|
کدخبر: 321282

عیدنوروز /گردشگری/ماه مبارک رمضان

صاحبخانه جدید گردشگری تهران/ نوروز ملل سورپرایز شهرداری برای گردشگران

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، اعلام کرد که سازمان گردشگری شهرداری تهران در آستانه سال جدید شکل گرفته است و به مواردی اشاره کرد.

اقتصاد صاحبخانه جدید گردشگری تهران/ نوروز ملل سورپرایز شهرداری برای گردشگران

محمدامین توکلی‌زاده، توضیح داد: امسال سالی بسیار پربرکت است، زیرا تقارن ماه مبارک رمضان با نوروز، دو بهار در استقبال از یکدیگر قرار دارند و بهار قرآن با بهار طبیعت هم آمیزش می‌یابند. این واقعیت باعث می‌شود مسئولیت ما سنگین‌تر شود، اما در عین حال یک فرصت فوق‌العاده برای ایجاد نشاط اجتماعی و شادی برای ما فراهم می‌شود.

وی تصریح کرد: ما در معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران از ماه شعبان جشن‌های خودمان را در شهر تهران شروع کردیم و در گوشه و کنار شهر الحمدلله جشن‌های خوبی برای مردم برگزار می‌شود و بسیاری از برنامه‌های ما با اعیاد مذهبی قرین شده است.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: برای ماه مبارک رمضان و نوروز هم یک برنامه تلفیقی را در نظر گرفتیم و در حال حاضر برنامه «شهر شهدا» که در فرهنگسرای خاوران در حال اجرا است، به محض ورود به ماه رمضان چهره‌اش تغییر می‌کند و ویژه ماه رمضان به کار خود ادامه می‌دهد.

توکلی‌زاده یادآور شد: در پارک لاله هم برنامه‌ای با عنوان «رمضان شهر» به مناسبت ماه مبارک و نوروز خواهیم داشت و آنجا هم فضای شور و نشاط برای مردم به راه می‌افتد و از افطار تا پاسی از شب برنامه‌های متنوعی اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: طی ۲ سال گذشته هم در معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، چنین برنامه‌هایی برای مردم تدارک می‌بینیم و افتتاحیه برنامه‌های نوروزی را در میدان ولیعصر (عج‌الله) برپا می‌کنیم و کاروان‌های نوروزی علاوه بر این میدان در همه مناطق شهر تهران برنامه اجرا می‌کنند.

اجرای برنامه‌های شاد ویژه نوروز در اماکن تجمعی مردم

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران تأکید کرد: سعی می‌کنیم در اماکن تجمعی مثل مراکز تره‌بار و ... که مردم برای خرید مراجعه می‌کنند، اجرای برنامه‌های شاد را در دستور کار داشته باشیم که همان‌طور که مردم مشغول به جا آوردن آداب و رسومات نوروزی خود هستند، کنار مردم باشیم و شادی و نشاط را در این مراکز تجمعی ایجاد کنیم.

توکلی‌زاده همچنین تصریح کرد: در این دوره مدیریت شهری برنامه‌هایی مثل محرم شهر، شهر شهدا، رمضان شهر، نوروزگاه‌ها و دهکده‌های ورزشی را تجربه کردیم و در سال گذشته ۷ نوروزگاه در تهران افتتاح و برنامه‌های ‌ویژه‌ای را اجرا کردیم و مجموعا بیش از ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از برنامه‌های این نوروزگاه‌ها استفاده کردند.

وی یادآور شد: نوروزگاه‌ها در واقع با ویژه برنامه‌های نوروزی مثل موسیقی اقوام و سنت پذیرایی و دید و بازدید‌های نوروزی که از گذشته در اقوام ایرانی بوده و مایه مباهات هستند را بازنمایی می‌کنند و بخشی از این برنامه‌ها را کشورهایی که با زبان فارسی و نوروز عجین شده‌اند، نوروز ملل را در نقاطی مثل منطقه گردشگری عباس آباد، باغ پرندگان، برج میلاد و مجموعه دریاچه خلیج فارس تجربه می‌کنند و بیشتر به این موضوعات خواهند پرداخت.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران اضافه کرد: ما چون در آستانه شکل گیری سازمان گردشگری شهرداری تهران هستیم، امسال موج گردشگری ما تشدید خواهد شد و در سال گذشته تمام مراکز گردشگری شهرداری رکورد چند سال گذشته افتتاح خود را پشت سر گذاشتند.

تأکید شهرداری بر خانواده محور بودن برنامه‌ها و جشن‌ها

توکلی‌زاده خاطرنشان کرد: در سال گذشته در نقاط مختلف مثل برج میلاد برنامه‌هایی چون «تهران ِ دیدنی» و «تهران مقصد ِ گردشگری» در دستور کار ما در معاونت فرهنگی و اجتماعی قرار داشت و طبق آمار مقایسه‌ای ما از زمان افتتاح چند نقطه دیدنی پایتخت، رکورد بازدید مردم را پشت سر گذاشتند و میزبان گردشگران تهرانی و غیر تهرانی بودند.

وی به ایجاد نوروزگاه ویژه در پارک ملت اشاره کرد و افزود: در این پارک نوروزگاهی برای اقوام مختلف ایرانی در سال گذشته ایجاد شد و همکارانم خدمتگزاری ویژه‌ای را به مراجعه کنندگان ارائه کردند و به خصوص سازمان ورزش، سازمان امور بانوان، اداره کل فرهنگی و سازمان پارک‌ها و شهرداری منطقه ۳ از مردم به خوبی میزبانی کردند و برنامه‌های متنوعی را از زمان نماز مغرب و عشا تا پاسی از شب اجرا کردند و برای نوروز امسال نیز برنامه‌های خوبی تدارک دیده شده است.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران تأکید کرد: اجرای موسیقی، مسابقه، اجرای جشن برنامه‌های شاد و مهیج، دید و بازدید، خرید و اجرای مسابقات ورزشی برای مردم به طور خانواده محوری تدارک دیده شد.

توکلی‌زاده افزود: موضوع ما در تهران و برگزاری جشن‌ها و مراسمات بر این متمرکز است که خانواده را مخاطب برنامه‌های تفریحی و گردشگری قرار دهیم و هر مجموعه‌ای را که ایجاد می‌کنیم ریز رخدادهایی را در آن تدارک ببینیم که اگر نوجوان دختر یا پسری در خانواده هست، بتوانند در کنار پدر و مادر از این تنوع رخدادها بهره‌مند شوند.

منبع: آنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها