|
کدخبر: 321154

اختصاصی گسترش نیوز؛

قیمت این میوه ها فضایی شد / یک کیلو ۲۳۹ هزار تومان!

در این گزارش به بررسی قیمت انواع میوه پوست کنده در بازار پرداخته ایم.

اقتصاد قیمت این میوه ها فضایی شد / یک کیلو ۲۳۹ هزار تومان!

میوه ها یکی از طبیعی ترین منابع انواع ویتامین هستند که مصرف آن ها در طول روز از سوی پزشکان، پیشنهاد شده است. میوه هایی مانند پرتقال و سیب و خیار و نارنگی، در سبد خرید مردم وجود دارد و در تمام خانه ها یافت می شود. هر شخص باید به صورت روزانه مقدار قابل توجهی میوه مصرف کند تا ویتامین های مورد نیاز بدن خود را تامین کند. فروش میوه ها جدیدا روش های متفاوتی پیدا کرده است. بیشتر میوه ها یا درون سبدهای خاص و لاکچری هستند و یا اینکه درون یک کارتن قرار داده می شوند.

میوه-جات

یکی دیگر از شیوه های فروش میوه که اخیرا بسیار مورد توجه قرار گرفته، فروش میوه به صورت پوست کنده است. چند مدل میوه را پوست کنده و در یک ظرف قرار می دهند. اصولا این شیوه از فروش میوه برای جشن ها و میهمانی ها مورد استفاده قرار می گیرد اما باید توجه داشت گه قیمت آن بسیار بالا است و تنها در وقت صرفه جویی می شود و هزینه ها چند برابر است.

با گشت کوتاهی در سایت های فروش مواد غذایی، متوجه فروش پک های میوه به صورت پوست کنده شدیم که تنوع بسیار بالایی هم دارد. برای مثال یک ظرف میوه که شاید شامل ۴ مدل باشد و همچنین وزن آن یک کیلو گرم است، با مبلغ ۲۳۹ هزار تومان به فروش می رسد. آنطور که از عکس آن مشخص است میوه هایی مانند نارنگی و خیار و پرتقال و کیوی درون ظرف وجود دارند که اگر هرکدام را بخواهیم به صورت جداگانه تهیه کنیم بسیار کم تر خواهد بود. آنطور که گفته می شود، وزن این ظرف میوه یک کیلوگرم است و قطعا از هر میوه مقدار ۲۵۰ گرم در آن قرار داده اند. هرکیلو پرتقال تقریبا ۳۵ هزار تومان قیمت دارد که ۲۵۰ گرم آن حدود ۹ هزار تومان می شود. میوه های دیگر هم اگر به همین میزان حساب کنیم، قیمت ظرف یک کیلویی این میوه ها، زیر ۵۰ هزار تومان می شود. حال اینکه چرا این ظرف ۲۳۹ هزار تومان قیمت دارد مشخص نیست و معلوم نیست که معیار این قیمت گذاری چه چیزی است.

ظرف-میوه

در یکی دیگر از سایت های فروش میوه به صورت خرد شده، میوه ها را با وزن ۲۲۰ گرم در لیوان هایی ریخته اند و حداقل سفارش را ۳۰ عدد اعلام کرده اند. قیمتی که برای این میوه ها درنظر گرفته اند مبلغ ۷۴ هزار تومان است که شاید از هر میوه یک یا ۲تکه در آن قرار داده باشند.

جام-میوه

شواهد نشان می دهد که این سایت ها، قیمت را چند برابر اعلام می کنند و همانطور که در بالا اعلام کردیم، قیمت میوه به صورت کیلویی، بسیار ارزان تر از پوست کنده آن است. باید نتیجه گرفت که خرید از سایت های فروش میوه پوست کنده برای افراد پولدار است که دوست دارند مهمانی های لاکچری برگزار کنند و همچنین در وقت خود صرفه جویی کنند. اگر تنها یک ساعت وقت گذاشته و میوه را خودمان پوست بکنیم و در ظرف قرار دهیم، از بروز هزینه های عجیب و غریب جلوگیری کرده ایم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها