|
کدخبر: 319487

قیمت میوه/ قیمت خرما/ بازار میوه

پیش بینی قیمت میوه در بازار شب عید / خرما چند؟

با توجه به گزارش‌های رسمی که اعلام شده است، دولت امسال نزدیک به ۲۰ هزار تن ذخیره سیب و پرتقال برای شب عید دارد. بر اساس توقعات مقامات دولتی، افزایش قیمت میوه در این زمان نباید نامتعارف باشد.

اقتصاد پیش بینی قیمت میوه در بازار شب عید / خرما چند؟

 ایوب فصاحت، رئیس سازمان تعاون روستایی کشور، اظهار داشت که بازار میوه هفتگی به صورت دقیق نظارت می‌شود. وی پیش بینی کرد که قیمت میوه در شب عید امسال افزایش غیرمعقولی نخواهد داشت و این سال یکی از بهترین سال‌ها برای تامین میوه شب عید خواهد بود، با کمترین تفاوت قیمت نسبت به سال‌های گذشته.

اما درحال حاضر قیمت سیب و پرتقال چند است؟ طبق بررسی ها امروز جمعه ۱۳ بهمن، کف قیمت پرتقال در تره‌بار تهران، ۱۴هزار و ۵۰۰ است. این کف قیمت در سطح شهر  ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان است. سقف آن هم بسته به نوع پرتقال و محله فروش آن فرق می‌کند.در تره بار سقف قیمت پرتقال ۲۰ هزار تومان اعلام شده است. در میادین شهرداری سیب هم بین ۲۲ هزار تا ۲۸ هزار تومان عرضه می‌شود.

خرما در بازار چند؟

رئیس سازمان تعاون روستایی کشور در مورد تامین نیاز خرما ماه رمضان هم گفت:  تاکنون بیش از ۶۰۰ تن ذخیره‌سازی انجام و به استان‌ها ارسال شده البته به همین میزان ذخیره احتیاطی در حال انجام است.

به نقل از ایسنا، او ادامه داد: در حوزه خرما نیز رصد روزانه و هفتگی بازار انجام می‌شود که باتوجه به ذخایر موجود امیدواریم امسال شاهد بهترین تعدیل قیمت‌ها در ماه رمضان باشیم و مردم مشکلی از این بابت نداشته باشند.

 البته بررسی ها نشان میدهد، همین الان کف قیمت یک کیلو خرما ۶۰ هزار تومان است و سقفش بالای ۲۲۰هزار تومان است.

منبع: اکوایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها