|
کدخبر: 320544

یورو دیجیتال | بازار ارزهای دیجیتال

پول اروپا دیجیتال می شود / ماجرا چیست؟

سیپولون استدلال کرد که پول بانک مرکزی می‌تواند از پرداخت‌ها خارج شود زیرا در حال حاضر فقط به صورت نقد در دسترس است.

اقتصاد پول اروپا دیجیتال می شود / ماجرا چیست؟

عضو هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا اظهار کرد: که هدف بانک مرکزی اروپا از ارائه یورو دیجیتال جایگزینی برای پول خصوصی نیست، بلکه فقط حفظ نقش و سهم پول بانک مرکزی در پرداخت‌ها است.

پیرو سیپولونه، عضو هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا بیان کرد که یورو دیجیتال، در صورت تصویب، به وابستگی اتحادیه اروپا به کارت‌های پرداخت بین‌المللی گران‌تر پایان می‌دهد و رقابت را تقویت می‌کند.

سیپولون استدلال کرد که پول بانک مرکزی می‌تواند از پرداخت‌ها خارج شود زیرا در حال حاضر فقط به صورت نقد در دسترس است.

وی تاکید کرد که هدف بانک مرکزی اروپا «جایگزینی پول خصوصی» نیست، بلکه تنها حفظ نقش و سهم پول بانک مرکزی در پرداخت‌هاست.

به نقل از بیزنس، وی گفت که افراد می‌توانند مقدار محدودی یورو دیجیتال در اختیار داشته باشند و کسب‌وکارها و سازمان‌های بخش عمومی می‌توانند پرداخت‌ها را پردازش کنند اما هیچ یورو دیجیتالی در اختیار ندارند.

ارز دیجیتال یورو چیست؟

به گفته بانک مرکزی اروپا، اروپایی‌ها به روش‌های پرداخت دیجیتالی وابسته شده‌اند. به همین دلیل است که اتحادیه اروپا اقداماتی را انجام می‌دهد تا مطمئن شود که نقل و انتقالات آنلاین مردم ایمن و بی‌دردسر است.

در این پروسه‌ پرداخت از طریق کارت یا تلفن‌های هوشمند، شکل جدیدی از پرداخت کاملا دیجیتالی، بدون اینکه خبری از پول نقد باشد در حال افزایش است، پرداخت از طریق رمز ارزها.

رمز ارز نوعی ارز است که به صورت دیجیتالی وجود دارد، نه به عنوان پول نقد فیزیکی. تقریبا ۵۰ بانک مرکزی در سراسر جهان در حال تحقیق در مورد ارزهای دیجیتال هستند.

برخی از بانک‌هایی که CBDC (ارز دیجیتال بانک مرکزی) را بررسی می‌کنند عبارتند از Riksbank سوئد و بانک مرکزی باهاما.

اتحادیه اروپا همچنین به طور جدی به فکر راه‌اندازی یورو دیجیتالی است. اما ارز دیجیتال یورو دقیقا چیست و چگونه کار می‌کند؟ به خواندن این مقاله از آکادمی کیوسک ادامه دهید تا همه چیزهایی را که باید در مورد این شکل جدید پول مجازی بدانید، کسب کنید. (لینک پیشنهادی: خرید ارز دیجیتال)

اینطور که از شواهد پیداست ارز دیجیتال یورو به ارز دیجیتال بانک مرکزی اروپا تبدیل خواهد شد. این رمز ارز باید مانند ارزهای رمزنگاری‌شده عمل کند اما با یک سری ویژگی‌های منحصر به فرد دیگر.

یورو دیجیتال یک ارز دیجیتال است که:

    دارای ارزش قانونی تضمین شده توسط بانک مرکزی اروپا خواهد بود.

    می‌تواند در کنار اسکناس به‌عنوان پول نقد، برای پرداخت در ۱۹ کشور منطقه یورو استفاده شود.

    یک روش پرداخت سریع، ایمن و مبتکرانه ارائه خواهد کرد.

    هم برای مشاغل و هم برای شهروندان عادی قابل استفاده است.

تاریخچه ارز دیجیتال یورو

ارز دیجیتال یورو در رتبه ۴۸۵ بازار با ارزش حدود ۱۰۱.۳۶ میلیون دلار قرار گرفته است. این ارز ۰.۰۰۳ درصد از کل بازار را در اختیار دارد. هر واحد از STASIS EURO با قیمت ۱.۱۳ دلار، معامله می‌شود. حجم مبادلات روزانه آن ۷.۹۱ میلیون دلار است. ارز دیجیتال یورو بالاترین قیمت خود را در تاریخ ۱۷ نوامبر ۲۰۲۱  تجربه کرد که چیزی حدود ۱.۴۴ دلار بود. تعداد واحدهای در گردش این ارز دیجیتال ۸۹.۲۳ میلیون و تعداد کل واحدهای آن ۸۹.۲۳ میلیون خواهد بود.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها