|
کدخبر: 320909 شهناز صفایی

اختصاصی گسترش‌نیوز؛

جشنواره تولید ملی ـ افتخار ملی در ایستگاه بیست و یکم

بیست و یکمین دوره جشنواره تولید ملی ـ افتخار ملی با حضور مسئولان دولتی و بخش خصوصی با هدف بررسی چالش ها و ارائه راهکارهای مناسب در جهت تقویت تولید داخلی و رفع موانع تولید برگزار شد.

اقتصاد جشنواره تولید ملی ـ افتخار ملی در  ایستگاه بیست و یکم

جشنواره تولید ملی ـ افتخار ملی، که هر ساله برگزار می‌شود، به بررسی مشکلات، چالش‌ها و موانع موجود در حوزه اقتصاد و تولید از دیدگاه تشکل‌های بخش خصوصی می‌پردازد. نهادهای دولتی و تشکل‌های بخش خصوصی نیز راهکارها و راه‌حل‌های موجود برای برطرف کردن موانع کسب و کار و ترویج فرهنگ مصرف کالای ایرانی را ارائه می‌دهند.

جشنواره-تولیدملی

این جشنواره، که نخستین بار در سال ۱۳۸۲ برگزار شد، به عنوان نخستین جشنواره حوزه صنعت و معدن کشور شناخته می‌شود. مسئولان دولتی و بخش خصوصی در سطوح مختلف در این جشنواره حضور دارند.

در بخشی از این جشنواره، علی آقا محمدی، رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری، به برنامه هفتم توسعه اشاره کرد و تأکید کرد: در آستانه آغاز برنامه هفتم توسعه، باید ظرفیت‌های توسعه خود را افزایش داده و نسل جدید صنایع را دنبال کنیم.

وی ادامه داد: برای توسعه و پیشرفت اقتصادی باید ابتدا نگاه خود را تغییر داده و نظام اعتبار و ارزش باید از املاک و اموال به افراد و اشخاص تغییر یابد و ملاک ارزش و دارایی به توانایی و تخصص فرد تبدیل شود.

همچنین در بخش دیگری از این جشنواره، فرشاد مقیمی معاون وزیر صمت و رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به تلاش‌های صورت گرفته در زمینه احیای واحدهای تولیدی غیر فعال اشاره کرد و گفت: ریاست جمهوری به احیای واحدهای تولیدی به عنوان یک نهضت اشاره کرده و در سال جاری ۱۳۰۱ واحد تولیدی غیر فعال یا نیمه فعال به چرخه تولید بازگشته است.

وی در ادامه به نقش واحدهای تولیدی کوچک در افزایش مشاغل اشاره کرد و گفت: در سال جاری تعداد ۲۳۳۵ واحد صنعتی کوچک به واحدی صنعتی کوچک افزوده شده که زمینه اشتغال ۱۱ هزار نفر را فراهم نموده است. همچنین در دولت سیزدهم ۲۳۴۳ طرح جدید به بهره برداری رسیده که ۲۶ هزار افزایش جدید اشتغال را به همراه داشته است.

وی همچنین به برنامه دولت سیزدهم در توسعه واحدهای تولیدی و صنعتی کوچک اشاره کرد و گفت مقرر است تا پایان دولت سیزدهم ۶۶۰۰ واحد صنعتی کوچک به بهره‌برداری برسد.

در ادامه سید مهدی نیازی، معاون سازمان برنامه و بوده به رشد اقتصادی بخش خصوصی در سال جاری اشاره کرد و گفت: بخش خصوصی در ۶ ماه نخست سال جاری ۴ درصد رشد اقتصادی را تجربه کرده است.

معاون سازمان برنامه و بوده با اشاره به حجم صادرات غیر نفتی کشور در سال گذشته گفت: سال ۱۴۰۱ میزان صادرات غیرنفتی کشور ۵۰ میلیارد دلار بود و رکورد صادرات غیرنفتی کشور در سال گذشته شکسته شد، که این خود از رشد بخش تولیدی و بخش خصوصی کشور خبر می‌دهد.

در ادامه عزت اله اکبری تالار پشتی - رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش مهم بخش خصوصی و اهمیت تولیدکنندگان داخلی، گفت: رشد ۸.۵ درصدی بخش صنعت، ۱۳ درصدی بخش معدن و ۲۳ درصدی بخش تجارت محقق نمی‌شود مگر با حضور حداکثری بخش خصوصی بتوانیم به این مهم دست یابیم.

همچنین در پایان این جشنواره از واحدهای تولید کننده نمونه بخش خصوصی کشور در سال ۱۴۰۲ که رشد عملکرد آن‌ها در مقایسه با سال ۱۴۰۱ مورد بررسی قرار گرفته بود، قدردانی به عمل آمد.

اهدای جوایز در جشنواره بیست و یکم

لازم به ذکر است در جشنواره امسال دو بخش جدید در قسمت اهدای جوایز اضافه شده و قرار است برترین شهرک‌های صنعتی و سفیران کار و تولید نیز مورد تقدیر قرار گیرند.

در بخش اهدای جوایز سفیران کار و تولید نیز قرار است مسئولین، فعالان اقتصادی و صنعتی که در حوزه مسئولیت خود کمک شایانی به بخش تولید و صنعت داشتند نشان سفیر کار و تولید دریافت کنند.

گفتنی است به منظور ایجاد همفکری و استفاده از ایده‌های نوین روز سه‌شنبه ۲۴ بهمن‌ماه پیش رویداد جشنواره تولید ملی-افتخار ملی با حضور اصحاب رسانه برگزار شد و اعضا و مدیران این جشنواره با اهالی رسانه به گفت و گو پرداختند و در یک نشست دوستانه هر دو طرف نظرات و ایده‌های خود را مطرح کردند.

 

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها