|
کدخبر: 300063

تفاوت های لامپ ال ای دی و لامپ مهتابی

لامپ ال ای دی یکی از پرکاربرد ترین محصولاتی است که برای تامین روشنایی مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه این لامپ ها سهم بزرگی از بازار را به تسلط خود در آورده اند و از محبوبیت زیادی برخوردارند. این لامپ ها در واقع مجموعه ای از چند ال ای دی هستند که در رنگها و شدتهای گوناگون در یک محصول قرار می گیرند. استفاده از این لامپ ها علاوه بر تامین روشنایی، جنبه تزئینی نیز دارد. یکی از مهم ترین ویژگی های لامپ های ال دی عمر طولانی این محصولات است. هم چنین این محصولات هیچ گونه آسیبی به محیط زیست وارد نمی کنند از این رو به سرعت جایگزین سایر منابع روشنایی شده اند.

لامپ

لامپ ال ای دی

نکته بسیار جالبی که در مورد این لامپ ها وجود دارد عدم سوختگی آن ها می باشد. لامپ های ال ای دی برخلاف سایر لامپ ها نمی سوزند و تنها از شدت نور آن ها کم می شود. حتی در بسیاری از موارد این لامپ ها قابل تعمیر هستند. جنس بدنه لامپ های ال ای دی از پلاستیک است از این رو به هیچ عنوان نمی شکنند.

لامپ مهتابی چیست؟

لامپ مهتابی یا لامپ فلورسنت نوعی لامپ است که نور آن حاصل بخار جیوه تخلیه در گاز می باشد. شدت نور بالا و انتشار نور سالم و طبیعی اولین و مهم ترین ویژگی لامپ مهتابی است. لامپ مهتابی در واقع یک شیشه به شکل لوله است که سطح داخلی آن با یک لایه فسفر پوشیده شده است. تنوع در رنگ و کیفیت در نورپردازی، از دیگر ویژگی های لامپ مهتابی است. این لامپ در مقایسه با سایر محصولات روشنایی به دلیل بهره وری انرژی از بهترین محصولات شناخته می شود.

لامپ۱
لامپ مهتابی

لامپ های مهتابی در هنگام استفاده گرمای کمی را تولید می کنند از این جهت در صورت لمس آسیبی به دست وارد نمی کنند. این محصولات به دلیل عدم آسیب رسانی به طبیعت از لامپ های دوستدار محیط زیست محسوب می شوند. در ادامه با تفاوت های لامپ ال ای دی و لامپ مهتابی آشنا می شویم.

تفاوت های لامپ ال ای دی و لامپ مهتابی

لامپ ال ای دی و لامپ مهتابی هردو از محصولات محبوب و پرطرفدار در صنعت روشنایی محسوب می شوند. در این قسمت از مقاله به بررسی تفاوت های لامپ ال ای دی و لامپ مهتابی می پردازیم. اولین تفاوت در بررسی تفاوت های لامپ ال ای دی و لامپ مهتابی به میزان بازدهی و عمر این لامپ ها مربوط می باشد. اگرچه این دو محصول از طول عمر بالایی برخوردارند اما در بررسی تفاوت های لامپ ال ای دی و لامپ مهتابی ثابت شده که لامپ ال ای دی طول عمر بیشتری دارد.

 از دیگر تفاوتهای به دست آمده در بررسی تفاوت های لامپ ال ای دی و لامپ مهتابی می توان به میزان بازدهی آن ها اشاره نمود. همان طور که می دانید لامپهای ال ای دی میزان بازدهی بیشتری دارند. مورد دیگری که در بررسی تفاوت های لامپ ال ای دی و لامپ مهتابی باید به آن اشاره کرد طول عمر لامپ است. به طور کلی لامپهای ال ای دی از دوام و عمر بیشتری برخوردار می باشند. در سایت نوراسرام می توانید مطالب مختلفی در رابطه با لامپ های ال ای دی و مهتابی فلورسنت را مطالعه کنید.

از دیگر موارد به دست آمده در بررسی تفاوت های لامپ ال ای دی و لامپ مهتابی می توان به تنوع مدلهای این محصول اشاره نمود. لامپ های ال ای دی در انواع و اقسام مدل ها و در اندازه های گوناگون ساخته می شوند. زمان و سرعت پاسخ دهی و روشن شدن لامپ از ویژگی های مهم آن برشمرده می شود. در بررسی تفاوت های لامپ ال ای دی و لامپ مهتابی، نتیجه به دست آمده سرعت بالای پاسخ دهی در لامپ های ال ای دی است.

مقاومت بالای لامپ در برابر دفعاتی که آن را روشن و خاموش می کنید نکته مهمی است که دلیل بر میزان کیفیت لامپ می باشد. طبق نتایج به دست آمده در بررسی تفاوت های لامپ ال ای دی و لامپ مهتابی، لامپهای ال ای دی هیچ محدودیتی در این باره ندارند.

لامپ۲

انواع لامپ ال ای دی

عوامل موثر بر قیمت لامپ ال ای دی

پس از بررسی تفاوت های لامپ ال ای دی و لامپ مهتابی حال به بررسی عوامل موثر بر قیمت لامپ می پردازیم. یکی از عوامل بسیار مهم و تاثیرگذار بر قیمت لامپ ال ای دی نوع لامپ می باشد. همان طور که در قسمت های قبلی بیان شد، لامپ های ال ای دی تنوع بالایی دارند. بنابراین هر نوع لامپ به تناسب توانی که دارد، از قیمت های مختلفی برخوردار است.

مورد دیگری که بر قیمت لامپ ال ای دی تاثیر می گذارد ابعاد و اندازه لامپ است. در صورتی که لامپ ال ای دی مورد نظر شما از ابعاد بزرگی برخوردار باشد، قیمت بیشتری نیز خواهد داشت. برند لامپ مورد دیگری است که قیمت لامپ ال ای دی را تحت تاثیر قرار می دهد. علاوه بر موارد مذکور، کیفیت نور لامپ نیز بر قیمت لامپ ال ای دی بسیار اثرگذار است. مسلما خرید لامپ باکیفیت که از میزان نوردهی بالایی برخوردار باشد ملزم به پرداخت هزینه های بیشتر است.

نکات لازم در خرید لامپ

برای خرید لامپ بهتر است نکاتی را مدنظر قرار داده و با بررسی آن ها اقدام به خرید نمایید. ابتدا با آگاهی از نوع نیازتان، نوع لامپی را که به آن نیاز دارید انتخاب کنید. توجه به میزان توان لامپ، شدت روشنایی و سایز و اندازه محصول از دیگر مواردی است که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید. بررسی قیمت لامپ ال ای دی از دیگر مباحث مهم در خرید این محصول است.

توجه به تناسب ابعاد لامپ با محل مورد نظر نیز از نکات مهم در خرید است. بهتر است برای خرید لامپ به سراغ برند های معتبر و شناخته شده بروید. راجع به ضمانت نامه محصول اطلاعات لازم را کسب نموده و با خرید محصولاتی که ضمانت دارند، از خرید خود آسوده خاطر و مطمئن باشید. هنگام خرید صرف نظر از قیمت لامپ ال ای دی به موضوع کیفیت آن بپردازید.

 خرید از برند های نام آشنا امکان موفقیت در خرید را بیشتر می کند. نوراسرام یکی از برند های نام آشنا در زمینه تولید محصولات روشنایی است. خرید و قیمت لامپ مهتابی نور و اسرام در مقایسه با سایر محصولات مشابه در بازار بسیار مناسب و به صرفه است. جهت خرید و قیمت لامپ مهتابی نور و اسرام بهتر است به فروشگاه های بزرگ در سراسر کشور مراجعه نمایید.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها