|
کدخبر: 320631

قیمت میوه/ بازار میوه/ بازار عید

جزئیات مهم درباره قیمت میوه شب عید

اسداله کارگر، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی تهران، با تاکید بر اینکه میوه‌ها برای شب عید به مقدار لازم و کافی موجود هستند، اعلام کرد که تا کنون قیمت برای عرضه در شب عید اعلام نشده است.

اقتصاد جزئیات مهم درباره قیمت میوه شب عید
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی تهران درباره وضعیت میوه‌ها در شب عید اظهار کرد که پرتقال و سیب زرد و قرمز به عنوان دو میوه پرطرفدار در این روزها شناخته می‌شوند. او افزود که در حال حاضر تولید و عرضه این میوه‌ها به طور مناسب و کافی است و توانسته نیاز بازار را برطرف کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تاکنون قیمت میوه شب عید مصوب نشده است، افزود: هر ساله در این ماه از سال قیمت میوه باید مشخص می‌شد، اما تاکنون ما دستورالعملی برای فروش دریافت نکرده‌ایم.

کارگر تاکید کرد: در حال حاضر اگر برخی از مسئولان اعلام می‌کنند که میوه شب عید به‌عنوان مثال باید ۱۰ الی ۱۵ درصد کمتر از نرخ مصوب به‌فروش برسد، باید بگوییم که مبنای قیمتی آن‌ها چند تومان است و خریدار چه قیمتی را باید برای خرید میوه در نظر بگیرد؟

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران با تاکید بر اینکه معیار قیمت میوه براساس فاکتور خرید تعیین می‌شود، اظهار کرد: هنگامی که میوه با کیفیت‌های مختلف به بازار عرضه می‌شود، نمی‌توان برای آن قیمت مصوب تعیین کرد و مشتریان در این وضعیت با سردرگمی مواجه می‌شوند.

وی در پایان تاکید کرد: اینکه چقدر میوه برای شب عید ذخیره‌سازی شده است، در اولویت نیست و باید در ابتدا قیمت مشخص شود؛ چرا که اگر قیمت معیاری وجود نداشته باشد مردم نیاز خود را می‌توانند از بخش خصوصی برطرف کنند.

عرضه میوه شب عید در ۱۰ اسفند

تعیین نشدن قیمت در روز‌های پایانی بهمن در حال اتفاق افتاده است که در روز‌های گذشته سرپرست سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران از عرضه میوه شب عید در ۱۰ اسفند خبر داده و گفته است: ۲ هزار و ۵۰۰ تن سیب و هزار و ۲۰۰ تن پرتقال برای شب عید خرید و ذخیره‌سازی شده است.

حال باید منتظر ماند که آیا در روز‌های آینده و قبل از ۱۰ اسفند قیمت میوه شب عید مصوب و اعلام می‌شود یا نه؟

عوامل موثر بر قیمت میوه

عوامل متعددی می‌توانند بر قیمت میوه تأثیر بگذارند. در زیر به برخی از این عوامل اشاره می‌کنم:

۱. عرضه و تقاضا: نسبت عرضه و تقاضا بر بازار میوه می‌تواند به طور مستقیم قیمت را تحت تأثیر قرار دهد. اگر تقاضا بیشتر از عرضه باشد، قیمت ممکن است افزایش یابد و برعکس.

۲. فصل‌بندی: توزیع میوه‌ها در فصول مختلف سال می‌تواند تأثیر زیادی بر قیمت داشته باشد. میوه‌هایی که در فصل خاصی محدود به تولید می‌شوند، ممکن است قیمت بیشتری داشته باشند.

۳. شرایط آب و هوایی: شرایط آب و هوایی از جمله خشکسالی، سرما و گرما می‌تواند روی تولید میوه‌ها تأثیر بگذارد و در نتیجه قیمت را تحت تأثیر قرار دهد.

۴. شرایط کشاورزی: مسائلی مانند بیماری‌ها، آفات، کیفیت خاک و استفاده از مواد شیمیایی در کشاورزی نیز می‌توانند بر تولید و قیمت میوه‌ها تأثیرگذار باشند.

۵. تحریم‌ها و سیاست‌های تجاری: تحریم‌ها، محدودیت‌های تجاری، مالیات‌ها و سیاست‌های دولتی نیز می‌توانند بر قیمت میوه تأثیرگذار باشند.

مهم است بدانید که این فاکتورها ممکن است با توجه به نوع میوه و منطقه جغرافیایی متغیر باشند و در هر صورت، قیمت میوه تحت تأثیر تعداد عوامل متفاوت قرار می‌گیرد.

منبع: اتاق اصناف تهران
  • ناشناس ارسالی در

    تورا به خدا کارقیمت میوه شب عید ند اشته باشید بگذارید مردم بیچاره به حال خودشان بیاشند مردم پول ندارند که شب عیدی میوه واجیل بخ رند

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها