|
کدخبر: 320457

مسافر/تور ارزان/سفر خارجی

۱/۵ میلیون مسافر خارجی از مرزهای غربی کشور تردد کردند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی اعلام کرد که در طول ۱۰ ماه سال جاری، بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مسافر خارجی از پایانه‌های استان تردد کرده‌اند.

اقتصاد ۱/۵ میلیون مسافر خارجی از مرزهای غربی کشور تردد کردند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌ غربی از تردد بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مسافر خارجی از پایانه‌های استان طی ۱۰ ماه سال جاری خبر داد.ایرج دست نشان، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌ غربی با اشاره به آمار تردد از پایانه‌های مرزی استان در ۱۰ ماهه گذشته از سال جاری اظهار کرد: طی بازه زمانی مذکور مجموع تردد مسافر ایرانی بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بود. 

وی مجموع تردد ناوگان مسافری را بیش از ۱۷ هزار نفر اعلام کرد و ادامه داد: بیش از ۳۷۱ هزار خودرو ناوگان باری از پایانه‌های استان تردد داشتند.

دست نشان با بیان اینکه طی ۱۰ ماهه سال جاری، مجموع تردد ترانزیت ورودی نزدیک به ۴۷ هزار خودرو بود، گفت: در این بازه زمانی، نزدیک به ۴۳ هزار خودرو تردد ترانزیت خروجی از پایانه‌های استان ثبت شده است.

وی یادآور شد: آذربایجان غربی دارای ۹ مرز رسمی بین المللی شامل پنج مرز رسمی جاده ای، (پایانه مرزی سرو، بازرگان، رازی، تمرچین، پلدشت)، یک مرز ریلی و ۲ مرز هوایی است.

وحید جلال زاده پیش از ظهر چهارشنبه در آیین افتتاح دهمین نمایشگاه بین المللی بازرگانی ایران- ارومیه اجرای برنامه های بین المللی را نشان دهنده استعداد، پتانسیل و ظرفیت های استان در حوزه های مختلف دانست وافزود: ما تلاش می کنیم که در عرصه های بین المللی فعالیتها را در استان افزایش داده و شهر ارومیه را به یک شهر بین المللی تبدیل کنیم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه پتانسیلهای صادراتی، وارداتی و پیشتازی استان در فرآوری مواد غذایی و لبنی گواهی بر این مدعاست، اظهار داشت: هم اکنون پنج گمرک پلدشت، تمرچین، بازرگان، رازی و سرو و شش معبر مرزی رسمی در مرز استان با این کشورها فعال است.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه با موقعیت مرزی آذربایجان غربی و هم مرزی با سه کشور عراق، ترکیه و جمهوری آذربایجان، بیان داشت: با توجه به این ویژگیها آذربایجان غربی در بخش های مختلف صنعت، کشاورزی، صادرات و واردات نیز فعالیت موثری در کشور داشته است.

جعفرصادق اسکندری، افزود: معرفی و ارائه محصول، شناسایی بازارهای هدف، پیدا کردن مشتریان جدید و تبلیغات از جمله اهداف برگزاری نمایشگاه هاست که موجب رشد و بالندگی کشور می شود.

دهمین نمایشگاه بین المللی بازرگانی ایران- ارومیه با حضور ۱۰۲ شرکت از استانهای کشور و ۱۷ شرکت از ترکیه از ۱۹ تیر ماه تا ۲۴ تیر ماه سالجاری همه روزه از ساعت ۱۷ تا ۲۳ تیرماه دایر است که در سه هزار و ۶۰۰ متر مربع فضای بسته و دو هزار متر مربع فضای باز نمایشگاهی برگزار می شود.

در این نمایشگاه ۱۶ نمایندگی از کشورهای مالزی، چین، ایتالیا، ترکیه، آلمان، کره و ژاپن حضور دارند و

همچنین کشور ترکیه توسط شرکت وان با ۱۷ واحد و با ارائه کالاهای مبل، توریسم و گردشگری تاسیسات، پوشاک، خمیر یوفکا، صنایع چوب و مواد غذایی در این نمایشگاه مشارکت دارد.

استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، تهران، اصفهان، یزد، مازندران و گیلان استانهای مشارکت کننده در دهمین نمایشگاه بین المللی و بازرگانی ایران- ارومیه هستند.

مصالح ساختمانی، ماشین آلات سنگین و سبک، سیمان، تجهیزات نقشه برداری و کامپیوتر، صنایع غذایی، فرش دستباف و ماشینی، سیستم های سخت افزار و نرم افزار، تاسیسات حرارتی و برودتی، پوشاک، آیفونهای تصویری و دوربینهای مدار بسته و غیره از جمله گروه های کالایی هستند که در این نمایشگاه ارائه می شوند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها