدیدهای این صنعت می‌شود.

کارشناس حوزه مسکن: مولدسازی دارایی‌های دولت ضمن افزایش تولید مسکن به تنظیم بازار و کاهش قیمت‌ها نیز کمک می‌کند. باید بتوانیم از ظرفیت بورس کالا برای مولدسازی دارایی‌های دولت استفاده بهنیه‌ای کنیم.

۵۶ سالگی بورس مبارک

مهدی حاجی‌وند، مدیر روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار در یادداشتی برای پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، در خصوص «پنجاه وششمین سالگرد بورس اوراق بهادار تهران» نوشت: بدون شک شفافیت بازار سرمایه در مقایسه با دیگر بازارهای مالی کشور یک سر و گردن بالاتر است و هدف اصلی بازارهای پول و سرمایه، تامین مالی بنگاه‌ها و تخصیص بهینه منابع است؛ به‌طوری‌که با تحقق هدف مزبور می‌توان بازدهی مطلوب و رشد پایدار را در اقتصاد کشور شاهد باشیم.

سبقت بورس ایران از کشورهای همسایه

علی رحمانی، نخستین مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران با اشاره به پنجاه و ششمین سالگرد تاسیس بورس اوراق بهادار تهران گفت: راه‌اندازی این بورس گامی بسیار مبارک در ۵۶ سال اخیر بوده و نشان‌دهنده توسعه‌یافتگی بازار سرمایه نسبت به کشورهای همسایه است.

 تکنولوژی و استراتژی عامل مهم در ادغام یا انحلال کارگزاری‌ها

مدیر نظارت بر کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت:با توجه به توسعه روزافزون تکنولوژی‌ و فناوری اطلاعات و همچنین تقویت و تعمیق رقابت میان کارگزاری‌ها، طی سال‌های پیش‌رو شرکت‌های کارگزاری که استراتژی خود را در مسیر توسعه تعریف نکنند، با جبر فضای جدید کسب و کار، ناگزیر به ادغام یا انحلال خواهند بود.

  • ناشناس ارسالی در

    بورس بهترین دارایی دولت کشور ماست چپاول شرکتها ودست درازی به اموال سهامداران وبد ترین سرمایه گذاری برای مردم عادی.

  • ناشناس ارسالی در

    دوساعت میان زر می زنن بورس خوب میشه فرداش می ریزه ک یک ماه هم پشت هم‌رشد کنه هنوز ب پول نرسی و بعد هم اصلاح و استراحت و غیره و برگشت سر جای اول بعد میگن بورس ۲۰ درصد رشد داشته خوب اونهایی ک ۲۰ درصد گرفتن سود کردن همش خواهر کص بازیه داخلی های بورس و کارمزد بگیر ها و صندوق هاس

  • ناشناس ارسالی در

    فدای سر عشقی بیسواد که هیچگونه دانش و ا طلاعاتی راجع به بورس نداره و یک سری دزد و رانت خوار از خداشون هست که این آدم رئیس سازمان بورس باشند تا بیشتر بت وانند سودهای آنچنانی به جیب بزنند .

  • زارع ارسالی در

    بح بح عجب بورسی عجب اقتصادی 4 ساله که بو رس ایران زمین خورده هنوز جون نگرفته مردم دارن نگاه میکنن همه واردهستن بازده بور س ایران طی دوسال گذشته 0 بوده تورم 46 در صد

  • حامد ارسالی در

    اکثرا دارن پول هاشون رو از بورس خارج می کنند ومیرن دلار طلا ویا رم ارز میخرن بور س ایران فقط ظرر هست دیگه فایده آیی نداره من شخصا دیگه اعتماد بهش ندارم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها