|
کدخبر: 320542

بازار ارزهای دیجیتال | قیمت ارز دیجیتال | قیمت ریپل

ورود سیگنال مثبت به بازار ریپل / افزایش قیمت در راه است؟

در زمان نگارش این خبر، قیمت XRP تقریباً ۰٫۵۴ دلار است و نشانه‌ها حاکی از آنند که این ارز دیجیتال می‌تواند به پیشروی خود ادامه دهد. این رالی صعودی به ویژه به این دلیل قابل‌توجه است که در نزدیکی یک سطح بحرانی و تاریخی رخ می‌دهد که می‌تواند نشان‌دهنده آغاز یک روند صعودی قوی باشد.

اقتصاد ورود سیگنال مثبت به بازار ریپل / افزایش قیمت در راه است؟

ارز دیجیتال ریپل (XRP) با ثبت یک فیتیله قابل‌توجه که نشان‌دهنده معکوس و صعودی شدن بالقوه روند است، اولین پرایس اکشن چشمگیر خود را در سال ۲۰۲۴ به نمایش گذاشته است.

در زمان نگارش این خبر، قیمت XRP تقریباً ۰٫۵۴ دلار است و نشانه‌ها حاکی از آنند که این ارز دیجیتال می‌تواند به پیشروی خود ادامه دهد. این رالی صعودی به ویژه به این دلیل قابل‌توجه است که در نزدیکی یک سطح بحرانی و تاریخی رخ می‌دهد که می‌تواند نشان‌دهنده آغاز یک روند صعودی قوی باشد.

نمودار XRP نشان می‌دهد که قیمت به متحرک نمایی ۲۰۰ روزه رسیده است، یک شاخص کلیدی که معامله‌گران آن را برای روندهای بلندمدت بازار در نظر می‌گیرند. با این حال، معکوس شدن سریع از این نقطه معمولاً آن چیزی نیست که مشتاقان بازار امیدوارند ببینند؛ زیرا اغلب نشان‌دهنده تردید در بازار است. با وجود این، فتیله طولانی به جا مانده از معکوس شدن قیمت، سیگنال قوی‌ای است که نشان می‌دهد خریداران برای بالا بردن قیمت وارد عمل شده‌اند.

در همین حال، شاهد ثبت یک کف بالقوه برای XRP هم هستیم. تشکیل این کف نشان‌دهنده یک چرخش نسبت به روندهای نزولی قبلی است و احتمالاً می‌تواند به یک شکل‌گیری الگوی «فنجان و دسته» که یک الگوی ادامه‌دهنده صعودی است، منجر شود.

در این میان، حمایت موجود در محدوده ۰٫۵ دلار بسیار مهم است. این سطح قبلاً هم به عنوان مقاومت و هم به عنوان حمایت عمل کرده و به همین دلیل، منطقه‌ای کلیدی برای ثبات قیمت XRP محسوب می‌شود.

در مسیر صعودی، ریپل احتمالاً در نزدیکی سطوح ۰٫۵۸ تا ۰٫۶۰ دلار، جایی که قیمت قبلاً تثبیت‌ شده بود، با مقاومت مواجه خواهد شد. عبور از این سطوح، سناریوی صعودی ریپل را بیشتر تایید خواهد کرد.

ریپل چیست؟

ریپل لبز (Ripple Labs) یک شرکت بزرگ واقع در سانفرانسیسکو آمریکاست که شبکه ریپل و ارز دیجیتال XRP را توسعه داد و پشتیبانی می‌‌کند. برخلاف سایر ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم، هدف ریپل این نبود که بانک‌ها را از بین ببرد، بلکه این بود که خدمات بانک‌ها را بهتر کند و انتقال بین‌المللی پول را سریع‌تر، ارزان‌تر و غیرمتمرکز‌تر کند. در حقیقت ریپل قصد داشت به نسخه غیرمتمرکز شبکه‌ای مانند سوییفت (SWIFT) تبدیل شود.

ریپل چند محصول گوناگون برای بانک‌ها و مؤسسات مالی طراحی کرده است که فقط یکی از آن‌ها با ارز دیجیتال XRP کار می‌کند. بنابراین، شما وقتی XRP می‌خرید، روی یکی از محصولات شرکت ریپل سرمایه‌گذاری کرده‌اید، نه خود آن.

ریپل با XRP فرق دارد!

وقتی مردم نام ریپل را می‌شنوند، بلافاصله فکرشان به‌سمت ارز دیجیتال آن یعنی XRP می‌رود. اما اولین نکته اساسی که باید بدانید این است که ریپل با XRP کمی فرق دارد. در واقع ریپل با سایر ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین یا اتریوم هم تفاوت‌های زیادی دارد.

وقتی ارز دیجیتال اتریوم (ETH) می‌خرید، به این معنی است که روی شبکه اتریوم سرمایه‌گذاری می‌کنید. وقتی ارز دیجیتال (BTC) می‌خرید یعنی روی شبکه بیت کوین سرمایه‌گذاری می‌کنید؛ اما وقتی ارز دیجیتال XRP می‌خرید الزاماً روی ریپل سرمایه‌گذاری نکرده‌اید.

البته در بین جامعه ارزهای دیجیتال وقتی نام ریپل به میان می‌آید، منظور همان ارز دیجیتال XRP است؛ اما لازم است بدانیم که این دو مفهوم در حقیقت با یکدیگر متفاوت هستند.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها