|
کدخبر: 320984

قیمت اینترنت / فیلترشکن / سرعت اینترنت

وزیر ارتباطات: جرم‌بودن استفاده از فیلترشکن‌ها به ما ابلاغ نشده است

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه جرم بودن استفاده از فیلترشکن‌ها را از صدا و سیما شنیده‌ام، گفت: این موضوع به صورت رسمی به ما ابلاغ نشده است.

اقتصاد وزیر ارتباطات: جرم‌بودن استفاده از فیلترشکن‌ها به ما ابلاغ نشده است

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه جرم بودن استفاده از فیلترشکن‌ها را از صدا و سیما شنیده‌ام، گفت: این موضوع به صورت رسمی به ما ابلاغ نشده است.

او افزود: مرجع تصویب این موضوع شورای عالی فضای مجازی است و دبیر محترم شورا این موضوع را تبیین کرده‌اند.

روز گذشته خبری مبنی بر ممنوعیت قطعی استفاده از وی پن ان ها منتشر شد و موجی از واکنش های مختف را به دنبال داشت.

با توجه به تصمیم مرکز ملی فضای مجازی و اعلام شورای عالی فضای مجازی، استفاده از ابزارهای فیلترشکن همچنین ممنوع شده است. در گذشته، تنها فروش ابزارهای رفع فیلتر ممنوع بود، اما با این تصمیم جدید، استفاده از ابزارهای رفع فیلتر بدون مجوز غیرمجاز شناخته می‌شود.

ضمناً تبلیغ افراد حقوقی نیز در پلتفرم‌های خارجی ممنوع اعلام شده است. همچنین طبق این مصوبه، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف شده تا خدمات تحریم‌شکن را برای همه کاربران به صورت رایگان فراهم کند.

در بخشی دیگر از مصوبه جدید مرکز ملی فضای مجازی، ساز و کار حکمرانی‌پذیر در پلتفرم‌های خارجی اشاره شده است. در ادامه مطلب با جزئیات خبر همراه ما باشید.

شورای عالی فضای مجازی مصوبه جدیدی را در شش ماده، برای اجرا ابلاغ کرده است. مهم‌ترین موضوع این مصوبه، ممنوعیت استفاده از ابزارهای فیلترشکن مگر با مجوز قانونی است.

‌تا پیش از این، بر اساس قانون صرفاً خرید و فروش فیلترشکن ممنوع بود نه استفاده از آن.

باید صبر کرد و دید که در نهایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات چه تصمیمی در این خصوص اتخاذ می کند. آیا استفاده از فیلترشکن نیز همانند خرید و فروش آن غیرقانونی می شود یا این موضوع به کلی منتفی خواهد شد؟

تبلیغ اشخاص حقوقی در پلتفرم‌های خارجی ممنوع شد

همچنین شورای عالی فضای مجازی تبلیغ اشخاص حقوقی در پلتفرم‌های خارجی را صراحتاً ممنوع کرده است. وزارت ارشاد با همکاری صداوسیما، فراجا، وزارت اقتصاد و قوه قضائیه مکلف به اجرایی‌سازی و تامین لوازم آن بوده و باید هر ۳ ماه یک بار نتایج را به مرکز ملی فضای مجازی ارائه کند.

همچنین بر اساس بند یک این مصوبه، وزارت ارشاد باید با همکاری وزارتخانه‌ها اقتصاد و ارتباطات ظرف یک ماه طرحی را برای ترغیب تولیدکنندگان محتوا و کسب‌وکارهای فعال در پلتفرم‌های خارجی به منظور فعالیت آنها، صرفا در پلتفرم‌های داخلی آماده کند و برای تصویب در شورای معین ارائه دهد.

این طرح باید طوری طراحی شود که ظرف ۶ ماه حداقل ۵۰ درصد از تولیدکنندگان محتوای صفحات و کانال‌های پر مخاطب، بستر فعالیت‌شان را از پلتفرم‌های خارجی به پلتفرم‌های داخلی منتقل کنند.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها