|
کدخبر: 240810

اقدامات بانک ایران زمین در حمایت از تولید ملی

تولید ملی همواره یک راهبرد برای افزایش توان اقتصادی کشور بوده است. تشدید تحریم‌ها در سال‌های گذشته رونق و جهش تولید را بیش از پیش ضروری کرده است. همچنین محدودیت منابع، چالش‌هایی پیش روی تولیدکنندگان قرار داده که نیازمند برنامه‌ریزی دقیق در راستای حمایت از تولید و به کارگیری صحیح منابع است.

بانک و بیمه اقدامات بانک ایران زمین در حمایت از تولید ملی

بررسی طرح‌های توجیهی اقتصادی در ایران، بر عهده‌ بانک‌ها است. از همین رو اگر بانک‌ها با نگاه کارشناسی و تنها طرح‌های ورودی را مورد ارزیابی قرار دهند، به راحتی می‌توانند با ارائه تسهیلات هدفمند، جریان تولید را تقویت کنند. در بررسی هر طرح اقتصادی دو نوع سرمایه ثابت و سرمایه در گردش مورد استفاده قرار می‌گیرد که سرمایه در گردش متناسب با نیاز یک مجموعه متغیر است. نظام بانکی با تامین سرمایه در گردش مورد نیاز واحدهای تولیدی و صنعتی می‌تواند نقش مهمی در افزایش ظرفیت این واحدها ایفا کند.

بانک ایران زمین همواره مسئله حمایت از اقتصاد و تولید ملی را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده است. یکی از اقدامات این بانک شناسایی تولید کنندگان و فعالین این عرصه در استان‌های مختلف است تا بتوان بهترین بهره‌وری را از منابع موجود ایجاد کرد. کارخانه ها و کارگاه های تولیدی در جهت ایجاد اشتغال و افزایش درآمد استانی و ملی سهم بسزایی دارند و بانک ها نیز باید به عنوان پشتیبان از این سرمایه ملی در راستای اهداف سازمانی ظاهر شوند. در همین راستا مدیران بانک ایران زمین با بازدید از مزرعه پرورش شتر مرغ، مجتمع کارتن سازی امینی اصفهان، نخستین پالایشگاه خصوصی فرآورده های نفتی البرز، صنایع شیمیایی کرمان، کارخانجات تن ماهی و فرآوری پسته و... ظرفیت‌های تولید ملی را بررسی و شناسایی کرده و حمایت خود را از آن‌ها اعلام کرده‌اند. این بانک در سال ۹۷ در راستای حمایت از تولید و اشتغال بخشی از منابع مورد نیاز و سرمایه‌ سیمان غرب آسیا را تامین کرد، که این امر نقش موثری در بهبود شرایط اقتصادی و اشتغال منطقه داشت. همچنین بانک ایران زمین در زمینه های مختلفی به ویژه صدور انواع ضمانت‌نامه ها، گشایش اعتباری اسنادی ریالی و ارائه خدمات نوین بانکی از بانک های صاحب نام است.

این بانک با حرکت به سمت بانکداری دیجیتال حمایت از کسب و کارهای جدید را که مبتنی بر خلاقیت و نوآوری هستند در دستور کار قرار داده است. نتیجه این اقدامات راه‌اندازی مرکز نوآوری بانک ایران زمین بوده است که این مرکز با حمایت موثر از استارت‌آپ‌ها، تلاش دارد فضایی برای اجرایی شدن ایده‌های نو محقق کند.

یکی از مهمترین رویکردهای بانک ایران زمین ارائه خدمات از طریق izboom ایران زمین بوم به شرکتهای دانش بنیان و استارت آپ ها و فین‌تک ‌ها بوده که موجب حمایت از کسب و کارهای نوظهور شده است.

بانک ایران زمین با اجرای طرح «فجر ایران زمین» در راستای حمایت از تولید کنندگان و تلاش برای بازگرداندن رونق به صنعت کشور، با رویکرد تعاملی به منظور تسهیل در باز پرداخت دیون، فرصت ویژه‌ای برای مشتریان بدهکار خود فراهم کرده است.

در شرایط فعلی با توجه به نوسانات اقتصادی و تحریم‌ها، تولید کنندگان با مشکلاتی مواجه هستند که بانک ها به عنوان یکی از اهرم های اصلی توسعه اقتصادی باید از آن ها حمایت کنند. بانک ایران زمین نیز با نگاه همه جانبه به این امر اقدامات موثری داشته و با حمایت‌های خود همکاری خوبی با بخش های مختلف تولید داشته است.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها