|
کدخبر: 320427

منطقه آزاد/گردشگری /سرمایه گذاری سبز

ماکو منطقه آزاد خود را در هفدهمین نمایشگاه گردشگری معرفی کرد

به گفته سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو، نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران به موضوع "گردشگری و سرمایه‌گذاری سبز" در تاریخ ۲۳ تا ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

اقتصاد ماکو منطقه آزاد خود  را در هفدهمین نمایشگاه گردشگری معرفی کرد

این رویداد با حضور سازمان منطقه آزاد ماکو و با شعار "ماکو را باید دید" برگزار می‌شود. مهدی عبداله زاده افزود: هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران با موضوع «گردشگری و سرمایه گذاری سبز» از ۲۳ تا ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری در حوزه گردشگری و جاذبه های طبیعی،‌تاریخی وگردشگری ماکو برگزار می‌شود.

وی افزود:  در راستای معرفی پتانسیل‌های گردشگری بزرگترین منطقه آزاد ایران به ویژه اکوتوریسم،‌ طبیعت گردی،‌ گردشگری خرید،‌ گردشگری ورزشی و سلامت  با شعار «ماکو را باید دید» در هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران حضور یافته است.

عبداله زاده ادامه داد: همچنین در این نمایشگاه ۲۰ فرصت سرمایه گذاری در حوزه گردشگری منطقه آزاد ماکو به فعالین اقتصادی معرفی می شود.

بر همین اساس سازمان منطقه آزاد ماکو در سالن ۳۱ غرفه ۱۷ در هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران در ایام برگزاری از ساعت ۸ صبح تا ۱۵ میزبان علاقمندان و متخصصان حوزه گردشگری و صنایع وابسته است.

گفتنی است؛ رویداد نمایشگاه بین‌المللی گردشگری هر ساله با هدف تجمیع ظرفیت‌های موثر صنعت گردشگری و به منظور استفاده بهینه از منابع موجود برگزار می‌شود و امسال نیز هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران با حضور کلیه فعالان این صنعت برگزار خواهد شد.

منطقه آزاد ماکو در استان آذربایجان غربی ایران واقع شده است و دارای جاذبه‌های گردشگری منحصر به فردی است. برخی از جاذبه‌های گردشگری در منطقه آزاد ماکو عبارتند از:

1. کوه‌های تالش: منطقه‌ای زیبا و کوهستانی که به عنوان یک مقصد پرطرفدار برای علاقه‌مندان به طبیعت و کوهنوردی محسوب می‌شود. این کوه‌ها شامل کوه تالش و کوه هرندرود است.

2. روستاهای تاریخی و سنتی: در منطقه آزاد ماکو برخی روستاهای سنتی و تاریخی وجود دارد که با معماری محلی خاص و فرهنگ و آداب و رسوم خود، گردشگران را جذب می‌کنند. به عنوان مثال، روستایهای کهن، مانند روستای کندوان و روستای قره‌شیخلو.

3. قلعه ماکو: قلعه تاریخی ماکو یکی از نمادهای این منطقه است. این قلعه در دوره صفویه بنا شده و امروزه موزه‌ای تاریخی و فرهنگی در آن اقامت دارد.

4. دریاچه ارومیه: در نزدیکی منطقه آزاد ماکو، دریاچه ارومیه واقع شده است. این دریاچه با مناظر زیبا، آب شور و منحصر به فرد، جاذبه‌ای برای توریست‌ها و گردشگران است.

5. روستای لاجان: روستای لاجان در منطقه آزاد ماکو واقع شده و مشهور به باغ‌های خرما و مناظر طبیعی است. گردشگران می‌توانند از طبیعت زیبا و خرمای لاجان لذت ببرند.

6. تپه‌های تاریخی: در این منطقه تپه‌های باستانی و تاریخی نیز وجود دارند که شامل تپه چرگیلو و تپه خنجین است. این تپه‌ها شاهکارهای تاریخی هستند و باستان‌شناسان و علاقه‌مندان به تاریخ عمدتاً به آن‌ها سر می‌زنند.

جاذبه‌های گردشگری دیگری نیز در منطقه آزاد ماکو وجود دارند که می‌توانند تجربه‌ی گردشگری شما را تکمیل کنند.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها