|
کدخبر: 320683

بلیت هواپیما/فروش بلیت/قیمت بلیت

سامانه جدید برای فروش بلیت هواپیما/هزینه پرواز کاهش خواهد یافت؟

مهرداد بذرپاش تاکید می‌کند که در پروازهای داخلی باید قیمت‌های مصوب توسط شرکت‌های هواپیمایی رعایت شود. او اظهار کرد که در گذشته بلیت‌های پروازهای داخلی توسط سایت‌ها و شرکت‌های هواپیمایی عرضه می‌شدند.

اقتصاد سامانه جدید برای فروش بلیت هواپیما/هزینه پرواز کاهش خواهد یافت؟
وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که در پروازهای داخلی باید قیمت‌های مصوب رعایت شود از راه‌اندازی سامانه ویژه فروش بلیت هواپیما طی روزهای آینده خبر داد.
مهرداد بذرپاش با تاکید بر این‌که در پروازهای داخلی باید قیمت‌های مصوب توسط شرکت‌های هواپیمایی رعایت شود، اظهار کرد: قبلا بلیت پروازهای داخلی توسط سایت‌ها و شرکت‌های هواپیمایی عرضه می‌شد.
وی ادامه داد:با عرضه روش‌های مختلف مجازی، مرجعیت این سایت‌ها بیشتر از آژانس‌ها شد.
وی افزود: طی چند روز آینده سامانه فروش بلیت هواپیما توسط سازمان هواپیمایی کشوری رونمایی می‌شود که بخش زیادی از این -معضلات- ساماندهی می‌شود.
 

خرید ۶۰ فروند هواپیما دستاورد دولت سیزدهم

سخنگوی دولت سیزدهم با اشاره به وضعیت جنگ در غزه، بیان کرد که جهان بدون روتوش، شاهد فجایعی است که در حال شکل‌گیری در غزه است.

بهادری جهرمی افزود که در دوران پهلوی، از مجموع ۳۰ نماینده مجلس، ۱۵ نفر را شاه انتخاب می‌کرد و ۱۵ نفر دیگر نیز با یک انتخابات نمایشی مجدداً خودشان را انتخاب می‌کردند. اما به برکت نظام و قیام امام (ره)، در حال حاضر ۲۹۰ کرسی نمایندگان مجلس مردم با رأی مردم انتخاب می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این مردم در انتخابات مجلس خبرگان رهبری که وظیفه مهم تعیین رهبری را بر عهده دارد، انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری شرکت می‌کنند و در آستانه انتخابات و همچنین راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور باشکوهی در این مناسبت‌ها خواهیم داشت و همه می‌آییم و می‌گوییم قدر نهضت امام را می‌دانیم.

بهادری جهرمی افزود: دولت سیزدهم در دو سال و نیم عمر خود تلاش کرد در حد توان قدردان مردم باشد و مشکلات و مسائلی که به واسطه کوتاهی ما و دشمنی دشمنان ایجاد شده را رفع کند و در دهه فجر ۶۸۰ پروژه در استان کهگیلویه و بویراحمد افتتاح و کلنگ‌زنی شد که ۶۱۵ پروژه معادل ۹۰ درصد افتتاحی است که رقمی بالغ بر ۷ هزار میلیارد تومان هزینه شد.

وی ادامه داد: اگر زیرساخت‌ها را فراهم کنیم همین مردمی که انقلاب را ایجاد کردند ما را در رفع مشکلات یاری و همراهی خواهند کرد و ۲ هزار طرح بزرگ در سطح کشور طی دهه فجر آماده افتتاح شد که این جدای از طرح‌های کوچک است.

سخنگوی دولت بیان کرد: این طرح‌ها در حوزه‌های راه، ریل‌سازی، بهداشت و درمان، افتتاح بیمارستان‌ها و تجهیزات بیمارستانی، حوزه انرژی و نفت، صمت، گردشگری و فرهنگی بوده و افتتاح این طرح‌ها گام بزرگی برای رشد اقتصادی و ایجاد اشتغالزایی در کشور است.

بهادری‌جهرمی بیان کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد هم به واسطه اقدامات مسئولان و حمایت‌های دولت نیز طرح‌های خوبی افتتاح می‌شود و این استان نیازمند حمایت است تا در سطح کشور تولید کننده و صادر کننده باشد.

تحریم‌های ظالمانه دشمن تأثیر قابل توجهی بر خریداری هواپیماها و بالگردها در دولت سیزدهم ایران داشته است. تحریم‌های اقتصادی و مالی، که توسط برخی کشورها و سازمان‌های بین‌المللی علیه ایران اجرا شده‌اند، محدودیت‌های قابل توجهی در دسترسی به تکنولوژی‌ها و تجهیزات مورد نیاز برای خرید و نگهداری هواپیماها و بالگردها ایجاد کرده است.

تحریم‌ها می‌توانند شامل ممنوعیت صادرات تجهیزات هوایی به ایران، محدودیت در دسترسی به قطعات یدکی و تجهیزات مرتبط، محدودیت در ارتباطات و همکاری با شرکت‌ها و تولیدکنندگان بین‌المللی باشند. این محدودیت‌ها می‌توانند باعث افزایش هزینه‌ها، کاهش قابلیت تعمیر و نگهداری، و به تأخیر انداختن برنامه‌های خرید و تجهیز ناوگان هوایی ایران شوند.

در برابر تحریم‌های اقتصادی و مالی، ایران با برخی کشورها و شرکت‌ها همکاری کرده است تا نیازهای خود را در خرید و نگهداری هواپیماها و بالگردها تأمین کند. برخی از کشورها و شرکت‌هایی که همکاری با ایران در این زمینه داشته‌اند عبارتند از:

1. روسیه: ایران هواپیمایی، شرکت هواپیماسازی سوخوئی و روسیه در زمینه خرید و نگهداری هواپیماها و بالگردها همکاری کرده‌اند. برای مثال، همکاری در خرید هواپیماهای Sukhoi Superjet و تهیه قطعات یدکی مورد نیاز صورت گرفته است.

2. ترکیه: هواپیمایی ماهان و شرکت‌های هواپیماسازی ترکیه مانند TAI (توسعه و صنعت هواپیمایی ترکیه) و HAVELSAN در زمینه همکاری در خرید و نگهداری هواپیماها و بالگردها با ایران همکاری کرده‌اند.

3. چین: برخی از شرکت‌های هواپیماسازی چینی مانند COMAC (شرکت هواپیمایی همکاری چین) و شرکت‌های مرتبط در زمینه خرید و نگهداری هواپیماها و بالگردها با ایران همکاری داشته‌اند.

4. فرانسه: شرکت‌های هواپیماسازی فرانسوی مانند Airbus و ATR در گذشته در خرید و نگهداری هواپیماها و بالگردها با ایران همکاری کرده‌اند. با احداث توافق هسته‌ای بین ایران و برجام، شرکت Airbus توافقی برای فروش هواپیماها به ایران انجام داد.

این فقط بخشی از کشورها و شرکت‌هایی است که در خرید و نگهداری هواپیماها و بالگردها با ایران همکاری کرده‌اند. همچنین، در برخی موارد، ایران خود توانسته است تکنولوژی داخلی را توسعه داده و برای نگهداری و تعمیر هواپیماها و بالگردها از منابع داخلی استفاده کند.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها