|
کدخبر: 321177

قیمت برنج/ برنج هندی/ بازار برنج

قیمت برنج هندی سر به فلک کشید! / دلیل گرانی چیست؟

نرخ برنج هند به دلیل کاهش عرضه و بهبود تقاضا، به رکورد جدیدی رسیده است.

اقتصاد قیمت برنج هندی سر به فلک کشید! / دلیل گرانی چیست؟

در هفته جاری، نرخ برنج ۵ درصد شکسته هندی از دلایل محدودیت عرضه و بهبود جزئی در تقاضا، به بالاترین سطح خود رسید. در عین حال، قیمت برنج ویتنام با افزایش ذخایر کاهش یافت. در طول هفته جاری، قیمت برنج ۵ درصد شکسته هندی با قیمت رکوردی بین ۵۴۶ تا ۵۵۴ دلار در هر تن، نسبت به ۵۴۲ تا ۵۵۰ دلار در هفته گذشته، افزایش یافت.

تقاضا در این هفته نسبت به هفته گذشته بهتر بود. خریداران از قیمت‌های بالاتر ناراحت هستند اما واقعاً گزینه های زیادی ندارند. یک صادرکننده مستقر در کلکته گفت برنج هندی هنوز ارزانتر از برنج سایر مناطق است.

برنج ۵ درصد شکسته ویتنام با قیمت ۶۲۵ تا ۶۳۰ دلار در هر تن عرضه شد که از ۶۳۷ تا ۶۴۰ دلار در هفته قبل کاهش یافته است. قیمت برنج شکسته ۵ درصدی تایلند ۶۱۵ دلار در هر تن اعلام شد که اندکی نسبت به هفته گذشته ۶۱۰ دلار در هر تن افزایش یافته است.

بر اساس گزارش رویترز، معامله‌گران افزایش قیمت را ناشی از نوسانات پول محلی دانستند، در حالی که وضعیت تقاضا همچنان ضعیف است و معامله عمده‌ای انجام نمی‌شود. آنها همچنین خاطرنشان کردند که انتظار می‌رود عرضه جدید به تدریج در ماه آینده وارد بازار شود.

چه عواملی باعث کاهش عرضه برنج هند شده اند؟

چند عامل می‌توانند به کاهش عرضه برنج هند و در نتیجه افزایش نرخ آن منجر شوند:

۱. شرایط آب و هوایی: شرایط آب و هوایی نقش مهمی در عملکرد برنج دارد. بی‌حاصلی یا کاهش بارش‌های طبیعی، خشکسالی، سیلاب و سایر شرایط نامساعد می‌توانند منجر به کاهش عرضه برنج شوند.

۲. عوامل کشاورزی: مشکلات مرتبط با کشاورزی مانند بیماری‌ها، آفات، عدم استفاده از تکنولوژی‌های به روز و نبود بهره‌وری بهینه می‌توانند تولید برنج را تحت تأثیر قرار داده و عرضه را کاهش دهند.

۳. سیاست‌های دولتی: تصمیمات دولت در زمینه تنظیم قیمت، تعیین سطح تولید، تعرفه‌های وارداتی و صادراتی و سایر سیاست‌های مرتبط با کشاورزی و تولید برنج می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر عرضه داشته باشد.

۴. تغییر الگوی کشت: تغییر در الگوی کشت و انتخاب محصولات دیگر به جای برنج می‌تواند باعث کاهش تولید و عرضه برنج شود.

۵. عوامل اقتصادی: عوامل اقتصادی مانند تورم، نرخ ارز، قیمت واحد مصرف و سایر عوامل مرتبط با بازار می‌توانند تأثیر گذار باشند و تولیدکنندگان را به کاهش تولید و عرضه برنج ترغیب کنند.

این عوامل و ترکیب آن‌ها می‌توانند منجر به کاهش عرضه برنج هند و افزایش نرخ آن شوند. البته، هر کشور و منطقه ممکن است با عوامل خاص و منحصر به فرد خود روبه‌رو شود که می‌تواند تأثیرگذاری بیشتری در عرضه برنج داشته باشد.

 

منبع: ايسنا
  • ناشناس ارسالی در

    برنج هندی اصلاً نخرید .
    برنج نیست .
    دم پختک است .
    برنج پاکستانی و تایلندی خوب است .

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها