|
کدخبر: 320482 سارا سمیع شمس

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

قیمت لامپ میلیونی شد / قبلا با این رقم ها خانه می خریدیم!

روشنایی جزء ملزومات خانه است و در صورت سوختن یا خرابی لامپ باید به فکر خرید یک لامپ دیگر باشید. در این گزارش به بررسی قیمت جدید انواع لامپ های موجود در بازار می پردازیم.

اقتصاد قیمت لامپ میلیونی شد / قبلا با این رقم ها خانه می خریدیم!

لامپ از جمله مواردی است که خرید آن هر چند وقت یکبار برای خانه نیاز می شود. به طور معمول هر وسیله برقی مخصوصا وسایل مربوط به روشنایی خانه طول عمر مشخصی دارند و بعد از اتمام آن بازه زمانی کم نور شده و رفته رفته از کارایی اولیه خودشان فاصله می گیرند.

امروزه در طراحی خانه های جدید از نورپردازی مخفی استفاده می کنند و چون سابق لوسترهای پر زرق و برق و پُر از لامپ های کوچک و بزرگ دیده نمی شود اما همین فضای مخفی نیز از طریق لامپ هایی روشنایی مورد نیاز را تامین می کند.

حال به این بهانه سری به سایت های فروش آنلاین زده ایم تا از قیمت های جدید انواع لامپ اطلاعات جدیدی را به دست بیاوریم. با این گزارش همراه گسترش نیوز باشید.

قیمت لامپ های ال ای دی در بازار

در تصویر زیر قیمت یک بسته ۸ تایی از لامپ های ال ای دی موجود در یکی از سایت های فروش آنلاین را می بینیم. قیمت این بسته ۸ تایی ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان عنوان شده است و بنابراین قیمت هر عدد از آن بالای ۱ میلیون تومان برایتان آب می خورد.

لامپ-ال ای دی

قیمت یک بسته ۱۰۰ تایی از لامپ های ال ای دی

جالب است بدانید که در مورد فروش لامپ های ال ای دی بسته های ۱۰۰ عددی هم موجود است. قیمت این بسته ۱۰۰ تایی ۱۵ میلیون تومان اعلام شده است که در مقایسه با آگهی قبلی بسیار مقرون به صرفه تر است.

لامپ-گران

قیمت لامپ مدل یو وی بی

در تصویر بعدی یک مدل لامپ دیگر برای فروش آگهی شده است. قیمت این لامپ ۲۶ واتی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عنوان شده است که در مقایسه با موارد قبلی دو برابر است!

قیمت-لامپ

قیمت لامپ های هوشمند در بازار

اما ماجرا به همین نقطه ختم نمی شود و لامپ ها هم هوشمند شده اند و به طبع قیمت آن ها در مقایسه با لامپ های نسل قدیم گران تر است. یک مدل لامپ هوشمند ۴۲ واتی را در تصویر زیر می بینیم که قیمت آن ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عنوان شده است.

لامپ-هوشمند

معرفی انواع لامپ های موجود در طراحی خانه ها

در خانه‌ها انواع مختلفی از لامپ‌ها استفاده می‌شود. در زیر، برخی از انواع معمول لامپ‌ها در خانه‌ها را معرفی می‌کنیم.

لامپ‌های فیلامنتی (لامپ‌های نور گرم): این لامپ‌ها از یک رشته فیلامنتی تشکیل شده‌اند که با عبور جریان الکتریکی گرم می‌شود و نور تولید می‌کند. این لامپ‌ها نور گرم و رنگی دارند و معمولاً در لامپ‌های کم مصرف و دیمری استفاده می‌شوند.

لامپ‌های فلورسنت: این لامپ‌ها از یک لوله فلورسنت و الکترودها تشکیل شده‌اند. وقتی جریان الکتریکی از طریق لوله می‌گذرد، ماده فلورسنت در داخل لوله به نور تبدیل می‌شود. این لامپ‌ها به طور عمومی بیشتر نور و کمتر انرژی را مصرف می‌کنند نسبت به لامپ‌های فیلامنتی.

لامپ‌های LED: این لامپ‌ها از دیودهای الکترولومینسانت (LED) برای تولید نور استفاده می‌کنند. لامپ‌های LED بسیار کم انرژی مصرف می‌کنند، دارای عمر طولانی هستند و نوری روشن و روشنایی قابل تنظیم ارائه می‌دهند. آنها به صورت چراغ‌های فردی کوچک (مانند لامپ‌های کم مصرف) یا به صورت پنل‌های بزرگ (مانند پنل‌های روشنایی LED) در خانه‌ها استفاده می‌شوند.

لامپ‌های هالوژن: این لامپ‌ها از یک فیلامنت تنگستن و گاز هالوژن (مانند بروم یا یود) درون یک بالن شیشه‌ای تشکیل شده‌اند. آنها نور روشن و با کیفیتی ارائه می‌دهند و برای روشنایی عمومی و نماینده‌های نور استفاده می‌شوند.

علاوه بر این‌ها، لامپ‌های دیگری همچون لامپ‌های نئون، لامپ‌های کوچک با پایه‌های سوکتی (مانند لامپ‌های کوچک کولری) و لامپ‌های هوشمند نیز در خانه‌ها استفاده می‌شوند. هر نوع لامپ دارای ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خود است و بسته به نیازهای روشنایی خانه، ممکن است انتخاب شود.

  • امیر ارسالی در

    سال ۵۶ پدر من ی خونه تو گلشهر کرج ساخت به مساحت ۴۵۰ متر کل هزینه خرید زمین و ساخت و ساز ۴۰۰ هزار تومن شده بود

  • Adnan ارسالی در

    از دولت میخواهیم قیمت لامپ بیاورد پایین اینها اصناف انگار طرفشون نمیره ممنون پیگ یری شود

  • ناشناس ارسالی در

    خداوند‌ شاه‌رحمت کند‌کارمند‌و‌کارگر‌بعد‌ از‌۴‌سال‌صاحب‌خانه‌می‌شدند‌

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها