|
کدخبر: 254205

مصرف ۸۹ میلیون لیتری بنزین در ۷ روز

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: پس از پایان یافتن تعطیلات نوروز و فرارسیدن ماه مبارک رمضان، مصرف بنزین کاهش یافت و از ۱۴ فروردین تا ۲۱ فروردین سال جاری میانگین مصرف روزانه ۸۹ میلیون لیتر شد.

کرامت ویس‌کرمی با اشاره به وضعیت مصرف بنزین در کشور اظهار داشت: میانگین مصرف بنزین در تعطیلات نوروزی از بازه زمانی ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ به روزانه ۱۱۰ میلیون لیتر افزایش یافت‌ درحالی که میانگین مصرف بنزین در سال ۱۴۰۰ روزانه ۸۷ میلیون لیتر بوده است؛ یعنی بیش از ۲۶ درصد افزایش مصرف.

وی افزود: پس از پایان یافتن تعطیلات نوروز و فرارسیدن ماه مبارک رمضان، مصرف بنزین کاهش یافت و از ۱۴ فروردین تا ۲۱ فروردین سال جاری میانگین مصرف روزانه ۸۹ میلیون لیتر شده است، یعنی مصرف نسبت به تعطیلات نوروزی حدود ۲۰ درصد کاهش یافته است.

ویس‌کرمی گفت: عدد مصرف بنزین در ماه مبارک رمضان تقریبا مشابه با میانگین مصرف در سال ۱۴۰۰ شده است اما قطعا میانگین مصرف روی این عدد باقی نخواهد ماند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: پیش‌بینی ما افزایش میانگین مصرف در سال ۱۴۰۱ به روزانه ۹۵ میلیون لیتر خواهد بود و یک رشد ۸ درصدی را نسبت به سال گذشته برآورد کرده‌ایم.

طبق این گزارش، رشد ۸ درصدی مصرف سالانه بنزین درحالی رقم می‌خورد که رقم تولید بنزین کشور بدون در نظر گرفتن محدودیت‌ها ۱۰۵ میلیون لیتر در روز است. بدین ترتیب پیش‌بینی می‌شود از ابتدای سال ۱۴۰۲ تولید و مصرف بنزین به نقطه سربه‌سر برسد، موضوعی که رخداد آن تا پایان سال جاری نیز چندان دور از ذهن نیست.

 

منبع: فارس

ارسال نظر